Onko ihan normaalia käytöstä lapselta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaa Äiti

Vieras
Meille tuli kylään odottettuja ja toivottuja vieraita.
Tämä perhe on käyny meillä ennenki ja olen vieraillu heilläkin.

Mut jäi vaivaamaan heidän 5-6vuotias poika.
Ku tuli meille niin ekaksi vetäs meidän saman ikästä leukoihin ja kohta hyppi pitkin keittiön pöytää ja roikku kaapin ovissa. Ihan kokoajan oli jonku kipussa.
Samalla hän sai meidänki lapset tappelemaan ja riehumaan.
Olin ihan sanaton. Kieltin poikaa et alas pöydältä.
Poika tinttas minuaki ja roukku käsissä ja raapi.

Ihan jotenki ylivilli. Puheen kans hänellä on ongelmia ja minä en saa hänen puheesta juuri selvää.

Harmitti meidän lasten puolesta ku odottivat kaveria.
Passitin sit lapset pihalle ja siellä leikit suju ihan ok.

Mut ku tulivat sisälle nin taas alko se ralli.
Muut lapset lähti pihalle mut tämä poika jäi sisälle. Ja silloin oli tosi rauhallinen.

En tiiä. Jotenki vaan jäin miettiin et olisko pojalla jotain?
Vaikka meidän lapsetkin on tekeviä ja osaavia. En sillä sano. Mut ei ne ihan ekaks kylässä hypi pöydille.

Äiti kyllä kielti ja neuvoi. Ja tiedän et heillä ei saa lapset pompottaa vanhepia ja on rajat.

Mulla 5v jolla puheongelmia, aiemmin purki tunteitaan erityisesti jos jännitti, harmitti, riehumalla aivan päättömästi, ei siis osannut puheella kertoa miltä tuntuu ja ei kai oikein tunnistanut tunteitaan, ku tajusin asioiden yhteyden ja hyvissä ajoin juttelin lapselle, et jännittääkö, sua varmaan harmittaa jne. tilanteet muuttu huomattavasti rauhallisemmiksi. voisiko pojan kohdalla olla myös kyse tälläisestä?

Alkuperäinen kirjoittaja höppä:
Mulla 5v jolla puheongelmia, aiemmin purki tunteitaan erityisesti jos jännitti, harmitti, riehumalla aivan päättömästi, ei siis osannut puheella kertoa miltä tuntuu ja ei kai oikein tunnistanut tunteitaan, ku tajusin asioiden yhteyden ja hyvissä ajoin juttelin lapselle, et jännittääkö, sua varmaan harmittaa jne. tilanteet muuttu huomattavasti rauhallisemmiksi. voisiko pojan kohdalla olla myös kyse tälläisestä?

Varmaan voi olla kyse ihan tästä.

Yhteistyössä