Onko hyvät tarjoilut vegetaarille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iltaa odotellessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iltaa odotellessa

Vieras
Ihan siis vain istutaan iltaa tänään ja yksi vieraista ei syö lihatuotteita. Grillaillaan meille muille makkaraa ja lihattomalle on halloumia, maissia, perunaa, paprikaa, tomaattia joista voi vaikka tehdäö herkullisen nyytin.

Teen myös leipiä. Onko hyvät päälliset vegetaarille jos laitan juustoa, maksamakkaraa, tomaattia, kurkkua, suolakurkkua, persiljaa?

Muille tulee lisäksi kinkkuleipiä.

Alkuperäinen kirjoittaja iltaa odotellessa:
Ihan siis vain istutaan iltaa tänään ja yksi vieraista ei syö lihatuotteita. Grillaillaan meille muille makkaraa ja lihattomalle on halloumia, maissia, perunaa, paprikaa, tomaattia joista voi vaikka tehdäö herkullisen nyytin.

Teen myös leipiä. Onko hyvät päälliset vegetaarille jos laitan juustoa, maksamakkaraa, tomaattia, kurkkua, suolakurkkua, persiljaa?

Muille tulee lisäksi kinkkuleipiä.

Onks se siis vegetaristi vai vegaani? Nimittäin halloumi ei kyllä kelpaa, jos on vegaani.. ja todennäköisesti kieltäytyy maksamakkarasta, oli se sitten kumpi vaan.

Muuten kyllä ihan ok.

Alkuperäinen kirjoittaja Nökö:
Onks se siis vegetaristi vai vegaani? Nimittäin halloumi ei kyllä kelpaa, jos on vegaani.. ja todennäköisesti kieltäytyy maksamakkarasta, oli se sitten kumpi vaan.

Muuten kyllä ihan ok.

Ei ole vegaani.
Miksi maksamakkarasta kieltäytyisi?
:(

Tuota maksamakkaraa ja juustoakaan ei välttämättä syö, kun on eläinkunnan tuotteta. Laita juusto ja maksamakkara sivuun, josta voi sitte halutessaan laittaa. Riippuu siitä, onko lesim. akto-ovo-vegetaristi vai ihan silkka vegaani. Muuten ihan ok :)

Muuten kyllä ihan ok.

Ei ole vegaani.

No tarkastapa maksamakkaran tuotetiedot..

Muuten kyllä ihan ok.

Ei ole vegaani.

eläinperäisiätuotteita

vegetaristi ei syö lihaa eikä lihatuotteita. Kyllä maksa lasketaan lihatuotteeksi.
Jos olis vegaani, ei söisi edes maitotuotteita, eli juustoa tms mutta jos "vaan kasvissyöjä" niin maitotaloustuotteet kelpaa kyllä mutta ei maksa. Mutta nuo kasvikset esim nyytissä ja maissi on ihan hyviä.

niin ja siinä leivässäkin voi olla eläinperäisä aineita kuten rasva ja maito ja muna.

eli suosittelisin ne leivät jättää tekemättä ja antaa itse kasata sellaisen kun haluaa. pakastealtaassa on muuten ihan sikahyviä soijanakkeja!

ja se sun halloumisikin on eläinperäinen maitotuote, eikä esim. kumipuun hedelmä = kasvi.

On sullakin teoriat. maksa = porkkanamainen juurikasvi, josta tehdään makkaramaista tahnaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Hölmö. Maksa on lihaa.

Miten niin, mun mielestä kyllä tahnaa jota levitetään leivälle ja vielä herkullista! Itse oot hölmö nyt!!

:o ethän ole tosissasi?

No mä kyllä olen mutta tuo yksi on huvittava. Maksamakkarahan on vain levitettä eikä lihaa. Eri asia jos oisi normi makkaraa tai kinkkua.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Hölmö. Maksa on lihaa.

Miten niin, mun mielestä kyllä tahnaa jota levitetään leivälle ja vielä herkullista! Itse oot hölmö nyt!!

:o ethän ole tosissasi?

No mä kyllä olen mutta tuo yksi on huvittava. Maksamakkarahan on vain levitettä eikä lihaa. Eri asia jos oisi normi makkaraa tai kinkkua.

Ei jummijammi!! Kyllä sai hyvät naurut taasen!!

Yhteistyössä