Onko ihan kamalaa jos lapset ovat sisällä tällä ilmalla?

Minulla ovat jalat täynnä tulehtuneita hyttysenpistoja ja kuumaan auringon paisteesen meno ei houkuttele eikä ole varmaan edes kovin järkevää tässä tilanteessa. Mutta lapset joutuvat olemaan sisällä kun kerrankin olisi hyvä ja lämmin ilma. Ensi viikolla voi sitten taas sataa.

Eilen laitoin lapsille ammeen parvekkeelle ja oltiin vähän aikaa vilvoittlemassa. Täällä sisällä on enemmän asteita kuin ulkona. Mentiin kyllä eilen uloskin kun aurinko ei enää paistanut niin kuumasti. Kello taisi olla yli 17. Jalat eivät tykänneet vaikka ei enää kuumassa paisteessa oltukaan.

Olisi niin kiva viettää koko päivä ulkona. Ja rannalle menokin houkuttelisi :snotty:

mam
Sisällä mekin vielä. Pitäis saada heti aikasin aamusta lähdettyä, mutta ei tänäänkään ehtinyt. Nyt on justiin päivän kuumin hetki, uv indeksi korkea. Eli ei minusta ollenkaan paha vaihtoehto olla sisällä. Sisällä ei ainakaan pala ja siellä auringossa on ihan varmasti kuumempi kuin sisällä!

Mennään ehkä parin tunnin päästä käväsemään ja sit illalla uudemman kerran. Rannallekin kivempi mennä aamusta tai vasta illalla.

No ei ole. Mä ainakin välttelen aikaa klo 11-15 ulkona tällä säällä koska silloin aurinko porottaa kuumimmillaan ja en todellakaan halua että mulle saatikka lapselle tulee mitään ihosyöpää. Vaikka hellevaatetusta on ja aurinkovoidetta ni ei se välttämättä auta ja ei tuo lapsi varjossa pysyis. Mennään sit aina "illemmasta" ulos ni jaksaa lapsikin siellä paremmin ku aavistuksen viilenee ja aurinko ei ihan suoraan enää porota.

vieras
Me oltiin ulkona aamupvä. 1,5h. leikkikentällä. Tuohon pihauimaltaaseen oisivat voineet jäädä vielä pulikoimaan, mutta meni sekin tappeluksi, joten passitin lapset jälleen kerran sisälle jäähylle:( Itse oisin mieluusti ollut ulkona...

Saraldo
Meillä katsotaan Smurffeja tällä hetkellä. Kohta lähdetään omalle pihalle, kun se menee hiukan varjoon, mutta lähistöllä olevaan puistoon ei ole mitään asiaa, se on oikea pätsi! Aurinko ja "raitis" ilma on tietysti hyväksi lapselle, mutta ei tuollaisella helteellä.

moi
Mä oon viimisillään raskaana ja tulee heti huono olo tuolla helteellä ulkona kun juoksee 1½v perässä, mutta kun illalla isi tulee kotiin niin lapsikin pääsee touhuamaan ulos. Ja nyt tähän aikaan aurinko on vaarallisin. Aamulla oltiin pikasesti ulkona ni lapsi sai suurimmat energiat tuhottua sinne....

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Kai sulla on lääkkeet niihin tulehtuneisiin hyttysenpistoihin? Kortisonit ei auta. Nimimerkillä Tämänkin kantapään kautta oppinut (Turkin-vuodet ja tappajahyttyset |O ).
Ei ole. Olen laittanut kortisonia ja ottanut antihistamiinia kutinaan. Lueskelin netistä hoito-ohjeita. Sain sen käsityksen että puhtaana pito on tärkeää ja sitten voi laittaa voiteita ja tosiaan ottaa allergialääkettä. Ja vain kärsiä...

Huomenna menen lasten kanssa läkäriin. Molemmilla on ollut paha yskä yli 5vrk. Samalla voisi näyttää näitä jalkoja?

Ei se mikään pakko ole ulkoilla =)

Me oltiin aamulla kaupassa ja samalla jäätiin ulos leikkimään. Nyt pojat on sisällä ja tyttö nukkuu ulkona. Ei täällä kivikaupungissa edes jaksa/viitsi koko päivää ulkoilla...ei ole mitään tekemistä, eikä nuo nappulat puistoissakaan jaksa kauaa olla.

Oltiin kolme viikkoa mun vanhemmillani maalla, jossa on tilaa temmeltää ja silloin oltiin ulkona klo 8-18 eikä tehnyt edes tiukkaa =)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:
Kai sulla on lääkkeet niihin tulehtuneisiin hyttysenpistoihin? Kortisonit ei auta. Nimimerkillä Tämänkin kantapään kautta oppinut (Turkin-vuodet ja tappajahyttyset |O ).
Ei ole. Olen laittanut kortisonia ja ottanut antihistamiinia kutinaan. Lueskelin netistä hoito-ohjeita. Sain sen käsityksen että puhtaana pito on tärkeää ja sitten voi laittaa voiteita ja tosiaan ottaa allergialääkettä. Ja vain kärsiä...

Huomenna menen lasten kanssa läkäriin. Molemmilla on ollut paha yskä yli 5vrk. Samalla voisi näyttää näitä jalkoja?
Joo, ja sitä kortisonia ei edes pitäisi laittaa rikkoutuneelle iholle! Löytyykö teiltä Basibactia? Helpottaisko ulkoilua pitkät väljät housut, vaik ohutta pellavaa, tai pitkä hame?

Me oltiin aamupäivä ulkona, nyt sisällä tehdään palapelejä, luetaan, syödään jätskiä =) Mennään taas ulos kunhan pahin paahde ohi, ei siellä nyt ole hyvä olla!

Suosittelen.
Mä sain muutaman kerran ihan antibioottikuurin, ja lisäksi jotain antibioottisalvaa tai mitälie antibakteerirasvoja olivatkaan :). Tosi nopsaan parani. Oletan, että Suomenkin lääkärit osaa määrätä kunnon tropit tuohon kieltämättä kivuliaaseen ja ärsyttävään vaivaan!

Suosittelen.
Mä sain muutaman kerran ihan antibioottikuurin, ja lisäksi jotain antibioottisalvaa tai mitälie antibakteerirasvoja olivatkaan :). Tosi nopsaan parani. Oletan, että Suomenkin lääkärit osaa määrätä kunnon tropit tuohon kieltämättä kivuliaaseen ja ärsyttävään vaivaan!
Näin teen :) . Minua on ihan hävettänyt kun olen miehelle valittanut näitä jalkoja. Nämä kun ovat VAIN hyttysenpistoja. Mutta eilen otin jo Buranaakin kun olo oli niin tuskainen. En olis uskonut että hyttyset saavat ihmisen näin kipeäksi :/ . Mutta pistojakin on tietty kiitettävä määrä, 30-40kpl.

Yhteistyössä