Onko joku syöny lapsena mössöä johon tuli kaurahiutaleita ja kylmää maitoa, lisäks sokeria..

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Oi on..ja herkkua se oli. Mun isompi tyttö söi yhteen aikaan tuota puuron sijasta. Totesin että enempi se varmaankin ravitsee kun syö raakana hiutaleet sokerilla ja maidolla kuin keitettynä ja vie kylmänä roskiin.

Toinen mun lapsuuden herkku oli voita pannulle, sekaan sokeria, kaurahiutaleita ja kaakaojauhoja. Sitten kypsennystä vähän aikaa :p
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Oi on..ja herkkua se oli. Mun isompi tyttö söi yhteen aikaan tuota puuron sijasta. Totesin että enempi se varmaankin ravitsee kun syö raakana hiutaleet sokerilla ja maidolla kuin keitettynä ja vie kylmänä roskiin.

Toinen mun lapsuuden herkku oli voita pannulle, sekaan sokeria, kaurahiutaleita ja kaakaojauhoja. Sitten kypsennystä vähän aikaa :p
Nam, tota jälkimmäistä on kokeiltava, kiitos!
 
m
Meillä ei ollut tuolle mitään erityistä nimeä, eikä sokeria käytetty. Nykyään sotken kaurahiutaleet piimän joukkoon ja laitan "mausteeksi" jotain jugurttia. (Työkaverit saattaa joskus ihmetellä mun aamiaistani...)
 
?
no entäs ne joita kutsuttiin neekerinpulliksi( kun tuollaista nimeä voi vielä käyttää), muistaakseni myös tehtiin kaurahiutaleista, voista sokerista ja kaakaosta...oli herkkua, mutta mitä niihin tuli?
 
Oi, se oli hyvää :p Pitääkin joskus kokeilla maistuuko vielä yhtä hyvältä.
En kyllä muista miksi tuota sössöä meillä kutsuttiin. Noiden ainesten lisäksi mulla oli seassa myös rusinoita ja nyt alkoikin tehdä mieli toista lapsuuden herkkua eli talkkunaa |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mykkä kissa on mauton:
Oi, se oli hyvää :p Pitääkin joskus kokeilla maistuuko vielä yhtä hyvältä.
En kyllä muista miksi tuota sössöä meillä kutsuttiin. Noiden ainesten lisäksi mulla oli seassa myös rusinoita ja nyt alkoikin tehdä mieli toista lapsuuden herkkua eli talkkunaa |O
Miten teillä syötiin talkkunaa? Meillä lapset tykkää hirmusti talkkunapuurosta vaikka musta se on inhan limasta? Piimäänkö vai mihin sitä voi muuten sekoittaa?
 

Yhteistyössä