Onko jollain Elisa Viihde?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TriplaIsä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TriplaIsä

Aktiivinen jäsen
07.10.2008
12 280
4
36
Mitäs olette tykänneet ja miten on toiminut?

No, olihan minullakin... yhden päivän. Paketti tuli eilen ja tänään lähti asiakaspalautuksena takaisin.

Pitää myöntää että Elisalla on kyllä pokkaa. Pitää nimittäin ollakin pokkaa että kehtaa myydä ihmisille moista paskaa. Siis idea on ihan jees mutta rautapuoli kusee paineella. Mulla ei ole koskaan ollut niin huonoa digiboksia joka tuohon pakettiin kuuluu. Ei edes 10 vuotta sitten, kun boksien tekniikka oli vielä lasten kengissä, mulla ollut noin kelvotonta digiboksia. Tahmaa, tökkii, jumittaa ja vituttaa.

Kaiken huippuna oli että se puhelinmyyjäheppu myi ominaisuuksia joita ei sitten ollut edes olemassa. Väärin ymmärryksestä ei varmasti ollut kyse sillä varmistin samat jutut moneen kertaan.

Onko siis jolloin Elisa Viihde ja ollut jopoa tyytyväinen siihen?

Joku maanantaikappale sulle. Mulla boksi ei pätkinyt koskaan. Hintaansa nähden ihan loistohomma. Mulla maksoi aikaisemmin pelkkä hitaampi netti enemmän. Nyt muutin maalle ja tänne Elisan Viihdettä ei saa... harmi.

Meillä on eikä oo mitään ongelmaa ollu ikinä..no, ehkä sillon ku netti oli poikki, kun se katkas netin lisäks boxin toiminnan..ei voinu nauhaltakaan mitään kattoa.

Joo, meillä on nyt kolmatta vuotta.
Kun oli se harmaa boxi, niin oltiin tyytyväisiä siihen.
Pari kuukautta sitten kun muutettiin ja saatiin elisalta se uus valko-sini hirvitysboxi, niin tyytyväisyys on loppunut siihen.

Meillä lähti myös digiboxi vaihtoon kun ei toiminut. Uusi kun tuli, niin no, se toimii, mutta on niin kaaaaamaaaalaaaan hiiiiidaaaaas ja jumittaa tuon tuosta. Myöskään tallennekansiossa ei ole enää haku-toimintoa. Kiva lähtee tuolta muutaman sadan tallenteen keskeltä etsimään juuri sitä tiettyä.

Ollaanki meinattu irtisanoa tuo ja kokeilla sonera viihdettä. Siinä on jopa kivemman näkönen boxikin.

Meillä vaihdettiin se boxi heti tilaamisen jälkeen ja sen jälkeen ei oo koskaan ollt mitään ongelmaa. Jonku 3vuotta nyt ollut. Oonki ihmetelly miten kaikki haukkuu tuota, mutta kai meillä oli KERRANKI hyvä tuuri jossain asiassa :)

Pari kuukautta sitten kun muutettiin ja saatiin elisalta se uus valko-sini hirvitysboxi, niin tyytyväisyys on loppunut siihen.
Juuri se sinivalkoinen lätty on jotain aivan hirvittävää kuraa.
Ohjalmaoppaassa navigointi on tuskallisempaa kuin kiinalainen vesikidutus tai palavat tikut kynsien alla. Napin painalluksesta voi kulua jopa sekunteja ennen kuin kursori liikkuu ruudulla. Kaikki toiminnot tahmaavat jatkuvasti ja toisinaan boksi jumittui täydellisesti.

Meillä on ollut Humaxin tallentava boksi 5-7 vuotta. Koskaan ei ole tarvinnut vetää töpseliä seinästä jumiutumisen takia. Toimii kuin ajatus ja vastaa kaikkiin komentoihin välittömästi. Jos jokin yksittäinen ominaisuus pitäisi nostaa siitä ykköseksi niin se on ajansiirto. Eli voit suoraa lähetystä kelata taaksepäin aina viimeiseen kanavan vaihtoon asti. Nimenomaan juuri tätä huipputärkeää ominaisuutta kysyin siltä myyjältä useaan kertaan ja vastaus oli aina että tottakai. No, eipä sitten ollutkaan.

Meillä on nyt ollut vuoden. Ei suurempia ongelmia, boksin joutuu boottaamaan virtanapista about kerran kahdessa viikossa, mitä pidän normaalina. Olen suuresti ihmetellyt noita Elisan palstalla poraavia äijiä, joiden mielestä se on ihan paska. Olen tullut siihen tulokseen, että nuo poraavat äijät eivät vain osaa käyttää sitä, ovat liian hätäisiä, kaiken pitää tapahtua sekunnin murto-osassa jne.

Aloittaja taitaa kuulua samaan sakkiin.

Sama ilmiö on esim. loistavien Logitech Harmony kaukosäätimien kanssa. Sieltä palstalta löytyy vastaavaa porua. Samoin matkapuhelinfoorumin lähes kaikkien puhelimien osalta. Kaikki on ihan paskoja.

Mistähän mahtaa johtua? :)

[QUOTE="Mies";27889741]Meillä on nyt ollut vuoden. Ei suurempia ongelmia, boksin joutuu boottaamaan virtanapista about kerran kahdessa viikossa, mitä pidän normaalina. Olen suuresti ihmetellyt noita Elisan palstalla poraavia äijiä, joiden mielestä se on ihan paska. Olen tullut siihen tulokseen, että nuo poraavat äijät eivät vain osaa käyttää sitä, ovat liian hätäisiä, kaiken pitää tapahtua sekunnin murto-osassa jne.

Aloittaja taitaa kuulua samaan sakkiin.

Sama ilmiö on esim. loistavien Logitech Harmony kaukosäätimien kanssa. Sieltä palstalta löytyy vastaavaa porua. Samoin matkapuhelinfoorumin lähes kaikkien puhelimien osalta. Kaikki on ihan paskoja.

Mistähän mahtaa johtua? :)[/QUOTE]
Harmonyn kanssa mulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia. Toimii loistavasti ja on helppo ohjelmoida.
Samsung Galaxy S kolmosestakaan en ole vielä keksinyt mitään valittamista.

Sitä en nyt vaan ymmärrä mien se on käytön osaamisesta kiinni jos napin painalluksesta kestää kolme sekuntia ennen kuin laite reagoi. Millä mekanismilla käyttäjän huono kompetenssi blokkaa IR-signaalin siirtymisen kapulasta boksiin ja laitteen reagoimisen annettuun komentoon? Mitä mun pitäisi siis tehdä toisin? Pitäisikö nappia painaa peukalon sijasta vaikka keskarilla?
Mielestäni ei todellakaan ole liikaa vaadittu että päästäisiin maksimissaan edes puolen sekunnin vasteaikoihin. Sekin on paljon mutta voisin hyväksyä.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27889810:
Harmonyn kanssa mulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia. Toimii loistavasti ja on helppo ohjelmoida.
Samsung Galaxy S kolmosestakaan en ole vielä keksinyt mitään valittamista.

Sitä en nyt vaan ymmärrä mien se on käytön osaamisesta kiinni jos napin painalluksesta kestää kolme sekuntia ennen kuin laite reagoi. Millä mekanismilla käyttäjän huono kompetenssi blokkaa IR-signaalin siirtymisen kapulasta boksiin ja laitteen reagoimisen annettuun komentoon? Mitä mun pitäisi siis tehdä toisin? Pitäisikö nappia painaa peukalon sijasta vaikka keskarilla?
Mielestäni ei todellakaan ole liikaa vaadittu että päästäisiin maksimissaan edes puolen sekunnin vasteaikoihin. Sekin on paljon mutta voisin hyväksyä.

Ilmeisesti noissa bokseissa on sitten vaan huomattavia yksilöeroja. Itse en ole huomannut muuta kuin että aika tarkka on kaken suuntaamisesta. Kyllä toi mun Sinivalkoinen Pace reagoi samantien, kunhan "osuu".

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27889821:
Humax ei ole tarvinnut töpseliboottia seitsemään vuoteen.

Kuten sanoin, pidän tuota ivo-boottia nykyään kerran kahdessa viikossa normaalina. Ei noita sinun Humaxia vastaavia laitteita tehdä enää missään. Koskaan.

[QUOTE="Mies";27889882]Ei noita sinun Humaxia vastaavia laitteita tehdä enää missään. Koskaan.[/QUOTE]
Tätä vähän pelkään itsekin koska eihän tuo Humax (PVR9200T) mikään ikuinen sekään ole ja tuleehan tekniikkakin muuttumaan. Joskus kun tuosta aika jättää niin mistä sitä löytää vastaavalla luotettavuudella ja käytettävyydellä varustetun laitteen?

Yhteistyössä