Onko ihan surkeat lahjat teinille, ei ole varaa mihinkään kalliiseen... :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tonttumamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
T

tonttumamma

Vieras
Meillä on ollut jo parina vuonna aika vähäisesti rahaa jouluna (ei tietenkään muulloinkaan ylimääräistä, mutta jouluna kuluu enemmän.) mutta nyt tuntuu että ei riitä rahaa ensinkään...poika kohta 14 v ja toivoi joululahjaksi mm. puhelinta (150e)mutta ei ollut kyllä varaa niin hintavaan. :( Muutaman joululahjan kuitenkin hälle ostimme, ja tili on aika tyhjillään kun on vielä mätkyjä, muutamia laskuja ja pitäisi joulun ruokiaki tehdä. enpä tiedä miten loppukuu kitkutellaan, en halua sanoa tarkemin syytä rahan vähyyteen, mutta emme ainakaan käytä lähes ollenkaan päihteitä joihin rahaa kuluisi, että sitä ei kannata ajatella. Mutta tässä ne lahjat joita pojalle on ostettu, onko ihan perseestä jos toivoi kalliimpaa? Kun tuon ikäisillähän se kaveri-paine on niin suurta, että tuleeko sitten pilkkaa kavereilta.. :(

- Sukkia (n. 5e)
- Suklaata (n. 4e)
- Maxin lahjakortti 10e
- Leffalippu (n. 8e)
- Itse koostettu "miesten pakkaus" sis. dödö, hammastahna ja saippua (n. 7e)
- Lehti (n. 5e)

Lisäksi saa vielä isovanhemmilta pipon, mukin täynnä karkkia ja 10e. Muu suku on niin kaukaista, nii eivät anna lahjoja.

Sori mutta jokainen noista lahjoista on ihan perheen perustuotteita joita ostellaan pitkin vuotta. Kännykkä voi olla alennusmyynnissä väliviikolla tai tammikuussa, joten jos katselisit vaikka sitten sitä joululahjaa?

No tota, mun mielestä jos tilanne on tuo että rahaa on vähän, olisin ostanut karkkipussin ja antanut loput tuosta summasta rahana. Pojalla olis mahdollisuus itse sitten säästää siihen puhelimeen jos sellaista haluaa. Nää lehdet ja sukat on todnenäköiisesti sellaisia mitä teini ei laske lainkaaan lahjoiksi.

ihan hyvät lahjat. tuon ikäinen ymmärtää jsen jos ei rahaa ole paljon. mutta mikset ostanut noiden kaikkien sijaan yhtä kalliimpaa lahjaa, esim halvemman kännykän (maksavat alle tuon summan halvimmat kosketusnäytötkin)?

Mitä muuten tarkoittaa tuo ettette käytä lähes ollenkaan päihteitä? Eli käytette kuitenkin jotain "päihteitä"? Ja mitä tuo sana oikein pitää sisällään?

Ni eihän asialle enää mitään voi jos rahaa ei mistään lisää tule :( Aika huonot lahjat.
Siksi meillä maksetaan vähän enemmän veroa aina että saatas palautusta.

No ei meilläkään rahalla juhlita, mutta tiedän kuinka lapset odottavat joulua nii tietysti olen säästänyt joulukuulle extra rahaa. Molemmat saavat uudet kännyt ja yhteiseksi ipodin.

Dödö, hammastahna ja saippua? Perustarvikkeitahan nuo on eikä mitään lahjoja. Tuosta listasta lahjakortin ja leffalipun laskisin joululahjaksi.

No olisko ollut ihan mahdotonta, että kaikki nuo lahjat oltaisiin annettu rahana. Teidän ostamista lahjoista tulee melkein jo 50€ ja isovanhempien lahjasta ehkä saman verran. Siinä olis jo 100€ mistä teini olisi varmaan ikionnellinen. Minusta turha ostaa jotain sukkia lahjaksi jos rahasta oikeasti tiukkaa!
Voimia tiukkaan tilanteeseen!

[QUOTE="Nii";27708953]Ei ole huonot lahjat :) kyllä teini tajuaa, että rahasta tekee tiukkaa[/QUOTE]
Aivan, jos ei ole elämässään parempaan tottunut. poikaparka!

kyllä 14v varmaankin ymmärtää et rahaa ei ole ja siksi ei saa kallista.Meillä käytiin just keskustelu 15v ja 19v kanssa siitä, et en osta niille lahjoja jouluksi, kun kumpikaan ei mitään tarvitse, mennään ennemmin sit joulun jälkeen alemyynteihin ja katsellaan sit jotain mieleistä.
pienin (7v) kun vielä uskoo joulupukkiin ja odottaa joulua ihan erilailla, saa sit taas lahjoja reilustikkin.

ja kyllä meilläkin ostetaan dödöjä jne lahjoiksi joten nekin käy ihan hyvin =)

• Tykkää
Reactions: erinys
vaikka me ollan vähävarisa, jouluuun o panostettu! kaiki saa kunon lahjat =) ja ruokaakin meillä on niin että riitää joten tervetuloa vaan mele syömään.

Mä muistelisin että männä vuosina tais asiat olla teilläkin ihan toisin, etten oikein ymmärrä miksi nykyään olet aina ivaamassa, jollain toisella menee huonosti :(

Itse Ap:n kysymykseen. En varmaan olis ostanut lahjoja ollenkaan vaan antanut pojalle suoraan rahana lahjan.

Meillä on ollut jo parina vuonna aika vähäisesti rahaa jouluna (ei tietenkään muulloinkaan ylimääräistä, mutta jouluna kuluu enemmän.) mutta nyt tuntuu että ei riitä rahaa ensinkään...poika kohta 14 v ja toivoi joululahjaksi mm. puhelinta (150e)mutta ei ollut kyllä varaa niin hintavaan. :( Muutaman joululahjan kuitenkin hälle ostimme, ja tili on aika tyhjillään kun on vielä mätkyjä, muutamia laskuja ja pitäisi joulun ruokiaki tehdä. enpä tiedä miten loppukuu kitkutellaan, en halua sanoa tarkemin syytä rahan vähyyteen, mutta emme ainakaan käytä lähes ollenkaan päihteitä joihin rahaa kuluisi, että sitä ei kannata ajatella. Mutta tässä ne lahjat joita pojalle on ostettu, onko ihan perseestä jos toivoi kalliimpaa? Kun tuon ikäisillähän se kaveri-paine on niin suurta, että tuleeko sitten pilkkaa kavereilta.. :(

- Sukkia (n. 5e)
- Suklaata (n. 4e)
- Maxin lahjakortti 10e
- Leffalippu (n. 8e)
- Itse koostettu "miesten pakkaus" sis. dödö, hammastahna ja saippua (n. 7e)
- Lehti (n. 5e)

Lisäksi saa vielä isovanhemmilta pipon, mukin täynnä karkkia ja 10e. Muu suku on niin kaukaista, nii eivät anna lahjoja.

Mä olisin ostanut lapsen lapsilisällä sen kännyn, laittanu muutaman kympin päälle niin olis saanu ihan hyvän puhelimen.

[QUOTE="mie";27708952]No olisko ollut ihan mahdotonta, että kaikki nuo lahjat oltaisiin annettu rahana. Teidän ostamista lahjoista tulee melkein jo 50€ ja isovanhempien lahjasta ehkä saman verran. Siinä olis jo 100€ mistä teini olisi varmaan ikionnellinen. Minusta turha ostaa jotain sukkia lahjaksi jos rahasta oikeasti tiukkaa!
Voimia tiukkaan tilanteeseen![/QUOTE]

Max 80€ nuo yhteensä tekee!

Osta "kytky"kännykkä, 36kk:n maksuajalla ei tee paljoakaan kuukautta kohti...

No melkoisen epätoivoinen viritelmä... Tosiaan nuo ovat perustarpeiden vaatimia juttuja eivätkä lahjoja.

Onko sen puhelimen pakko olla noin kallis? Halvemmallakin saa ihan hyviä puhelimia. Entäs jos etsis kyseistä luuria käytettynä?

Suoraan kysymykseen suora vastaus: On.

Sukat ja hammastahna ei kyllä oo mitään oikeita lahjoja tuon ikäiselle. Mieluummin yksi kunnon lahja kuin monta pientä pakettia jotain sälää.

mä oon aina saanut äidiltä jotain tuommoisia lahjoja murrosiästä eteenpäin.Lapsena sain leluja.Mut aina ne lahjkat on olleet alle 50€.Eipä ole mitään traumoja jäänyt.

[QUOTE="punahilkka";27708992]Mä muistelisin että männä vuosina tais asiat olla teilläkin ihan toisin, etten oikein ymmärrä miksi nykyään olet aina ivaamassa, jollain toisella menee huonosti :(

Itse Ap:n kysymykseen. En varmaan olis ostanut lahjoja ollenkaan vaan antanut pojalle suoraan rahana lahjan.[/QUOTE]

Joo ja tyttöhän sai joululahjaksi vain just jonkun dödön, kun oli mennyt niin paljon rahaa lukiokirjoihin (wtf?).

Ja eikös tänä vuonnakin tyttö saa joululahjaksi jonkun uuden judopuvun (mun mielestä perustarve, ei lahja) ja pienimmät saa jonkun pelikoneen vai miten se oli...

Sori, on vaan jäänyt mieleen, kun mun mielestä Rollo aina sortaa sitä tyttöään :(

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä