onko itsekästä jo haluaa laittaa lapset päiväkotiin vain sen takia että pää ei kestä olla kotona lasten kans ( ja töihinkin ois kiva lähtee)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja älä sano mua huonoksi äidiksi.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

älä sano mua huonoksi äidiksi.

Vieras
ite oon ajatellu että jos ens vuoden alusta laittais lapset päiväkotiin (1,5v ja 1,8v). mä vaan en jaksa olla kotona, mä en jaksa kuunnella tuota s*atanan kiukuttelua ja meuhkaamista enää. ja töihinkin ois niin kiva lähtee. en oo oikeestaan ikinä ees ollu kokopäiväsessä työssä... nyt ois hyvä aika.

v*ittu mulla pää räjähtää noiden reuhaajien kans!! yhtä huutoo koko ajan!

Minä ainkain laitoin pojan perhepäivähoitoon, koska vielä yksikin kuukausi kotona olis tehnyt mut hulluksi. Jotkut tarttee muutakin elämää kuin kodin ja lapset.

Ei ole itsekästä, päin vastoin. Sinähän ajattelet lastesi parasta kun huolehdit omasta jaksamisestasi. :hug: Ja kaikki tuntemani lasten kanssa työskentelvät sanovat, että pienet sopeutuvat paljon paremmin päivähoitoon kuin ne, jotka viedään sinne vasta siinä vaiheessa kun oikeus kotihoidontukeen loppuu.

Aloita vain hyvillä mielin työnhaku, jos ei sinulle ole jo paikkaa odottamassa. Sitten jaksat taas paremmin touhutakin niiden lasten kanssa kun saat vähän hengähtää töissä päivisin. :D

jokainenhan sen voi päättää ihan itse. Ja kyllä lapsille on kivempaa jos äiti on rento ja tyytyväinen. Kaikki ei halua olla kotiäitejä ja se on ihan oikein. Itse toivoisin että voisin jäädä kotiäidiksi sittenkin, kun nuorin täyttää kolme, mutta pakkohan sitä on jotain tienata. Tee valintasi ihan itse omaa itseäsi kuunnellen :)

mulla 4 lasta 5v,4v,3v ja 1v isompi on eskaris ja pvä hoidos ja 4v myös.helpottanu kummati omaakin jaksamista kun yksin hoidan muutenki lapset. töihin taas en vielä oo aatellu kun en halua lapsia viiä hoitoon alle 3vuotiaina..

ei tietenkään oo. suomessa vaan kuuluu olla sellanen marttyyriäiti, joka laittaa lapsensa hoitoon vasta ihan äärimmäisessä hädässä. jokainen voi tehdä ihan itse omat ratkaisunsa omien tarpeidensa mukaan eikä se kuulu muille. täällä meidän asuinmaassa on hieman toisin, kun lapset viedään hoitoon 4 kk:n iässä ihan normaalisti. se on mun mielestä jo vähän liikaa, mutta ihan ihmisiä niistäkin näyttää kasvavan.

Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Ei ole itsekästä, päin vastoin. Sinähän ajattelet lastesi parasta kun huolehdit omasta jaksamisestasi. :hug: Ja kaikki tuntemani lasten kanssa työskentelvät, että pienet sopeutuvat paljon paremmin päivähoitoon kuin ne, jotka viedään sinne vasta siinä vaiheessa kun oikeus kotihoidontukeen loppuu.

Aloita vain hyvillä mielin työnhaku, jos ei sinulle ole jo paikkaa odottamassa. Sitten jaksat taas paremmin touhutakin niiden lasten kanssa kun saat vähän hengähtää töissä päivisin. :D

Peesaan tätä täysin!

Alkuperäinen kirjoittaja sadettajat:
Ei ole itsekästä! :hug: Sinä olet äiti tavallasi ja todennäköisesti olet jaksavampi ja parempi äiti, jos menet töihin. Ainakin kannattaa kokeilla lähtisikö arki rullaamaan paremmin näin. :)

peesan tätä! Itsekään en ole kovin kotiäiti tyyppiä ja kun keväällä juurikin alkoi tuntumaan, että kaikki päivät olivat yhtä hermoilemistä eikä niistä lapsista enään osannut oikein nauttia, päivät olivat yhtä pakolla suorittamista, niin päätin lähteä töihin. Tosin, meidän lapset eivät lähteneet hoitoon, kun mies halusi vuorostaan jäädää hoitovapaalle :)
Mutta kaiken kaikkiaan voin sanoa, että olen parempi äiti näin :) Jaksan oikeasti panostaa lapsiini paljon enemmän nyt ja luuleen, että lapsetkin nauttivat enemmän, kun äiti on aidosti läsnä ja tyytväinen :)

Yhteistyössä