Onko ihan ok kaupassa varata paikka kassajonossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Helekkarin Heittomerkki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Helekkarin Heittomerkki"

Vieras
Olipa kiva tänään kaupassa, kun olevinaan valitsin sen lyhyimmän jonon. Edellä oli kolme asiakasta, yhden ostokset jo hihnalla, toisen ostokset mahtuivat koriin ja kolmas oli papparainen, jolla oli vaan käsissään jotain tavaraa. Mutta eikö vähän ajan päästä siihen papparaisen seuraan tupsahda mummeli, jolla oli kärri lastattu ääriään myöten täyteen tavaraa!

ARGH! Olisi tehnyt mieli avautua ihan kunnolla, mutta kilttinä ihmisenä olin hiljaa ja jupisin vaan hiljaa mielessäni.

No ei ole oikein. Sen vielä ymmärtää, että toinen tuo jotain pientä (karkkipussin/hammastahnan) siihen hihnalle tai kärryyn, mutta ei siihen nyt jumankauta kokonaista kärryllistä saa köörätä!

Olisit ihan hyvin voinu sanoa, että mummeli voi mennä ostoksineen jonottamaan jonon päähän niinkuin me miuutkin. Vanhat ihmiset on monesti tällaisissa asioissa tosi röyhkeitä.

Ei tuolla tavalla ole ok, silloin vain jos pitää hakea nopeasti jotain pientä lisäystä mikä ei juurikaan vaikuta jonon etenemiseen. Jos puoliso tuleekin paikalle kärryt puolillaan tavaraa, vaikka sen piti hakea vain vaippapaketti, niin siirryn suosiolla sen luokse jonon hännille.

Ei oo oikein. Joskus jos ollaan koko perhe kaupassa, mies ja lapset jää kärryjen kanssa jonoon ja mä kipaisen hakemassa jotain unohtunutta mutta teen senkin niin, että ehdin takaisin ennen kuin on miehen vuoro maksaa. Jos en ehtisi, jäisin tietty jonon päähän jonottamaan.

Törkeetä tommonen! Eläkeläiset on kyllä kaupoissa pahimpia kiilaamaan, kiire on kova vaikka luulis olevan kaikki päivät aikaa..

Minunkin mielestä se on ihan ok, että toinen käy pikaisesti hakemassa jonkun unohtuneen tavaran. Mutta tuo, että täysi kärryllinen siihen lykätään, niin menee jo yli ymmärryksen.

No ei ole mulle kyllä tullut koskaan tilannetta, että joku kiilaisi ostoskärryjen kanssa jonoon toisten ohi. Enemmänkin on niitä, jotka jättävät kärryn jonoon vaikka lapsen tai miehen kanssa ja itse käy vähän vielä ostelemassa siinä sivussa. Siinä ei mitään pahaa ole. Olisi kyllä törkeää, jos olisin katsonut lyhyen jonon ja joku ison tavaramäärän kanssa ilmestyy eteeni. Niin ei kyllä ole koskaan käynyt.

ei ole ok..kerran s-marketissa mun takana oli nainen joka laittoi ne muutamat ostoksensa siihen hihnalle ja kohta sen jälkeen siihen tuli joku narkkari, otti korinsa sieltä mihin tyhjät korit laitetaan ja alkoi latomaan ostoksiaan sen naisen ostosten eteen ja kun sai omat ostoksensa hihnalle, heitti sen naisen ostokset takas ostoskoriin :O oli siis omasta mielestään varannut paikan jonosta jättämällä korin kassahihnan alle ja lähtenyt hakemaan jotain unohtunutta ostosta..

[QUOTE="vieras";28667487]No ei ole mulle kyllä tullut koskaan tilannetta, että joku kiilaisi ostoskärryjen kanssa jonoon toisten ohi. Enemmänkin on niitä, jotka jättävät kärryn jonoon vaikka lapsen tai miehen kanssa ja itse käy vähän vielä ostelemassa siinä sivussa. Siinä ei mitään pahaa ole. Olisi kyllä törkeää, jos olisin katsonut lyhyen jonon ja joku ison tavaramäärän kanssa ilmestyy eteeni. Niin ei kyllä ole koskaan käynyt.[/QUOTE]

No tälleen määkin teen että toinen jonottaa kärrin kanssa ja toinen vielä jatkaa ostoksia jonon aikana muutamalla tavaralla.

No onpa siellä ollut helvetin pitkä jono tai sitten on supernäppärä mummeli kun on lastannut kärryt täyteen siinä ajassa kun isäntä jonottaa.
Ettei olisi mummo ottanut kärryjä mukaan että voi tenapaketin piilottaa näppärästi muiden alle, ja reuman vaivaamissa kätösissä kun ei välttis kovin montaa maitopurkkia sen tenan kanssa kuljeteta.

Mulle on kerran yksi rouva suuttunut kaupassa, kun olimme perheenä ostoksilla. Minulla oli ostoskärryt ja suurin osa ostoksista, mies oli pojan kanssa ja pojalla oli vielä pikkukärryt. Mies ja poika ehtivät ensin jonoon, sitten joku nainen kiilasi äkkiä edelleni siihen perään. Nainen oli tosi ärhäkkänä, kun minä menin kärryni kanssa miehen viereen latomaan ostokseni hihnalle. Naisen mielestä minä etuilin ja hän oli oikeasti tosi kärttyinen, vaikka kysehän oli vain siitä, ettei hän tajunnut, että me kolme olimme samaa porukkaa.

En minäkään ymmärrä mikä on ongelma?

Eihän se pappa siinä ole voinut kauaa jonottaa kun jono liikkuu, eli yhdessä ovat aloittaneet ostoksensa ja mummu lähtenyt hakemaan vielä jotain ja pappa mennyt fiksuna jo etukäteen jonottamaan.

Mikä siinä on väärin, kun pappa on kuitenkin normaalisti odottanut palveluvuoroaan, eikä etuillut?

Harmittaako se että luulit pääseväsi lyhyimpään jonoon ja nopeasti? Luulisi jokaisen tajuavan ettei nopeita jonoja ole olemassa, aina joku mummu ryhtyy maksamaan pikkukolikoilla, edessäoleva haluaa tarkistaa ja ostaa lottoa tai vähintäänkin joku koodi puuttuu tuotteesta.

Jonotus on mielenkiintoista psykologisesti ja sitä on tutkittukin jonkun verran, lopputuloksena että tavan ihmisellä katoaa maalaisjärki kokonaan kaupan jonotustilanteissa.

Yhteistyössä