Onko hyvä vauvakaukalo? Paljon huutaisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paksuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä oli isofix-telakka ja tykättiin paljon. Siis merkki oli eri, meillä Brio. Kyllähän telakka helpottaa kaukalon autoon laittoa tosi paljon, erityisesti jos kaukaloita pitää raahata kaksinkappalein mukana. Pitäs itsekin saada myynti-ilmoitus aikaiseksi.

Meillä oli viikon tuo lainassa. Oma kaukalo on Maxicosi cabriofix. Ja ei hitto toi graco oli kömpelö! Ne turvavöiden korkeussäädöt yms. oli monimutkaiset, vauvaa sai asetella kaukaloon kauan, telakkasysteemi oli huonompi ja toi kaukalo oli paljon hankalampi ja painavampi kantaa.

Moni tykkää gracosta, että kyllä kait sen kanssa elelee. Mutta mä en ikinä suostuisi sitä ottamaan kun olen tuohon cabriofixin keveyteen ja ketteryyteen tottunut :D

juu suosittu merkki on. meilläkin on tuomoinen. painava moneen muuhun merkkiin verattuna, joten säilytety autossa sitten kun lapsi on lähellä vuoden ikään. saa gracon matkarattaisiin kiinni ja adapterilla joihinkin muihinkin kärryihin.

Tämä on loistava kaukalo! Meillä ollut samanlainen molemmilla lapsilla, ja on esim. Brion kaukaloon verrattuna parempi. On huomattavasti parempi sivutörmäyssuoja kuin Briossa. Brio on niin korkea, ettei lapsi mene suojaan kunnolla, kun taas tässä lapsi on syvällä kaukalossa ja sivutörmäyksessä huomattavasti paremmassa turvassa! Huuda pois.

Meillä on ollut käytössä juuri tuo sama kolmella lapsella ja hyvin on toiminu ja kulkenu mukana. Oon tykänny. Nyt nuorimmainen siirty istuimeen (1v3kk) joten meidän kaukalo on varastossa ihan tyhjän panttina. Se on muuten just samanlainen ku tossa kuvassa mut kuosit on poltettu oranssi..tosi ihana väri, ainakin mun mielestä. Jos kiinnostaa niin saat sen 50€ :)

Myin juuri tuollaisen turvakaukalon eli on ollut käytössä hetki sitten ja todella hyvä turvakaukalo on.
Telakka on kätevä, ei tarvitse pelata turvavöiden kanssa. En kokenut mitään ongelmaa kaukalon toiminnassa enkä asennuksessa. Lapsen sai helposti kaukaloonkoska on tilava ja vyöt toimi moitteetta. Kankaat helppo irrottaa ja pestä, kuivuu nopeasti. Suosittelen ehdottomasti.

Huoh..jos vakuutus korvaa uudet istuimet, miks kukaan edes yrittäis hyötyä kolaroidulla istuimella..?! Kukaan täysjärkinen vanhempi ei niin tekis. Itse kyllä voin ostaa käytetynkin istuimen..jos kukaan ei kierrätä, tää pallo hukkuu törkyyn!

Huoh..jos vakuutus korvaa uudet istuimet, miks kukaan edes yrittäis hyötyä kolaroidulla istuimella..?! Kukaan täysjärkinen vanhempi ei niin tekis. Itse kyllä voin ostaa käytetynkin istuimen..jos kukaan ei kierrätä, tää pallo hukkuu törkyyn!

Siksi, koska on niitä kierojakin ihmisiä. Ystäväpiirissä törmätty tämmösiin. Kaikki eivät ajattele, että pienikin kolari voisi vaurioittaa turvaistuinta. Tällöinhän turvaistuin pitäisi vaihtaa uuteen, oli millaisesta kolarista hyvänsä kyse.

Se kaukalo on voinut hajota myös muuten kun kolarissa. Heilahtanut lujaa seinään tai rappusiin, tai vaikka tippunut. Tai joku on asennellut vöitä uusiks päin helvettiä. Tai säilytetty kosteassa. Tai muuten osat alkanut hapertua. Se kolari ei oo ainoa asia, mikä pilaa turvakaukalot ja -istuimet...
Ja kukaan täysijärkinen ei niitä myy joo, mutta maailma on valitettavasti pullollaan idiootteja.

Tämä on loistava kaukalo! Meillä ollut samanlainen molemmilla lapsilla, ja on esim. Brion kaukaloon verrattuna parempi. On huomattavasti parempi sivutörmäyssuoja kuin Briossa. Brio on niin korkea, ettei lapsi mene suojaan kunnolla, kun taas tässä lapsi on syvällä kaukalossa ja sivutörmäyksessä huomattavasti paremmassa turvassa! Huuda pois.

Ihmettelen tällaisia kommentteja. Oletko joku asiantuntija. Brion, Maxi-Cosin, Britaxin ja Cybexin turvakaukalot ovat saaneet testeissä näistä isoista" merkeistä kaikki paremmat tulokset kuin Gracon Logico. Graco olisi testien perusteella miltei viimeinen vaihtoehto ostettavaksi ja en loppujen lopuksi ostaisi huutiksesta tai mistään kaukaloa, jonka historiaa en tiedä.

Itse suosittelen britaxin babysafe plus-kaukaloa. Täältä ainakin olen lukenut, että Graco käy todella pian pieneksi. Britaxin kanssa ei ainakaan ollut sitä ongelmaa.

Meillä oli Logico S kahdella vauvalla. Tyytyväisiä oltiin. Painava voi olla joo, mutta eipä tuo haitannut kun takapaksissa kulkivat matkarattaat mukana. Kaukalo vauvoineen irti autosta ja naps kiinni matkiksiin.

Yhteistyössä