Onko ihan normaalia? (meijän poika löytäny nuo vehkeensä, ja muidenkin...)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jass"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jass"

Vieras
Niin, kun onhan tuo kohta 4 vuotias poika läytänyt pippelinsä jo pari vuotta sitten, mutta nyt, jo melkein 6kk on kestänyt semmosta ihmeellistä sörkkimistä, että jos pikkuveljellä 2,5v ei ole housuja jalassa, niin isompi ahistelee ja puhuu hilkkereistä ja yrittää päästä räplimään ja kutittelemaan pikkuveljen pippeliä.

Olen aina sanonut, että omaa pippeliä saa räpelöidä, mutta ei muiden pippeleihin, tai henk. koht. alueisiin mennä koskemaan, eikä hänenkään henk.koht. alueille saa koskea kumaan, muuta kuin pyllypesulla. Sitten se välillä puhuu päiväkotikavereista ja niiden hilkkeireistä, eli siis on tainnut olla heilläkin keskenään jotain ihmeen pippelin hiluttelua.
Joskus tää poika sitte taas saatta törkätä käden yhtäkkiä mun persukseen ja yrittää "kutittaa" sieltä (siis silloin kun mulla on housut päällä, en hypi alasti lasten eessä) ja kun saon että, pitää lopettaa, eikä saa tehdä noin, niin tuntuu ettei se edes kuule.. Voi luoja, mitä tälle nyt pitäis tehdä, ku mua niin rasittaa ku ei tunnu poika tajuavan lopettaa sitä...??

Ja onko tämä ees ihan normaalia, onko muitten lapsella ollu tämmöstä? Jossain vaiheessa mietin että onko mun lapsi jotenki joutunu käpälöinnin uhriksi, ku se muita haluaa räpelöidä niin kauheesti...

Ei se tuossa iässä ole enää kovin tervettä veljensä kikkeliä rassata. Luulen että pojasta on tulossa homo, siihenhän se nykysuuntaus lähes pakottaa putkiaivoiset kasvattajat. :(

Eiköhän toi ole ihan normaalia, ton ikäsiä ne nyt vaan kiinnostaa. Lapsikin on seksuaalinen, mutta siihen on vedettävä rajat kuitenkin, niin kuin olet vetänytkin. Ota asia neuvolassa puheeks, voit saada sieltäkin toimivia keinoja ja tietoa enempi kuinka reagoida.

Mulle tulee mieleen 2 asiaa..
1) Kuulostais että pojat on päiväkodissa yhdessä leikkiny/puhunu,eikös nää jutut kuulu normaaliin kehitykseen siinä missä pissa- ja kakkavitsit/-jutut?
2) Muistan kun lapsena kaverin pikkuveli (oli silloin just jotain 4-5v) aina koitti "tökkiä" siskoaan+senkavereita jalkoväliin,etenkin sillon kun (yökylässä ollessa) oltiin vaihtamassa vaatteita eli vaan pikkarit jalassa tms.

Sanoisin että yritä puhua pojalle kunnolla,siis rauhallisessa tilanteessa,asiasta. Just niin että omaa pippeliä saa koskea mutta ei muiden,ja että muut ei saa koskea pojan pippeliin. Pippelin räplääminen yms on "vessajuttuja" eli vessassa käydessä tms yksin ollessa voi "tutkia",mutta ei muiden nähden eikä esim vessajuttuja (pippeli-,pimppi-,pissa-,kakkajutut yms) puhuta vaik ruokapöydässä.

Okei, eli ihan normaalia kai tää on :) Ja neuvotki näkyis olevan aika samaa mitä olen yrittänytkin pojalle selittää, kai pitäis ottaa ihan rauhallinen hetki, (ninkun joku tuossa neuvoikin) ja hänen kanssa keskustelee asiasta.

Joskus meinaa vaan mennä järki, jos pikkuveli riepu sattuu hetkenki olemaan ilman pöksyjä, niin yks sieltä käsi ojossa juoksii perässä ja toinen riepu ihan hädissään yrittää peitellä vehkeitänsä. No tietenki menen välin, mutta eihän näitä tilanteita aina saa estettyä...

Niin hilkkerit.. No, ne on niinku pikkupojan vehkeet! :D

Yhteistyössä