Onko ihan okei, että luut lonksuu/paukahtelee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mulla on menossa rv31 ja aiemmissa raskauksissani en ihan tälläiseen ole törmännyt.
Liitoskivut on edellisistäkin odotuksista mulle siis hyvinkin tuttuja ja niitä on ollut nytkin, mutta outoa ja erilaista on se, että se on vissiin häpyluu mikä lonksahtelee ihan huolella ihan jo pelkästään sen seurauksena, että koitan kääntää hitaasti yöllä kylkeäni selinmakuun kautta sekä kipu päälle.

Mulla on huomenna neuvolaan aika ja aion siellä asiasta mainita, mutta terveydenhoitajani on yleinsä kaikessa sellainen "kuuluu asiaan"- ihminen, joten haluan siksi kuulla muiden kokemuksia asiasta ja jos sellaisia löytyy niin miten asian kanssa on toimittu (tukiliivi tmv. määrätty avuksi tms?) ?

Minulla raskauden jälkeen. Poksahtelua pauketta yms... Menee häpylyy/suoliluu/lantioluut paikoilleen. Venyttäessä ja sängystä noustessa alkoi n. 2kk vauvan syntymän jälkeen. Sinulla taitaa levitä, siksi siis paukkuvat...

Ihan normaalia. Mulla lonksui ihan samalla tavalla, ja jatkui vielä synnytyksen jälkeenkin. Ei siis syytä huoleen.

Mulla meni myös leukanivel jotenkin "sijoiltaan" en siis kyennyt puremaan hampaita yhteen, kun etuhampaat ottivat kiinni toisiinsa. Tämä vaiva poistui noin kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen.

Yhteistyössä