V
"vieras"
Vieras
ahtailla käytävillä ja vastaan tulee toinen koira? Meidän uros ei siedä muita koiria, ja pidän aina välimatkaa muihin sellaisen hyvän mitan. Asumme kumminkin kerrostalossa, ja joudumme käyttämään hissiä päivittäin. Ei ole tavatonta että vastaan tulee toinen koira. Otan aina oman koiran valmiiksi viereen, niin että se on hallinnassa. Saan sen myös hiljenemään, mutta rähinän se aina aloittaa. Kuljen aina itse ovista ensin jne.
Yleensä tilanteessa se toinen koira tulee hissin ovesta ekana remmissä kiskoen ja isäntä perässä, koirani kai kokee tämän jotenkin uhkaavana. Mulla on aina namit mukana ja niitä yritän hyödyntää, mutta koira on niin kiihtynyt ettei välitä nameista. Kun osa ei edes tajua siirtyä hissistä sivuun ja jatkaa matkaan, vaan jää oman koiran kanssa siihen hissin oven eteen töllöttämään ja ihan kuin "moikkaamaan"
ehkä tämä johtuu siitä että oma koirani on tosi pieni eikä se vaikuta kovinkaan vaaralliselta vaikka haukkuu.
Mitä teen?
Yleensä tilanteessa se toinen koira tulee hissin ovesta ekana remmissä kiskoen ja isäntä perässä, koirani kai kokee tämän jotenkin uhkaavana. Mulla on aina namit mukana ja niitä yritän hyödyntää, mutta koira on niin kiihtynyt ettei välitä nameista. Kun osa ei edes tajua siirtyä hissistä sivuun ja jatkaa matkaan, vaan jää oman koiran kanssa siihen hissin oven eteen töllöttämään ja ihan kuin "moikkaamaan"
Mitä teen?