Onko järkeä ostaa 2. lapselle uudet vaunut jos vanhat vielä ok...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mama

Vieras
Olenko vähän hassu kun mieli tekisi ostaa sitten joskus toiselle syntyvälle lapselle uudet/käytetyt vaunut... Meillä on kyllä 3v vanhat ceroxit mutta niihin pitäisi hankkia uudet renkaat... Ajattelin jos ne olisi mummola-vaunuina...

Onko muita näin höpsöjä...rahallisesti se nyt ei olisi niin fiksua, mutta järki sanoo toista... jotkut näpsäkät 3-pyöräiset kenties. :)

Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:
On, mä oon ostanu kaikille neljälle uudet vaunut, istuimet ja matkarattaat :ashamed: :whistle:

Noin minäkin tekisin. Kuitenkin sen verran tuota ikäeroa ja kaikkea. :whistle:

miksi 3v. vanhoihin vaunuihin pitää ostaa uudet renkaat? Meillä on 4v vanhat briot, kahdella lapsella olleet ja päivittäisessä käytössä, ja renkaatkin kuin uudet... Jos lapsi ei ole tulossa nyt lähivuosina edes niin ei välttämättä kannata säilyttää...

Alkuperäinen kirjoittaja Die Schornsteinfeger:
On, mä oon ostanu kaikille neljälle uudet vaunut, istuimet ja matkarattaat :ashamed: :whistle:

Noin minäkin tekisin. Kuitenkin sen verran tuota ikäeroa ja kaikkea. :whistle:

Joo, sama juttu..tasanen 2 vuoden ikäero on kyllä siinä määrin hankala että, kaik menee kyl aina uusik..KYL KYL.. :D

Ostaisin jos olis rahaa. Tai en välttämättä kun esikoiselle ostettii tuliterät ja seuraavan kans tuskin (toivottavasti) tulee paljon ikäeroa ni samat vaunut saa luvan mennä sillekin. Noi on niin priimakunnossa että hölmöä olis jättää ne vaan mummolavaunuiks.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miksi 3v. vanhoihin vaunuihin pitää ostaa uudet renkaat? Meillä on 4v vanhat briot, kahdella lapsella olleet ja päivittäisessä käytössä, ja renkaatkin kuin uudet... Jos lapsi ei ole tulossa nyt lähivuosina edes niin ei välttämättä kannata säilyttää...

Siksi koska niihin hiton puhkeamattomiin tubeless renkaisiin on päässyt sisälle kiviä ja ne rahisee tosi kovasti!! Lisäksi ovat muutenkin jo aika sliksit...

Ajattelin rullata vanhoilla rattailla ja vanhoilla renkailla. Ei ilmakennopyörissä ainakaan ole kauheasti merkitystä vaihtaako, ja vaihtaminen maksaa varmaan kolmasosan uusien rattaiden hinnasta.

Olisi uudet rattaat kivat, mutta yritän ajatella ekologisesti.

ohhoh..ihmettelen vastauksianne!kyllä on varsinaista kulutusjuhlaa..:/ no kai mä sitten vaan oon outo, mutta en todellakaan aio ostaa uusia vaunuja kakkoselle, kun edellisissäkään ei ole mitään vikaa...

ohhoh..ihmettelen vastauksianne!kyllä on varsinaista kulutusjuhlaa..:/ no kai mä sitten vaan oon outo, mutta en todellakaan aio ostaa uusia vaunuja kakkoselle, kun edellisissäkään ei ole mitään vikaa...

Ihmettele vaan.. Kuka mistäkin "onnensa repii"

:D

Hui hitto mulla tulee hengenahdistus jo ihan ajatuksestakin, että joutuisin vertailemaan ja ihmettelmään LASTENVAUNUJEN ominaisuuksia.. Ottaisin varmaan ensimmäiset, mitkä vastaan tulisivat.

Onneksi meillä on mun siskon kahdella lapsella käyttämät vaunut, jotka varmasti menee vielä meidän seuraavallekin ihan vallan mainiosti =)

Meillä on kolmella lapsella olleet samat Orat vm-02, tosin nuorimman kohdalla jo sen verran ahdisti, että hankin uudet kuomurattaat "julkisiin" paikkoihin ja vanhat Orat ovat palvelleet päiväunien nukkumisessa ja palvelevat edelleen.

Meillä on käytössä lapsen serkkujen 7 v vanhat vaunut. On ihan hyvässä kunnossa ja toimivat, mutta myönnän että uusia tekee mieli. Nämä oli kuitenkin ilmaiset, ja vastaavat uudet maksaisivat reilu 600 e. Yritän myös ajatella ekologisesti, joskus vaan turhamaisuus iskee. Toiselle lapselle tulee varmasti ainakin uudemmat, jos on onni saada toinenkin.

Minusta siinä ei ole järkeä. Se ei ole taloudellista, eikä ekologista.

Enkä mäkään jaksaisi vertailla. Meillä samat vaunut palvelivat lapset ekasta kolmoseen ja sen jälkeen ne lahjoitettiin isännän serkulle.

ja maailma pelastuu..jepa jee...

ja maailma pelastuu..jepa jee...

No niimpä pelastuu joo..

Yhteistyössä