onko jollain tietoa rauhottavista

perämaan emäntä

Aktiivinen jäsen
28.05.2007
4 430
0
36
huomenna olen menossa magneettikuvauksiin ja mulla on kauhee ahtaanpaikan kammo. viimeksi eivät uskoneet et mulla on ahtaanpaikan kammo ja laittoivat sinn laitteseen ja sain panikkikohtauksen
Nyt ovat luvanneet rauhoittavaa ennen putkeen menoa, mut siitä huolimatta pelkään ihan sikana, mitä jos aine ei tehoakkaan? :ashamed: pelkaan sitä paniikkikohtausta... :/
mitenköhän kauan se rauhoittava vaikuttaa? et voiko milloin esim autolla ajaa?
kiitos jos joku osaa vastata. voi tulla uneton yö... :snotty:

Jos diapamia saat, niin se ihan oikeasti rauhoittaa. Mä sain silmäleikkaukseen mennessä ja todella se vei sen kouraisun pois vatsanpohjasta. Tuli iloinen ja rentoutunut olo. Ajattelin, että tässä sitä nyt mennään, silmiä operoimaan samalla, kun olen tajuissani. :xmas:

Mä sain aikoinaan paniikkihäiriöön rauhottavia, ja kyllä ne auttaa. Tai mulla oli silleen että en huomannut mitään eroa sillä olinko lääkkeen ottanut vai en (eli siis olo ei muuttunut mitenkään iloisemmaksi eikä päässä pyöriny, autoa ajoin ihan normaalisti ja elin normaali elämää vaikka 3 kertaa päivässä niitä otin) mutta en siis vaan panikoinut. Tosin kerran kun menin sellaiseen operaatioon että mut nukutettiin, ja pelkäsin niin sitä nukusta että sain rauhottavan, silloin se ei auttanut. Olin ihan hysteerinen ja hoitsut joutu pitää musta kiinni että saivat sen nukutusaineen laitettua edes. Mutta en sitten tiedä mikä rauhoittava se oli, vai oliko edes, jos vaikka antoivat lumelääkettä että kuvittelisin olevani rauhallinen :)

Mä sain eräässä paikallispuudutuksessa tehtävässä leikkauksessa sellaista rauhoittavaa, joka teki mulle aivan hälläväliä-olon, eli ajattelin, että tehkää mulle mitä haluatte, dippadaa :D Mutta sen jälkeen en kyllä saanut ajaa autolla.

Riippuu kuinka vahvaa rauhoittavaa saat/tarvitset.
Ihan perus 5 mg Diapamin jälkeen voit ajaa,mutta jos tarviit ahdistukseen vahvempaa niin silloin voi mennä useampi tunti ennen ajeluja....

Koita samaa kuin mä MRI:ssä,laskin minuutteja ja koitin laulaa vaan jotain.
Ajantaju katoaa siellä ja mä laskin minuutteja,että koskakos tä loppuu.

Voi esim auttaa myös yhdiselmä beettasalpaajaa ja rauhoittavaa.Sen jälkeen voi ajaa ja tuo beetasalpaaja vähentää tykyttelyä...

Yhteistyössä