Onko imetys aina tällaista vai vaan meillä?????

Tyttö on nyt 6 viikkoa ja aina ollut kovasti valveilla, päivällä valvoo kunnon pitkän pätkän ja samoin illalla iltapäiväunien jälkeen (n 4h ). Ja koko sen 4h, etenkin illalla tyttö vaan syö! Onhan mulla tiedossa että vauvat tankkaa iltaa kohti, mutta kun päiväll'kin. 4h imetys kerrallaan on tuskastuttavan kuumaa ja raskasta. Myös esikoisen kannalta se tuntuu ikävältä, kun olen ihan sidoksissa vauvaan koko illan, siihen asti kun esikko menee nukkumaan ja sen jälkeenkin.

Mie en voi väittää nauttivani imetyksestä, kun sitä saa olla tekemässä ihan koko ajan ja joka paikassa. Päivällä ei voi tunnin reissua tehdä ostoskeskukseen ilman että siellä invavessassa pitää käväistä syöttämässä. Ei ihme että esikko kokee jo tulevansa hylätyksi.

Anteeksi narinaa, ei imettämisestä saisi puhua pahaa :whistle:
 
LuppiksenMuija
Älä hermostu, aluksi oli meilläkin ihan samaa. Kunhan maidoneritys ja vauvan kasvu tasaantuu, pitenevät ruokailuvälitkin :) meidän poika nyt 4kk ja välit n 4 tuntia.
 
vieras
Tilanne voi olla viikon päästä ihan erilainen.Tiedän kyllä tunteen kun ei pääse mihinkään.Esikoiselle kasa kirjoja ja viereen lukemaan,niin meillä asiat hoitui.
 
vieras
Meillä melkein sama juttu mut söi "vain" 2h kerralla mut tunnin välein. Nukkui kyl onneksi 3h unet välillä. Mut hereillä ollessa noin. Ei syöny tuttia eli mä olin se tutti 4½kk...
 
Meillä on imetyksen alkuviikot olleet aina takkuisia. Kolmesta on kokemus. Ja tuntui alkuvaikeuksienkin jälkeen tosiaan sitä, että rinnalla viihdyttiin pitkään ja hartaasti. Jotenkin siitä selvittiin ihan kunnialla.- Kai siihenkin tottuu. Minä otin tuolissa hyvän asennon, kaukosäätimet ja ämpärillinen juomavettä viereen. Isompi toiseen kainaloon ja kirjaa lukemaan....
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä melkein sama juttu mut söi "vain" 2h kerralla mut tunnin välein. Nukkui kyl onneksi 3h unet välillä. Mut hereillä ollessa noin. Ei syöny tuttia eli mä olin se tutti 4½kk...

Tää neiti herää aamulla n 9-10 (syötyään 2-5 kertaa yössä klo 23-). Sitten nukahtaa joskus klo 14 maissa päikkäreille ja nukkuu n klo 18-19 asti. Siten valvookin klo 23 asti, sen n klo 21 alkaen syö. Päivällä syö sen koko ajan mitä valvoo ennen unia. Joskus nukkuu puoli tuntia aamupäivällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jänö:
Meillä on imetyksen alkuviikot olleet aina takkuisia. Kolmesta on kokemus. Ja tuntui alkuvaikeuksienkin jälkeen tosiaan sitä, että rinnalla viihdyttiin pitkään ja hartaasti. Jotenkin siitä selvittiin ihan kunnialla.- Kai siihenkin tottuu. Minä otin tuolissa hyvän asennon, kaukosäätimet ja ämpärillinen juomavettä viereen. Isompi toiseen kainaloon ja kirjaa lukemaan....
Meillä isompi ei todellakaan suostu olemaan kainalossa kun imetän, tai ees paikallaan. Se repii tuttuun tapaansa koiraa karvoista, riisuu vaatteet, repii leluja rikki, tyhjentää laatikoista vaatteita tms. Kaikkea tätä on tehnyt nyt uhmaiän alettua ½ vuotta sitten, mutta silloin ehdin väliin... meillä on superhypervilkas tyttö toi esikko, eikä helpota istua sohvalla tuntikausia pystymättä tekemään mitään. Minusta väkisinkin tuntuu siltä että tää ei ole kaiken tän arvoista. Mie en vaan jaksa oottaa että voin hieman paremmalla omalla tunnolla lopettaa imettämisen. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mites on:
tuleeko sulla varmasti maitoa tarpeeksi. ootko aatellu tuttelia, järjetöntähän se on tissittää neljää tuntia koko ajan.

En tiiä tosta maidosta, tisseistä on kiristykset hävinneet kokonaan! Ja yks päivä lypsin, kun tissit tuntui toooosi täydeltä ja sain 50ml yhteensä, imetyksestä 3h :/ Juon kuin kameli ja syön terveellisesti. Esikoista kun imetin niin maitoa tuli valumalla desilitroittain!
 
Vieras
Imetys sais kestää kerrallaan max.tunnin(imetysohjauskoulutuksessa kerrottua)Ootko muistanut juoda ja syödä itse tarpeeksi kun on näin lämmintäkin?Itse antaisin kokeeksi pilkku huikan tuttelia imetyksen jälkeen,vaikka täysimetystä kannatankin.Mutta 4h on ihan järjettömän pitkä aika...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja JabbaTheHut:
Alkuperäinen kirjoittaja mites on:
tuleeko sulla varmasti maitoa tarpeeksi. ootko aatellu tuttelia, järjetöntähän se on tissittää neljää tuntia koko ajan.

En tiiä tosta maidosta, tisseistä on kiristykset hävinneet kokonaan! Ja yks päivä lypsin, kun tissit tuntui toooosi täydeltä ja sain 50ml yhteensä, imetyksestä 3h :/ Juon kuin kameli ja syön terveellisesti. Esikoista kun imetin niin maitoa tuli valumalla desilitroittain!
Ei riitä tuon ikäselle,sorry!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Imetys sais kestää kerrallaan max.tunnin(imetysohjauskoulutuksessa kerrottua)Ootko muistanut juoda ja syödä itse tarpeeksi kun on näin lämmintäkin?Itse antaisin kokeeksi pilkku huikan tuttelia imetyksen jälkeen,vaikka täysimetystä kannatankin.Mutta 4h on ihan järjettömän pitkä aika...
Toi on nyt saanutkin muutaman kerran tuttelia pitkän imetyksen päälle, kevyesti vetää 60ml! Eli ei taida maitoa hirveesti tulla, kun kerran oksentamatta vetää tuttelia?? 4h on järjetön aika, ihan epätivoinen olen! Tyttö on nyt n 6kg painoinen, vaikuttaako se?
 
vieras
Kyllähän se isompi vauva tarvii enemmän ruokaakin.Imetä kuitenkin aina ennenkuin annat sitä lisämaitoa niin saat maidontulon jatkumaan,jos haluat kuitenkin jatkaa imetystä.Itse annoin pojalle pottuvelliä jo 2kk:n iästä lähtien,kun maito ei pitänyt nälkää.Se helpotti.Samaa kokoluokkaa oli minunkin vauva.
 
Nyt tuli äsken ahdistus, aloitin klo 19.30 imettämään ja imetin 21 asti suunnilleen eli molemmat rinnat ja pariinkin kertaan. Olo on kuuma jo vauvalla ja mulla. Laitoin pulloon 100ml maitoa ja jätin vauvan miehen kanssa olkkariin. Itkettää.

Mies ei halua kuulla jos mulla on olo sellainen että väsyttää eikä jaksaisi, on sitämieltä että ei saa valittaa negatiivisista tunteista kun kerran on lapsia halunnu :ashamed: :eek: :'( Mulla tällähetkellä imetyksen hankaluus pilaa äitiyden ilosta ison osan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän se isompi vauva tarvii enemmän ruokaakin.Imetä kuitenkin aina ennenkuin annat sitä lisämaitoa niin saat maidontulon jatkumaan,jos haluat kuitenkin jatkaa imetystä.Itse annoin pojalle pottuvelliä jo 2kk:n iästä lähtien,kun maito ei pitänyt nälkää.Se helpotti.Samaa kokoluokkaa oli minunkin vauva.
No luulis tällä imetyksellä että maitoa riittäis pienelle kylälle, iemtän kuitenkin päivät pitkät, kokoajan ja hartaasti. Mikä ihme mättää?

 
Hmm.

Tää on nyt vaan mun huomio, muuta mä tulin tän tokan kohdalla siihen tulokseen, että olisin saanut syödä TONNETTAIN ruokaa, jotta olisin saanut ruokittua pojan täysin rinnalla. Hän kun painoi jo 4 kk 9 kiloa.
Ja sun tyttö painaa jo 6 kiloa eikä ole kahta kk:tta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja smirgelaine:
Hmm.

Tää on nyt vaan mun huomio, muuta mä tulin tän tokan kohdalla siihen tulokseen, että olisin saanut syödä TONNETTAIN ruokaa, jotta olisin saanut ruokittua pojan täysin rinnalla. Hän kun painoi jo 4 kk 9 kiloa.
Ja sun tyttö painaa jo 6 kiloa eikä ole kahta kk:tta.
Minustakin tuntuu että ei tää voi riittää tolle! Se oli syntyessään 52cm ja 4,7kg. Nyt siis oli 4 viikkoisena 5,8kg ja 59cm!
 
Miimari harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja JabbaTheHut:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän se isompi vauva tarvii enemmän ruokaakin.Imetä kuitenkin aina ennenkuin annat sitä lisämaitoa niin saat maidontulon jatkumaan,jos haluat kuitenkin jatkaa imetystä.Itse annoin pojalle pottuvelliä jo 2kk:n iästä lähtien,kun maito ei pitänyt nälkää.Se helpotti.Samaa kokoluokkaa oli minunkin vauva.
No luulis tällä imetyksellä että maitoa riittäis pienelle kylälle, iemtän kuitenkin päivät pitkät, kokoajan ja hartaasti. Mikä ihme mättää?
Minusta tuo kertoo(noin kauan tissillä olo kerralla)ettei sitä maitoa niin paljon tuu.Eli nälissään on..Koska jos maitoa tulis paljon niin sais nopeammin mahan täyteen eikä roikkuis tissillä noin kauaa aikaa kerralla.Syökö vauva tuttia?Jos sillä on vaan imemisen tarve niin suuri??Mutta tuo lypsämis homma..Ei mullakaan lypsettäessä tullut juuri mitään(muutama kymmenen milliä)silloin vaan loppui tulo,mutta sitten kun vauva imi,niin tuli kyllä mahan täydeltä.Ja sen ihan tunsi tisseissä että maitoa siellä on.Ja kumpaakin lasta oon imettänyt(tyttöä 9kk:tta ja poikaa 11kk:tta).

 
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja JabbaTheHut:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän se isompi vauva tarvii enemmän ruokaakin.Imetä kuitenkin aina ennenkuin annat sitä lisämaitoa niin saat maidontulon jatkumaan,jos haluat kuitenkin jatkaa imetystä.Itse annoin pojalle pottuvelliä jo 2kk:n iästä lähtien,kun maito ei pitänyt nälkää.Se helpotti.Samaa kokoluokkaa oli minunkin vauva.
No luulis tällä imetyksellä että maitoa riittäis pienelle kylälle, iemtän kuitenkin päivät pitkät, kokoajan ja hartaasti. Mikä ihme mättää?
Minusta tuo kertoo(noin kauan tissillä olo kerralla)ettei sitä maitoa niin paljon tuu.Eli nälissään on..Koska jos maitoa tulis paljon niin sais nopeammin mahan täyteen eikä roikkuis tissillä noin kauaa aikaa kerralla.Syökö vauva tuttia?Jos sillä on vaan imemisen tarve niin suuri??Mutta tuo lypsämis homma..Ei mullakaan lypsettäessä tullut juuri mitään(muutama kymmenen milliä)silloin vaan loppui tulo,mutta sitten kun vauva imi,niin tuli kyllä mahan täydeltä.Ja sen ihan tunsi tisseissä että maitoa siellä on.Ja kumpaakin lasta oon imettänyt(tyttöä 9kk:tta ja poikaa 11kk:tta).

Tuttia ei osa kunnolla syödä, helpottaa josus hetkellisesti mutta ei silloin kun on oikeesti nälkäinen. Mutta esikoiselta mulla tuli lypsettäessä aina väh 1,5-2dl, samoin tän kohdalla aluksi (vielä 2 viikkoa sitten yhden tissin saldo 3h imetyksestä oli 1,2dl).
 
Meillä oli varmaan just samanikäsenä kausi kun musta tuntu etten muuta tehny kun istunu sohvalla tissit suussa. Luulin että maito ei riitä ja tyttö ei huolinu pulloa. Sitä kesti pari viikkoa ja sit se helpotti.
Tsemiä!!
 

Yhteistyössä