onko jollain ohjetta/neuvonta-apua: paahdettu sokeri?

muksulle tekisin tuollaista kun ei voi muuta syödä herkkuna kuin sokeria.

onko jollain tietoa, miten valmistetaan paahdettua sokeria? tällaisia kristallitikkareita on myynnissä allermiinan verkkokaupassa mutta ne kun ovat niin hintavia tilata erikseen ja edelliset pääsi jo loppumaan. jos itse oppisi valmistamaan niin sokeriahan saa kaupasta ja millaista sokeria siihen tarvitaan?
 
Mä olen esim paahtokiisseliin ihan vaan kuumalla pannulla, ilman rasvaa, sokeria kuumentanut. Se ensin tummenee ja sit sulaa. En mä kyllä tiedä onko se mikään virallinen paahtosokeri, mutta ainakin maistuu hyvältä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Inkivääri:
Mä olen esim paahtokiisseliin ihan vaan kuumalla pannulla, ilman rasvaa, sokeria kuumentanut. Se ensin tummenee ja sit sulaa. En mä kyllä tiedä onko se mikään virallinen paahtosokeri, mutta ainakin maistuu hyvältä.
mikä on tuo paahtokiisseli? rasvaa ei voidakaan käyttää. ja kun kaikki mahdolliset aineet on ongelma, ei voisi käyttää kuin puhdasta sokeria.

käykö vesi kiisseliksi paahtamiseen? millainen määrä mitäkin? pala- vai hienosokeri vai jotain muuta? en ole aiemmin edes tiennyt et sokeria voi paahtaa ni pitää kysellä :D
 
vierailija
muksulle tekisin tuollaista kun ei voi muuta syödä herkkuna kuin sokeria.

onko jollain tietoa, miten valmistetaan paahdettua sokeria? tällaisia kristallitikkareita on myynnissä allermiinan verkkokaupassa mutta ne kun ovat niin hintavia tilata erikseen ja edelliset pääsi jo loppumaan. jos itse oppisi valmistamaan niin sokeriahan saa kaupasta ja millaista sokeria siihen tarvitaan?
 

Yhteistyössä