Onko joku muukin ollut aina perheensä musta lammas?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Täällä yksi. Vielä näin aikuisiälläkin koen perheessäni olevani aina se, jossa vika jos tulee riita. Joskus toki vika minussa onkin mutta minua on ollut helppo syyttää lapsesta asti.

Vanhempani suosivat veljeni perhettä, ja isäni vihaa silminnähden miestäni vaikkei tämä ole mitään pahaa tehnytkään. Lapsemmekaan ei tunnu olevan kovin tärkeä vanhemmilleni vaikka kovasti muuta väittävät.

Ei jaksa kaikkea kovin tyhjentävästi selittää mutta kai pitää tyytyä kohtaloonsa, ja paras kai olla vähemmän tekemisissä heidän kanssaan. Ainoastaan lapseni takia olenkin yrittänyt välejä pitää yllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
:wave:
Syynä raju myöhäismurrosikäni.

Ei kiva että tuollaisesta syylliistetään. Oma tilanteeni on, että olen päin vastoin aina ollut ainoa lapsi (meitä on neljä) joka on esim. tehnyt kotitöitä. Silti äiti sanoo aina että on kohdellut meitä tasapuolisesti.

Nykyäänkin kun lomaillaan mummolassa, muut sisarukseni vetävät lonkkaa ja minä autan äitiäni. Silti äitikin on sitä mieltä, että minussa vika jos jostain riita tulee.

Pahalta tuntuu, ja mieheni puolesta myös, kun joutunut astumaan noin kamalaan sukuun :(

Eipä niin, mutta minkäs teet. Enkä ollut myöhäismurrosikäni kanssa edes mitenkään kovin paha tapaus.
Siskoni piti puoliani, mutta hän kuoli, joten olen nyt sitten mustana lampaana perheen ainoana lapsena hengissä :xmas:

olisinkin vaan perheen, mutta koko hela suvun!

vaikka olen ainut lapsi (käytännössä) niin silti vika oli aina minussa...pienestä pitäen.
koko suku arvostelee, on aina tehny niin, muut serkut ovat parempia ja kauniimpia kuin minä, yms paskaa.. löin välit poikki kun poika synty, enkä kutsunut ketään heistä ristiäisiin. enkä aio mennä edes sukulaisten hautajaisiin, kun kupsahtavat. äitini hautajaiset ovat ainoat, mihin enää suostun menemään, ikinä.

Minä. Muut sisarukseni ja heidän perheensä saavat hoitoapua, rahallista apua ja aikaa, meidän perhe ei. Syynä myös raju murrosikäni ja hieman myöhemmin todettu kaksisuuntainen mielialahäiriö, jonka aikana riehuin maniassa pari kuukautta. Vanhempani eivät sairautta ymmärrä, vaan vika käytökseeni on pelkästään minussa. Niin kuin on aina ollut.

Yhteistyössä