Onko itäneet perunat jo syötäväksi kelpaamattomia ? Ja muita asioita ruuan laadun suhteen, joissa joustat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cherry Maua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Cherry Maua

Jäsen
26.01.2012
576
0
16
Maailma
Mun täytyy myöntää, että sellaisistakin on paremman puutteessa tullut tehtyä ruokaa ja mitään poikkeavaa en maussa huomannut.

Missä sinä/teidän perhe joustaa ruuan laadusta, jos täytyy tai muuten vaan ette laita "suurennuslasin" alle kaikkea mitä suuhunne pistätte?

Meillä esim. maito kelpaa ihan hyvin pari päivää parasta ennen päiväyksen jälkeenkin.

No kiva kun joku vastasi...ajattelin jo onkohan kaikki täällä niin´"de haute qualité" :D

Mutta mitäs muuta...ainiin, minusta on mukava kuivattaa ruisleipää kun parasta ennen päiväys menee umpeen. Säilyy hyvin ja sitä on kiva rouskuttaa oivariinin ja muiden päällisten kanssa.

Viimeksi muokattu:
Minä olen aika karmea tapaus :ashamed:
Todellakin itäneet perunat ja muutkin juurekset käytetään, muista vihanneksista jos on vaikka paprikassa pehmeää, niin leikkaan huonon kohdan pois ja käytän loput.
Maitoa ja jugurttia/viiliä käytetään tasan niin kauan, kun eivät haise kuolemalta. Munia samoin. Ainoa mistä olen tarkempi, on liha. Enkä takuulla siitäkään ihan niin tarkka kuin moni muu (väri&haju ratkaisevat).

Eipä olla vatsataudissa oltu, että ilmeisesti olen sitten riittävän tarkka kuitenkin vaikka jotkut tuttavat kauhistelevat :whistle:

• Tykkää
Reactions: Cherry Maua
Minä olen aika karmea tapaus :ashamed:
Todellakin itäneet perunat ja muutkin juurekset käytetään, muista vihanneksista jos on vaikka paprikassa pehmeää, niin leikkaan huonon kohdan pois ja käytän loput.
Maitoa ja jugurttia/viiliä käytetään tasan niin kauan, kun eivät haise kuolemalta. Munia samoin. Ainoa mistä olen tarkempi, on liha. Enkä takuulla siitäkään ihan niin tarkka kuin moni muu (väri&haju ratkaisevat).

Eipä olla vatsataudissa oltu, että ilmeisesti olen sitten riittävän tarkka kuitenkin vaikka jotkut tuttavat kauhistelevat :whistle:

Peesi! Leipää syödään niin kauan kunnes siinä on hometta, samoin juustoa. Maitoa niin kauan kunnes se menee kahvin seassa paakkuiksi. Porkkanoissakin saa olla limakerros päällä ja toinen pää mätänä, niin toinen pää voi olla kuorittuna ihan hyvä. Aistit vaan käyttöön. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;25644995:
Jep, niin se olikin, hermomyrkkyä molemmissa
Ruokanurkka - Marttaliitto

Mitä tuo hermomyrkky käytännössä hermoille tekee? Usein on tullut tosiaan tehtyä esim. perunaamuusia perunoista joista osa on itäneitä ja osa ei. Vihertyneistä perunoista en ruokaa tekisi, ne tunnistaa jo mausta. Joskus olen vahingossa lapsena maistanut perunaa, joka mahdollisesti oli vihertynyt (koulun ruokalassa) ja oli kyllä melkoisen kitkerä....

[QUOTE="...";25645045]Peesi! Leipää syödään niin kauan kunnes siinä on hometta, samoin juustoa. Maitoa niin kauan kunnes se menee kahvin seassa paakkuiksi. Porkkanoissakin saa olla limakerros päällä ja toinen pää mätänä, niin toinen pää voi olla kuorittuna ihan hyvä. Aistit vaan käyttöön. ;)[/QUOTE]

Samoten meillä paitsi että juustosta voi myös ottaa huonot kohdat pois ja syödä loput.

Yhteistyössä