Onko joku tuntemasi petetty muuttunut tällä tavalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Sisareni mies jäi melkein kymmenen vuotta sitten kiinni vieraissa käymisestä. Hän oli pettänyt siskoani siskoni ystävän kanssa. Olen 100 % varma siitä, että suurin syy, miksi siskoni silti "piti" miehensä, oli se, että hän ei kerta kaikkiaan halunnut, että hänen kaverinsa olisi saanut juuri tämän miehen. Siskoni on edelleen naimisissa tämän saman miehen kanssa, mutta siskostani on tullut ihan erilainen ihminen: Alkusokista yli päästyään hän on ollut kaikille läheisilleen tosi ilkeä. Hänellä on aina tapana sanoa jotakin toista alentaaa ja itse tulkitsen asian niin, että hän haluaa loukata toista heti kättelyssä, koska pelkää, että muuten toinen ehkä ehtii loukata ensin :( En tiedä, ymmärsikö kukaan tästä mitään. Toisen siskoni kanssa olemme tätä pohtineet, ja samaa mieltä olemme molemmat. Onko kukaan muu törmännyt vastaavaan?

No siis luotti mieheensä ja ystäväänsä tosi paljon ja kohteli näitä hyvin. Sitten nämä idiootit menivät pettämään luottamuksen. Samalla meni suuri osa luottamuksesta kaikkiin ihmisiin ja tilalle astui kyynisyys. Mitä hyötyä on olla hyvä, auttaa kaikkia ja käyttäytyä hyvin muita kohtaan jos kaikki ajattelevat vain omaa etuaan? Tuollaisia ajatuksia saattaa systerilläsi olla.

Trauma voi muutta ihmistä negatiivisen suuntaan. Mun siskoa ei ole petetty mutta hän sairastui vakavasti ja toivuttuaan(onneksi) on muuttunut ilkeäksi ja itsekkääksi, empatiakykykin on hukassa.

Ei ole kokemusta, mutta sun pitäis saada systeris ymmärtämään, että se pilaa ennen kaikkea oman-ja perhe-elämänsä tuolla tavalla. Hän tarttis keskusteluapua.

Alkuperäinen kirjoittaja Bannitar:
Ei ole kokemusta, mutta sun pitäis saada systeris ymmärtämään, että se pilaa ennen kaikkea oman-ja perhe-elämänsä tuolla tavalla. Hän tarttis keskusteluapua.

Niin tarttisi. Mutta sisko ei suostu kuuntelemaan mitään tällaisia juttuja :( Kaiken kukkuraksi hän on itse psykiatri. Ehkäpä se vaikuttaa siihenkin, ettei hän suostu meitä maallikoita kuuntelemaan.

mulla tuli kaverista samanlainen, katkera ja kyyninen ihminen. Ja jotenkin tuntuu et nauttii siitä jos esim. jotakin muutakin petetään vaikka se kuulostaa melko sairaalta.

Yhteistyössä