Onko ihmisten mukavuudenhalu mennyt jo liian pitkälle kun autossakin pitää olla ilmastointi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kaiken lisäksi ilmastointi tuhoaa maapalloamme, kuluttaa polttoainetta. Ilmastointi on aivan turha juttu erityisesti Suomen kaltaisissa maissa.

Ikkunat auki niin auto viilenee. Kaiken ei tarvitse olla liian helppoa ja mukavaa.

Ai ilmastointiko se onkin mikä ilmaston tuhoaa autoillessa...

Aja sinä ihan rauhassa ilmastoimattomalla autolla, mutta älä kiellä sitä ihmisiltä, jotka ajavat työkseen pitkiä matkoja hitailla nopeuksilla, niin ettei ilma vaihdu vaikka kuinka pitäisi ikkunoita auki.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
otapa ihan ensimmäisenä selvää siitä, kuinka auton ilmastointilaitteet toimivat ja sen jälkeen mieti, mikä tätä planeettaa oikeasti saastuttaa.

Ilmastointi on lisäjuttu tähän kulutukseen, siitä olisi helppo päästä eroon.

mä ainakin myönnän olevani mukavuudenhaluinen hienoperse. en tasan haluais ajaa autolla jossa ei oo ilmastointia, en tosiaan näillä keleillä. varsinkaan pienten lasten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
niin ja ajappa lasten kans 30 asteen helteessä yli 100km matka kuumalla autolla..

Olen ajanutkin ja niin ajaa koko ajan muutkin ihmiset. Ei mikään ongelma JOS ei lapsia pienestä pitäen opeteta siihen että kaikki on aina kivaa.

juu tosi hauska, jos mun autoissa ei siitä olisi niin olisin kuollut kesän aikana, myös vanhuksille on raskasta ilman siitä ja pienille lapsille, vauvoille. Tosi tyhmä aloitus, milummin katso mitä muuta tuhoa maapalloa, kun joku ilmastointi

otapa ihan ensimmäisenä selvää siitä, kuinka auton ilmastointilaitteet toimivat ja sen jälkeen mieti, mikä tätä planeettaa oikeasti saastuttaa.

Kerropa meille tyhmemmille miten se auton ilmastointi sitten oikein toimii, jos se ei kuluta enempää polttoainetta kuin ilman ajaminen...?

Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:
juu tosi hauska, jos mun autoissa ei siitä olisi niin olisin kuollut kesän aikana, myös vanhuksille on raskasta ilman siitä ja pienille lapsille, vauvoille. Tosi tyhmä aloitus, milummin katso mitä muuta tuhoa maapalloa, kun joku ilmastointi

Ei ne vanhukset ja vauvat ole aiemminkaan ilmastoimattomaan autoon ajon aikana kuollut tai menneet huonoon kuntoon.

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
niin ja ajappa lasten kans 30 asteen helteessä yli 100km matka kuumalla autolla..

Olen ajanutkin ja niin ajaa koko ajan muutkin ihmiset. Ei mikään ongelma JOS ei lapsia pienestä pitäen opeteta siihen että kaikki on aina kivaa.

kokoajan muutki ihmiset??? ensinnäki meil matkustaminen on jo muutenki yhtä taistelua (siis yli 100km matkat) ja toiseksi kyydissä on myös vauva.. et kiusa se on pienikin kiusa?? niinkö??

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Miksei me kaikki asuta omakotitaloissa, lämmitetä puulla tai aurinkopaneeleilla, kuljeta hevosilla paikasta toiseen ja viljellä omia peltoja?

Ilmastoinnista on hyvä aloittaa! Se on jo yksi paha juttu pois!

Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:

Ei ne vanhukset ja vauvat ole aiemminkaan ilmastoimattomaan autoon ajon aikana kuollut tai menneet huonoon kuntoon.
mistä tiedät ja mä kuulin virossa miten monet kuolivat sen takia vanhoissa autoissa pahaa olo tuli kuskille kun on liian kuuma niin thats it

Alkuperäinen kirjoittaja Jesus Christ Superstar:
Muistaakseni Myytinmurtajat tutkivat että on eologisempaa ajaa ilmastointi päällä kuin ikkuna auki. Polttoaineen kulutuksen kannalta.

Itsehän en hevillä suostu helteellä autoon, jossa ilmastointia ei ole.

HUOM! Ikkuna ei ole koko ajon aikaa auki! Siinä tulee jo kylmä jos pitää ikkunan koko ajan auki.

Yhteistyössä