Onko imetystyynystä hyötyä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Imettäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toiset tykkää... Mulle se minkä kaverilta sain oli liian iso enkä uutta ostanut, tavalliset tyynyt riittivät. Saisitko jostain lainaksi kokeilua varten? Turha ostaa nurkkiin pyörimään jos ei olekaan hyvä.

Minulle oli hyötyä!

Yöllä jos imetti istualleen niin vaavaa oli huomattavasti helpompi pidellä pidempiäkin aikoja rinnalla väsymättä.

Mä tykkäsin kanssa paljon. Oli alussa vaikeuksia imuotteen kanssa (molempien vauvojen kohdalla) ja tyynyn avulla sai vauvan ihan optimaaliseen asentoon laitettua. Sitten kun vauva kasvoi ja oli jäntevämpi niin ei enää tarvittu.

[QUOTE="yx vaan";28525826]Toiset tykkää... Mulle se minkä kaverilta sain oli liian iso enkä uutta ostanut, tavalliset tyynyt riittivät. Saisitko jostain lainaksi kokeilua varten? Turha ostaa nurkkiin pyörimään jos ei olekaan hyvä.[/QUOTE]

Ajattelinkin ensin kokeilla ilman, uskon että tavallisella tyynyllä selviää ja onhan niitä imetysasentojakin useita, että ei siihen aina mitään tyynyä tartte. Tuntuu vaan että sitä tyynyä nyt hehkutetaan jokapaikassa tai ainakin itse olen nyt törmännyt siihen monessa paikassa ja pari kaveriakin sitä hehkuttaa, sanovat mua että on vaikea imettää ilman tyynyä kun menee lihakset jumiin, mutta toisaalta heillä on kyllä isommat rinnat, minulla aika pienet. En sitten tiedä, tekeekö nuo kaverit sen imetyksen itse jotenkin väärin tai liian vaikeaksi jos kerta paikat menee jumiin..

Minulla ei ollut esikoisen aikaan, ja jälkikäteen (kuopuksen kanssa) tajusin miten paljon se olisi helpottanut arkea silloin kun imetti 16-20 kertaa vuorokaudessa eikä tunnin imetys tai kolmen tunnin unet tissi suussa ollut mitenkään epätavallinen suoritus.

Mutta niitä on monenmuotoisia ja -paksuisia sanoin kuin äitejä ja vauvoja, joten en suosittelisi kenellekään must-lastenhoitovälineenä.

Ekat kuukaudet käytin melkein aina, ellen imettänyt maaten. Jos joutui käyttämään tavallista tyynyä, oli paljon hankalampi saada rento asento, tyyny ei pysynyt paikallaan jne. Myöhemmin tuin vauvan joskus tyynyn keskelle puoli-istuvaan asentoon jos piti saada vauva hetkeksi käsistä, ja toisessa raskaudessa käytin tyynyä että sain mahan kanssa asennon jossa ei satu kamalasti olla :D Nyt imetän toista saman tyynyn kanssa kolmatta kuukautta. Välillä myös olen tukenut tyynyn avulla vauvan kyljelleen. Oli meillä ainakin siis hintansa väärti! Mulla on ollut vaikeuksia imetysasennon kanssa, joudun käyttämään kättä siihen että edes saan nännin pysymään vauvan suussa kun on hankalan muotoiset tissit, joten hyvä tyyny helpottaa tosi paljon hommaa. Sama tyyny tulee varmasti palvelemaan vielä monessa :D

Kahden lapsen imetyksessä olen käyttänyt paljon. Alussa, kun imetysajat on pitkiä ja vauva pieni (ei yletä ilman kannattelua rinnalle) auttaa tosi paljon ja vapauttaa äidin kättä esim. kirjan lukuun, juomiseen jne. Myöskin hartioiden jännitystä ja kipeytymistä se vähentää. Mulla on itse tehty puolikaaren muotoinen, jossa styroxrouhetta sisällä. Sitä saa lisättyä tai vajennettua helposti vetskaria avaamalla, jos tarve vaatii.

Liputan imetystyynyn puolesta minäkin!
Vapauttaa käsiä ja on kätevä siinä alussa. Ja nyt raskauden aikana aivan ehdoton yöllä. Saa hyvän asennon kun saa tyynyn jalkojen väliin ja toisen pään pään alle.

Mulla oli sellainen kahiseva imetystyyny, ja se aina valui "paikaltaan" itsestään niin että joutui joka tapauksessa kannattelemaan kädellä. Ei siis pysynyt siinä kuosissa mihin sen asettelin. Parempi oli vaan laittaa tavallinen tyyny sohvan käsinojalle ja käyttää sitä tukena.

Yhteistyössä