Onko jääviileäkaappi ja jääkaappi sama asia?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Jääviileäkaapin alaosa on ns. viileä, eli siellä on lämpimämpää kuin jääkaapissa, soveltuu hyvin esim. kasvisten säilytykseen.

Jääkaapin keskilämpötila on +5 astetta ja viileäkaapin +8 - +13 astetta. http://www.helen.fi/energia/kodinkoneoppaat/Kylma1_ohje.pdf
 
annuska
Ei oo sama asia.Jääviileäkaappi on yleensä jääkaapin yhteydessä oleva hieman lämpimämpi kaappi.Jääkaappi pitää olla,jääviileäkaappi on sitten jo plussaa.
 
ap
onko jääviileä kaapin yläosa siis jääkaappi ja alaosa on "jääviileäkaappi"? Viekö jääviileä kaappi sitten vähemmän sähköä, vai mitä hyötyä siitä on? ei mulla ainakaan kasviksia ole puolta kaapillista, olisi kai turha ostos..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
onko jääviileä kaapin yläosa siis jääkaappi ja alaosa on "jääviileäkaappi"? Viekö jääviileä kaappi sitten vähemmän sähköä, vai mitä hyötyä siitä on? ei mulla ainakaan kasviksia ole puolta kaapillista, olisi kai turha ostos..
Tutustu tuohon lisäämääni linkkiin yläpuolella, voit löytää vastauksia kysymyksiisi sieltä :)
 
Raaka Arska
Ostimma jääviileäkaapin yhdellä ovella koska energoiataloudellisin ja mahtuu kaalinpäät ja pernat alalaatikoihin. Isoon oveen mahtuu paljon olvin tuotteita. Aivan ehdoton jokaiseen talouteen. Kahdella ovella varustetut aivan hanurista ja pelkkä jääkaappi on köyhien hankinta.
 
"Liisi"
Minulla oli vuosia sitten jääviileäkaappi ja erillinen kaappipakastin. Kun se hajosi (jääviileäkaappi), niin ostin jääkaappipakastimen. Nyt 5-vuotiaana sekin hajosi ja mietittyäni, mitä tarvitsen, niin huomasin, että tarvitsen juuri jääviileäkaapin. Kun sanotaan, että jokin pitää säilyttää viileässä, niin yleensä jääkaappi on liian kylmä. Ja jos haluaa säilöä (tehdä esim hapankaalia), niin viileäkaappi on ehdoton, koska enää ei ole kylmäkellareita.
 

Yhteistyössä