Onko itsekästä, jos ei halua laittaa kenenkään tarpeita omien edelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itsekäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itsekäs

Vieras
Tämä on suuri syy siihen, miksi en ole hankkinut lapsia: haluan elää omaa elämääni ja ajatella itseäni ja omia tarpeitani, nauttia itsestäni ja asioista, joista pidän. Ahdistaa jo ajatuskin siitä, miten monet äidit uhraavat koko elämänsä sille lapselleen: ekan vuoden aikana ei voida käydä edes lenkillä yksin. Ehkä sitten olen itsekäs :)

En pitäisi itsekkäänä. Olisit itsekäs, jos hankkisit lapsen, jota sitten laiminlöisit. Kun kerran tunnistat, että sinun luontosi on yksi ja tietty, niin on hyvä elää sen mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja itsekäs:
Tämä on suuri syy siihen, miksi en ole hankkinut lapsia: haluan elää omaa elämääni ja ajatella itseäni ja omia tarpeitani, nauttia itsestäni ja asioista, joista pidän. Ahdistaa jo ajatuskin siitä, miten monet äidit uhraavat koko elämänsä sille lapselleen: ekan vuoden aikana ei voida käydä edes lenkillä yksin. Ehkä sitten olen itsekäs :)
hyvä kun olet tajunnut asian, ja jättänyt lapset hankkimatta. niijtä kui ei nääs ole pakko kenenkään hankkia jos ei taho. joka tykkää tuijotella omaan napaansa niin siitä vaan. mä taas en tunne uhranneeni elämääni mitenkään vaikka mulla noita lapsia onkin puoli tusinaa

No, minä luulen, että se on sitten parempi, ettei hanki lapsia jos noin on. Toisaalta voi olla, että jos sulla olis kuitenkin lapsia, niin susta ei ehkä edes tuntuis kauheelta pistää niiden tarpeita edelle, vaan se tuntuis hyvältä ja luonnolliselta. Siitä yllättyy ihan itsekin, että voi tykätä niistä lapsista sit kuitenkin niin paljon.

Yhteistyössä