onko isällä oikeus lapseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meikku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Meikku

Vieras
Olen raskaana miehelle jonka tapasin alkuvuodesta. Lyhyehkön seurustelun päätteeksi miehestä ilmeni väkivaltaisia piirteitä ja uskomatonta valehtelua lähes kaikesta. Pelkään häntä ja pelkään tulevan lapsen turvallisuuden puolesta. Pelkään myös, että isä yrittää sepittää lapselle valheita ja saamaan pienen ihmisen aivan sekaisin. En periaatteessa halua keneltäkään isältä riistää oikeuksiaan lapseen, mutta olen vain niin ymmälläni tilanteesta. Onko minulla teidän mielestä mitään mahdollisuuksia halutessani evätä isää lapsen elämästä. Tiedän että voin aluksi kieltää isyyden selvittämisen, mutta mites sitten. Osaako kukaan auttaa. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Meikku:
Mies tietää että olen raskaana ja uskon että taistelisi lapsesta viimeiseen saakka.
Onkohan siitä hyötyä että poliisilla on menossa pahoinpitelyilmoitus..?

On siitä varmaan jotain hyötyä, sosiaalitoimiston kanssahan tästä kannattaa jutella kun asia tulee ajankohtaisemmaksi. Tapaamiset voi esim. saada valvotuiksi.

Pystynkö jotenkin kieltämään kokonaan tapaamisia ym.? onko sellainen edes mahdollista?
Valvotut ovat ainoita mitä uskaltaisin, mutta koska hän puhuu valheita kaikista asioista ilman syytäkin niin pelkään sen vaikuttavan lapseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Meikku:
Pystynkö jotenkin kieltämään kokonaan tapaamisia ym.? onko sellainen edes mahdollista?
Valvotut ovat ainoita mitä uskaltaisin, mutta koska hän puhuu valheita kaikista asioista ilman syytäkin niin pelkään sen vaikuttavan lapseen.

Et pysty kieltämään tapaamisia. Ne on sovittava tulevaisuudessa lastenvalvojan luona, kuten elatusmaksut ja muutkin käytännön asiat. Siellä sitten päätetään onko isällä tapaamisoikeudet ja missä muodossa(esim. valvotusti)

Yhteistyössä