Onko ihan tyhmää testata jo?

Herkällä testillä saattaisi näkyä, mutta välttämättä ei. Ja on aina sitten olemassa sekin ikävä seikka, että jos saisit tässä parin päivän sisään jotain viivaa ja joka tummuisi kohti kierron loppua ja menisi kesken juuri silloin kun kuukautisten pitäisi alkaa, niin tietäisit saaneesi keskenmenon, jota muuten et olisi ehkä tajunnutkaan muuksi kuin kk-vuodoksi.

Mutta en ole itsekkään pulmunen. Testasin itsekkin aikaisin ottaen riskin sitten ikävyyksistä, mutta kp:t oli silloin 26/29 ja täällä tämä pikku vintiö vielä porskuttaa =)

paapelo+poju+Deri 32+0
 
Onko kuinka suuri todennäköisyys tulla raskaaksi menkkojen aikana??harrastin suojaamatonta seksiä ed. vkoloppuna ja kuukautiseni olivat loppusuoralla..pelottaa koska ajankohta ei ole paras mahdollinen..koska kannattaisi tehdä testi?
 
Mä oon taas ymmärtänyt että aina on mahdollisuus tulla raskaaksi kun harrastaa suojaamatonta seksiä. Ei kenenkään kroppa nyt sekunnilleen toimi joka kuukausi samalla tavalla. Ainoa varma tapa ehkäistä on selibaatti.
 
Toki aina on mahdollisuus tulla raskaaksi, mutta kuukautisten aikaan mahdollisuus on lähes teoreettinen, mutta on siis kyllä olemassa. Varmoja ehkäisykeinoja on vaikka kuinka paljon muitakin kuin selibaatti ja kyllä nykyaikoina ehkäisyvälineisiin voi luottaa täysin, mikäli ehkäisyvälinettä käytetään oikein.

Suojaamattoman seksin jälkeen on toki mahdollisuus ottaa jälkiehkäisy, mikä on otettava 72h sisällä yhdynnästä, jotta munasolu ei ehdi hedelmöittyä. Yli 15-vuotiaat saa niitä apteekista ilman reseptiä. Se ei kuitenkaan ole jatkuva ehkäisykeino, vaan ehkäisystä tulisi huolehtia ennen yhdyntää. En nyt tietenkään halua mitään moraalisaarnaa pitää, jokainen vastatkoon itse tekemisistään =)

Terv. Kätilöopiskelija
 

Yhteistyössä