Onko ihan normaalia että 2-vuotias tyttö tykkää rekka-autoista?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Nukkeja on vaikka kuinka, samoin kaikkia prinsessaleluja, mutta lempileluja on papan (minun isän) ostamat rekka-autot. Isäni ajaa työkseen rekkaa ja tyttö on puhunut että haluaa papan kanssa "jekkaa ajamaan". Ei ole veljiä, on ainoa lapsi, ja ainoa serkkukin on tyttö, joka tykkää prinsessaleikeistä. Onko muiden tytöillä ollut tällaista vaihetta? Tyttö on myös ihan innoissaan isänsä moottoripyörästä ja siitä pärinästä. Onko tää normaalia?
 
^vierailija^
No kyllä tuo minusta ihan normaalilta kuulostaa :) Itse en koskaan nukeista ole kiinnostunut, minulla oli ihan mieletön kokoelma pieniä villieläimiä. Ja sitten vanhempana (6v --> ) leikin yhen pojan kanssa päivät pitkät sen pienoistraktoreilla. Ei ikinä mitään barbeja minulle kai ees ostettu, kun en niistä kiinnostunut.

Eiköhän tuonikäisenä lapsi ole vielä pelkästään lapsi, ei poika eikä tyttö. Samalla tavalla kuin jos tuonikäinen poika leikkii nukeilla/pehmoleluilla, niin ihan normaalia, minun mielestäni :)
 
"liinis"
Oletko ihan normaali, kun kysyt tälläistä?

On ihan normaalia. Normaalit alle 3-vuotiaat eivät vielä jakaudu eri leikkeihin sukupuolen mukaan. Siinä 3-vuoden hujakoilla ja siitä ylöspäin voi tulla erilaisia roolivaiheita. nekin ihan normaaleja suuntautuivat sitten prinsessoihin tai rekkoihin.
 
kej
Vaihetta? No kiellä nyt pontevasti kaikki autoilla leikkimiset, miksi niitä teillä edes on? Ihan kun kaupassa toimi oikein yksi äiti, joka sanoi punaista pehmonallea tutkineelle pojalleen "se on tyttöjen lelu, älä sä sellasta kattele".
 
[QUOTE="vieras";24000769]Onko muiden tytöillä ollut tällaista vaihetta?[/QUOTE]
On ollut ja on edelleen 8-vuotiaana.

Ei koskaan ole leikkinyt prätseillä eikä parpeilla vaan pienestä pitäen lelut ovat olleet dinosauruksia, rottia, hämähäkkejä ja muita iljetyksiä. Bakuganit ovat myös kova sana.
Kyllä pienenäkin yritettiin tarjota barbia ynnä muuta mutta valitsi mielumin kaikkein hurjimman näköisen krokotiilin.

Kerran kouluun piti viedä joku kirja ja kun äiti tarjosi jotain niin tyttö vaan siihen että "plääh, se on ihan tyttöjen kirja". Kerran sohvalla pikkusiskonsa kanssa telmiessä pikkusiskon jalka osui jalkoväliin johon tyttö sanoi että "xxx potkaisi mua munille".

Koulussa hengailee pääasiassa poikien kanssa ja suurin osa parhaista kavereista on poikia.

Että tällainen vaihe.
 
a.p.
Meilläki 2-vuotias tykkää rekka-autoista , traktoreista, autoista, mopoista, palo ja poliisiautoista. Mutta vielä enemmän niistä miehistä jotka noita kulkuvälineitä ajaa :D
Joo, meilläkin on kova juttu rekkakuskit, moottoripyöräkuskit, jopa roskakuski. :D Haikeana huokaillen ja ihaillen katselee niitä ja tosiaan suurimmat ihailun kohteet on pappa ja tämän rekka ja isä ja tämän moottoripyörä. Mies on tyytyväinen tähän vaiheeseen, itse olisin halunnut pikku-prinsessan. :D
 
"Vieras"
Neljävuotias tytär harrastaa jalkapalloa, parhaat kaverit on kaikki poikia, ja lempilelut on vesipyssy ja batman-hahmo. Olen ilmeisesti jotenkin outo kun en ole nähnyt tätä minään ongelmana, vaan annan lapsen toteuttaa itseään.
 
"vieras"
no justiinsa. täys kaistapää siitä tulee selvästikin..

miksei tyttö voisi leikkiä autoilla yms. ja poika yhtälailla nukeilla. pitääkö aina mahtua siihen muottiin minkä lelumarkkinat ynnämuut on tehny että nukeilla jasöpöillä vaaleanpunaisillaesineillä pitää tyttöjen ainoastaan leikkiä
 
Kyllä,
kaverin lapsi 4v. tykkää enimmäkseen leikkiä autoilla,vaikka tykkää kovasti koruista ja kaikesta kimaltavasta.Ihan normaalia,niinkuin sekin et jotkut pojat tykkää nukeista. :)
 
a.p.
[QUOTE="vieras";24001052]no justiinsa. täys kaistapää siitä tulee selvästikin..

miksei tyttö voisi leikkiä autoilla yms. ja poika yhtälailla nukeilla. pitääkö aina mahtua siihen muottiin minkä lelumarkkinat ynnämuut on tehny että nukeilla jasöpöillä vaaleanpunaisillaesineillä pitää tyttöjen ainoastaan leikkiä[/QUOTE]

No ei, mutta äiti kyllä tykkäis ostella niitä prinsessaleluja. :D Mut pääseepähän tyttö sitten isin tai papan kanssa leluostoksille.
 
"Vilukissa"
..vai että normaalia :D...juu, todellakin on!! Meillä on samanikäinen rekka-autofani (ensimmäisten sanojen joukossa oli rekka, kaania (scania), volvo, kone, mopo...) tai oikeemmin ihan mikä kulkupeli vain käy, kunhan ääntä syntyy ja vauhtia riittää :). Ja ei, ei todellakaan leiki nukeilla, vaikka niitäkin on - mieluiten kääntelee veljiensä rekkoja, lastaa kuormaa kyytiin ja on menossa milloin minnekin päin Suomea :D. Toisaalta osaa olla kyllä varsinainen neitikin, pukeutuu mieluusti mekkoihin, joten leikkiessään on melkoisen ihastuttavan hupaisa näky rimpsumekoissaan kaikkien autojen keskellä.. Mutta älä huoli, saattaahan sieltä tulla se prinsessa- vaihekin mutta hiukan tuonnempana, jos sen perään haikailet :)...
 
Heipparallaa
Ehkä lapsi tajuaa, että isälle ja papalle hän kelpaa sellaisena kuin on...

Joka tapauksessa ihanaa, että tytöllä on noin hieno suhde lähipiirin miehiin, se kun on tyttölapselle paras vakuutus aikuisiän lähisuhdeväkivaltaa vastaan.
 
"mamma"
Mun tytär oli tosi poikamainen, halus vaatteetkin ostaa poikien osastolta ja mekkoja ei saanu päälle millään. Harrastukset poikamaisia, esim. jalkapallo. Tää vaihe meni ohi vasta yläasteelle siirtyessään. Nyt on ihan tyttömäinen 16-v. tosin ei edelleenkään meikkaa kuin juhliin ja hameita käyttää kanssa vaan juhlissa.
 
mitähelvettiä
mun tyttö (4v) on tykännyt 1,5v saakka autoista, junista, dinosauruksista...nukeilla ei ole leikkinyt yhtään. Nyt innoituksena Spiderman ja Batman. Leikkii enempi poikien kanssa...Ja pidän ihan normaalina tyttönä, on vaan omanlaisensa persoona.
 

Yhteistyössä