Onko jollain reumaa, nivelrikkoa, yliliikkuvat nivelet???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vaivainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vaivainen"

Vieras
Miulla on siis useamman vuoden ollut aamuisin (enemmän talvella) oikea ranne todella kipeä, sormet turvoksissa eli en voi käyttää sormuksia, kun jäävät sormiin kiinni.
Kaikki alkoi oikeastaan sillon kun aloin odottamaan lastani ja sormet turposi ensimmäisen kerran.
Lääkärissä olen kerran asian takia käynyt, mutta siellä pyöritteli sormia ja sanoi että on yliliikkuvat nivelet, eikä tutkinut tätä sen enempää.
Joudun laittamaan tuen oikeaan käteen aina välillä ettei ranne pääse liikkumaan.
Kolmisen kk sitten heräsin myös yöllä siihen kun oikean käden sormet oli puutuneet ja se puutuminen jatkui päiviä. Lisäksi iski mahdoton kipu kämmenselän puolelle ja yksi paksuista verisuonista meni kivun aikana ihan ohueksi. Huusin ja itkin sen aikana, koska se kipu oli jotain ihan järkyttävää. Tämän jälkeen rannekipuja on ollut. (tälläkin hetkellä käytän tukea) ja oikean käden yksi paksuista suonista ei ole palautunut samannäköiseksi kuin aijemmin oli "normaali".
Mietinkin tässä mitkä voivat olla reuman oireita tmv.. lääkärissä kun eivät juuri ala tekemään mitään niin siitä syystä kyselen onko tuttua tekstiä jollekin jokin kohta.

kuulostaa rannekanava oireyhtymältä. mulla se ja oireet just samanlaiset.

nyt toisellal puolella tos-oireyhtymä joka myös tuskastuttaa sekä selkärankareuma joka on näiden kaikkien tautien taustalla(tulee herkemmin)

kuikka onko sulla siihen jotain lääkkeitä vai onko tämä vaan ns. "kestettävä" ilman mitään hoitokeinoja. Kävitkö yksityisellä vai missä, että sait tietää diagnoosin?
-ap

Itsellä turpoaa sormet ja on todella hankala pitää esim. rättiä kädessä jos kuivaan pöytää. Se liike saa sormet jäämään koukkuun, on kivulias ja joudun välillä taistella että saan sormet suoraksi sen jälkeen. Siksipä oon miettinytkin kun lääkäri vaan tokaisi miulle että on yliliikkuvat nivelet ei muuta.
Jos kirjoitan yhtään pidempään alkaa sekin sattua sormiin ja ranteeseen (olen juuri oikea kätinen missä tämä kipu ranteessakin on)

rannekanava operoitu ja toinen tulossa. tos-oireyhtymään pitäis jumpata&venytellä vaan kun vetää entistä enemmän rankaa lukkoon. reumaan salatzopyrin +biologinen reumalääke.

Yhteistyössä