Onko jokin läheisten "suuri asia" pysynyt pitkään sinulta salassa?

...mutta siis joskus kuitenkin paljastunut? Millainen asia?

Mä olen ollut mieheni kanssa kimpassa 13 vuotta ja olen koko tuon ajan ollut todella läheinen anoppini kanssa. Sain kuitenkin vasta tänään tietää, että anopillani on ollut vielä yksi sisko mutta tämä on jäänyt 1-vuotiaana junan alle. Tuntuu jotenkin kamalalta, kun tämä sisko on ikään kuin unohdettu.
 
harmailija
mun äidin uusi mies käytti mun pikkusiskoa hyväksi... vuosiin ei siitä mulle kerrottu, varmaankaan siksi kun heti alussa sanoin että se mies on outo kyttääjä, kävi mun asunnon ikkuinoiden takana kurkkimassa jne. mutta mullehan äiti vaan sanoi silloin, että yritän vaan viedä häneltä hyvän miehen. juu todella hyvän, ihan järjettömän oksettava, hullu ja rikollinen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja harmailija:
mun äidin uusi mies käytti mun pikkusiskoa hyväksi... vuosiin ei siitä mulle kerrottu, varmaankaan siksi kun heti alussa sanoin että se mies on outo kyttääjä, kävi mun asunnon ikkuinoiden takana kurkkimassa jne. mutta mullehan äiti vaan sanoi silloin, että yritän vaan viedä häneltä hyvän miehen. juu todella hyvän, ihan järjettömän oksettava, hullu ja rikollinen...
kauheeta.. :hug:
 
Noh, minä en tiettyihin sukulaisiin ollut lapsena yhteyksissä kun vanhempanikaan eivät olleet. Ja kotona puhuttiin siihen sävyyn, että niitä muita sukulaisia ei kuulemma kiinnosta ja ovat olevinaan niin parempaa jne. Luulin ihan vielä vähän aikaa sitten, että heitä ei kiinnostanut meidän elämä. Nyt olen kuitenkin näihin sukulaisiin tutustunut ja kuullut, että he olisivat pitäneet kyllä yhteyttä meihin mutta meiltä päin oli aina niin kylmää se yhteydenpito. Ja niinhän se oli, vanhempani (joihin en ole yhteyksissä ollut vuosiin) ovat niin kateellisia, aina haukkuneet ja panetelleet niin niitä, joilla on asiat paremmin ja nautiskelleet siitä, kun joillain menee huonommin.

Tässä on kyllä kaikenlaista saanut tietää suvustaan puolin ja toisin, ollut ihan hauskaa vatvoa asioita =)
 
kaneli
miehellä on kolme veljeä isänsä edellisestä avioliitosta. eivät ole tavanneet kuin kerran isänsä hautajaisissa. Sielläkin oli vain kaksi veljistä paikalla. keväällä miehelle (ja minulle) selvisi ettei niitä veljiä olekkaan kuin nuo kaksi, kolmas on "postimiehen".
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
mun hyvä ystävä soitti helmikuussa ja kertoi, että poika synty.
en edes tiennyt että raskaana :D
olivat salanneet kaikilta tosin.
miten voi salata raskauden? jos se olikin adoptoitu??
Mä tiedän erään joka onnistui salaamaan kaikilta raskautensa. Ilmoitti vain laitokselta työpaikalleen, että en pääse töihin kun oon synnyttänyt...
 
Sain muutama kuukausi sitten vasta kuulla, että mun sisko ja veli oli pienenä pöllinyt meidän lähibaarista aina yhdessä karkkia... Järkkyä, minä kun olen aina pitänyt niitä niin kiltteinä ja rehelisinä! Vielä järkympää, että minä en ole tiennyt aiemmin asiasta mitään, hitto olivat pitäneet salaisuuden ihan itellään... :eek: :D
(Nykyään ovat oikeasti rehellisiä!) ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
mun hyvä ystävä soitti helmikuussa ja kertoi, että poika synty.
en edes tiennyt että raskaana :D
olivat salanneet kaikilta tosin.
miten voi salata raskauden? jos se olikin adoptoitu??
Mä tiedän erään joka onnistui salaamaan kaikilta raskautensa. Ilmoitti vain laitokselta työpaikalleen, että en pääse töihin kun oon synnyttänyt...
Aika TYLYY työnantajalle! :eek:

Ja ihme salailuu... :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
miten voi salata raskauden? jos se olikin adoptoitu??
Kun sain esikoiseni, mulla oli sairaalassa kämppis, joka ei ollut kertonut raskaudestaan ainoallekaan sukulaiselleen, vaikka tapasi heitä melkeinpä päivittäin. Jopa lapsen mummo kuuli lapsesta vasta tämän synnyttyä. Ja tämä äiti ei ollut edes mitenkään isokokoinen mutta onnistui silti pitämään vauvamahansa piilossa.

 
XXS
Serkkuni kertoi hiljattain, ettei ole ollut miehensä kanssa fyysisesti minkäänlaisessa kosketuksessa lapsen syntymän jälkeen ja ovat raskausajasta lähtien nukkuneet eri huoneissa. Ja se lapsi on jo 14-vuotias. Olin hiukan järkyttynyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:
Sain muutama kuukausi sitten vasta kuulla, että mun sisko ja veli oli pienenä pöllinyt meidän lähibaarista aina yhdessä karkkia... Järkkyä, minä kun olen aina pitänyt niitä niin kiltteinä ja rehelisinä! Vielä järkympää, että minä en ole tiennyt aiemmin asiasta mitään, hitto olivat pitäneet salaisuuden ihan itellään... :eek: :D
(Nykyään ovat oikeasti rehellisiä!) ;)

kuis sä voit elää tuon tiedon kanssa? kai sulle kriisiryhmää tarjottiin ;) :D
 
Nikitön
Joo, porukat ja yksi täti pitivät salassa meiltä sen, että äidin sisko oli testamentannut kaiken omaisuutensa mulle ja mun siskolle. Omaisuuden arvo oli jotain 200 000e.
Oli salassa siis se tieto jotain 15 vuotta. Ja hyvä niin.
 
Suuri ja suuri, ei niin ihmeellinen, eikä kovin pitkään. Miehen veljen vaimon raskaus, miehen suku ja mies iteki ties siitä paljon (mies tiesi kuukauden) ennen mua. Mulle ei koskaan ole vielä kerrottu siitä, ite huomasin kropasta ja puheista...kysyin sitte mieheltä asiasta ja se kerto että on tienny. Mä en tiedä miksei mulle kerrottu, miksei edes mies kertonu. Vaikka se kyllä sanoi, että yritti jotenki "suojella" mua pettymykseltä kun toiset onnistuu ja meillä ei tuota tulosta... :/
 
Sain oikeastaan vasta aikuisena tietää mummuni/äitini elämästä yksityiskohtia, joita en ehkä olisi voinut käsitellä lapsena/nuorempana.

Mummuni esim myi äitini maalaistaloon huutolaiseksi, oli aikamoinen 'jakopesä', lapsia eli minunkin sukulaisia löytyy varmasti pitkin Suomen maata.(aikamoista silloin ennen/jälkeen sotien).
 

Yhteistyössä