Onko Hug-a-bub kantoliinasta apua lapsiperheen arjessa?

Moi, meille on tulossa helmikuussa kolmas lapsi. Viimeksi kun kävin neuvolassa niin sain kokeilla Hug-a-bub kantoliiinaa ja innostuin siitä. Pojat ovat vauvan tullessa iältään 3-vuotta ja 1v7kk. Innostuin kantoliinasta siksi, että siinä ollessaan mulla on vapaat kädet hoitaa isoveljiä, vauva olisi turvassa ja lähellä minua koko ajan, jopa imetys onnistuu kantoliinassa. Kyseisen kantoliinan hinta vaan vähän hirvitttää,85?, mutta jos siitä on apua lapsiperheen arkeen, niin se on sitten maksettava.Onko teillä muilla kokemuksia kantoliinasta ja kannattaako sellainen hankkia? :)
 
Tumpula
Mulla on kokemuksia kantoliinasta ja olen sitä mieltä että kannattaa hankkia.

Huggis on aika kallis, oletko harkinnut Pikkuruuta? Se on myös pitkä trikooliina mutta puolet halvempi. Mulla oli sellainen ja tykkäsin kovasti.
 
Vinkkinä
Mullakin vaan positiivisiä kokemuksia kantoliinoista. Huutonetistä tai nettikirpparilta saat ostettua edullisemmin. Ja usein myynnissä ihan uudenveroistakin tavaraa..
 
vieras
Ostin kudotun, laadukkaan ja lähes käyttämättömän liinan huutonetistä 20 eurolla. Kokeile sieltä! Mä oon myös tykännyt kudotusta (vinojoustavasti kudottu) ihan jo pienenkin vauvan kanssa. Menee pitempään eli voit kantaa isompiakin lapsia siinä, jos haluat ja jaksat. Trikoisissa on kai painoraja?
 
Minä bongailin pitkään raskausaikana huutonetistä hug a bubia ja sellaisen sitten muutamalla kympillä käytettynä löysinkin. Eilen kokeilin ekaa kertaa lenkillä ja ihan mielettömän kätevä!! Käytin myös sisällä. Voin vain hehkuttaa kyseistä liinaa, saa kädet vapaaksi mikä on tosi helpottava juttu arjessa etenkin kun on esikoinenkin hoidettavana ja ruokittavana.

Ajattelin toiseksi liinaksi ostaa tuon pikkuruun kun sitäkin on kehuttu. Ja jätän sen kantorepun ostamatta, se oli käytössä esikoisella ja siinä tuli hartiat kipeiksi. Aluksi nuo liinan sidonnat tuntui hankalilta mutta aikani kun kantoliinakanavan kuvia katselin niin siitähän se sujua soljahti =)
 
Sone
Minulla on nyt kaksi liinaa, toinen on kaverin tekemä ja toinen omatekemä. Ei tartte olla välttämättä mikään merkkiliina :D Ei ole maksanut montaa euroa nämä liinat kun ale kankaat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Minulla on nyt kaksi liinaa, toinen on kaverin tekemä ja toinen omatekemä. Ei tartte olla välttämättä mikään merkkiliina :D Ei ole maksanut montaa euroa nämä liinat kun ale kankaat.
Mulla olis ompelukone, millasestahan kankaasta kannattas väsäillä? Ja muutenkin ompeluvinkit tervetulleita. Voisin innostua ompelemaan useammankin :D
 
Kyllä voin kyseistä liinaa suositella ja liinailua muutenkin.
Mutta kuten Emilyn mainitsikin niin kannattaa huutiksesta/babyidean kirpisosiosta katsella.

(Babyidealta ostin pikkuviallisen hugigsen(pari pientä reikää jotka ei vaikuta käyttöön olleskaan, 28e)
 
Sone
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Minulla on nyt kaksi liinaa, toinen on kaverin tekemä ja toinen omatekemä. Ei tartte olla välttämättä mikään merkkiliina :D Ei ole maksanut montaa euroa nämä liinat kun ale kankaat.
Mulla olis ompelukone, millasestahan kankaasta kannattas väsäillä? Ja muutenkin ompeluvinkit tervetulleita. Voisin innostua ompelemaan useammankin :D
No minulla on ihan puuvillaa toinen liina minkä oon ite ommellu, otin vaan mallia tuosta toisesta liinasta. Eihän se tartte olla kun sellanen pitkä pötkylä oikeestaan.. Kääntää vaan reunat :) Trikoosta en ole kokeillut vielä, mutta täytyy varmaan yksi sellanenkin ommella kunhan saan ystäväni tänne pitämään ompelupäivän miun kanssa, sit tulee liinoja kestovaippoja sarjatyönä.

Kantsii käydä kattoo kangaskauppojen alesta niitä kankaita, varsin osaavat neuvoo mitkä käy siihen tarkotukseen. Netistä voi kans tilata, en muista mistä, mut kuukkeli kertoo kun laittaa hakuun!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Minulla on nyt kaksi liinaa, toinen on kaverin tekemä ja toinen omatekemä. Ei tartte olla välttämättä mikään merkkiliina :D Ei ole maksanut montaa euroa nämä liinat kun ale kankaat.
Mulla olis ompelukone, millasestahan kankaasta kannattas väsäillä? Ja muutenkin ompeluvinkit tervetulleita. Voisin innostua ompelemaan useammankin :D
No minulla on ihan puuvillaa toinen liina minkä oon ite ommellu, otin vaan mallia tuosta toisesta liinasta. Eihän se tartte olla kun sellanen pitkä pötkylä oikeestaan.. Kääntää vaan reunat :) Trikoosta en ole kokeillut vielä, mutta täytyy varmaan yksi sellanenkin ommella kunhan saan ystäväni tänne pitämään ompelupäivän miun kanssa, sit tulee liinoja kestovaippoja sarjatyönä.

Kantsii käydä kattoo kangaskauppojen alesta niitä kankaita, varsin osaavat neuvoo mitkä käy siihen tarkotukseen. Netistä voi kans tilata, en muista mistä, mut kuukkeli kertoo kun laittaa hakuun!
Oi hitsi kun innostuin jo shoppailemaan huutonetistä lisää liinoja :ashamed: :D
 
Sone
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Minulla on nyt kaksi liinaa, toinen on kaverin tekemä ja toinen omatekemä. Ei tartte olla välttämättä mikään merkkiliina :D Ei ole maksanut montaa euroa nämä liinat kun ale kankaat.
Mulla olis ompelukone, millasestahan kankaasta kannattas väsäillä? Ja muutenkin ompeluvinkit tervetulleita. Voisin innostua ompelemaan useammankin :D
No minulla on ihan puuvillaa toinen liina minkä oon ite ommellu, otin vaan mallia tuosta toisesta liinasta. Eihän se tartte olla kun sellanen pitkä pötkylä oikeestaan.. Kääntää vaan reunat :) Trikoosta en ole kokeillut vielä, mutta täytyy varmaan yksi sellanenkin ommella kunhan saan ystäväni tänne pitämään ompelupäivän miun kanssa, sit tulee liinoja kestovaippoja sarjatyönä.

Kantsii käydä kattoo kangaskauppojen alesta niitä kankaita, varsin osaavat neuvoo mitkä käy siihen tarkotukseen. Netistä voi kans tilata, en muista mistä, mut kuukkeli kertoo kun laittaa hakuun!
Oi hitsi kun innostuin jo shoppailemaan huutonetistä lisää liinoja :ashamed: :D
Miun pitäs joku trikooliina kans joko hommata tai ommella, ihan vertailun vuoksi, kun oon käyttänyt vaan noista kovemmista kankaista tehtyjä. Lähinnä mietin sitä et kumpi on selälle tukevampi ja parempi vaihtoehto. Miulla on ainakin ihan paskana koko rintaranka imetys ja nukkumisasennoista..

Ompeluvinkki: Jos tykkäät käyttää unipusseja esim yökkärinä (kätevin jos täytyy paljon vaihtaa vaippaa) niin vanhoista bodeista leikkaa alaosan pois ja ompelee pussin tilalle. Minä ompelin parit unipussit heti kotiuduttua kun Aava pöristeli kaikki yöt ja meni läpi vaipoista..
 
mulla ei selkä kestä trikooliinaa mutta kudotussa (Ellaroo ja nyt kylmällä Didymos) oon poikaa kantanut laitokselta lähtien. kovasti tykkää sekä vauva, äiti että sisko jonka leikittämiseen saan vapaat kädet. eikä tartte raahata aina vaunuja pihalle pienessä hississä + portaita :snotty:
 
Sone
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
mulla ei selkä kestä trikooliinaa mutta kudotussa (Ellaroo ja nyt kylmällä Didymos) oon poikaa kantanut laitokselta lähtien. kovasti tykkää sekä vauva, äiti että sisko jonka leikittämiseen saan vapaat kädet. eikä tartte raahata aina vaunuja pihalle pienessä hississä + portaita :snotty:
No minäkin just mietin et kestääköhän minun selkä trikoista liinaa.. Puuvillaliina ainakin tuntuu tosi tukevalta. Kunhan vaan muistaa pitää itte ryhdin suorana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
mulla ei selkä kestä trikooliinaa mutta kudotussa (Ellaroo ja nyt kylmällä Didymos) oon poikaa kantanut laitokselta lähtien. kovasti tykkää sekä vauva, äiti että sisko jonka leikittämiseen saan vapaat kädet. eikä tartte raahata aina vaunuja pihalle pienessä hississä + portaita :snotty:
No minäkin just mietin et kestääköhän minun selkä trikoista liinaa.. Puuvillaliina ainakin tuntuu tosi tukevalta. Kunhan vaan muistaa pitää itte ryhdin suorana.

meillä oli huggis esikoisen ollessa pieni mutta nyt en harkinnutkaan sitä kuopuksen kantamiseen. huggis on kauhean kapea verrattuna useimpiin muihin liinoihin ja se leveys tekee liinasta tukevan ja monikäyttöisen. esim kehtosidontaa huggalla ei saa tehtyä että voisi vastasyntynyttä kantaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tinkkunen:
toi on totta, että huggis on kapea, mutta kyllä sillä kehtosidonnan saa tehtyä. suosittelen siis liinaa - merkistä riippumatta :)
miten sä sen teit? mä en saanut meinaan mitenkään. mutta leveämmällä liinalla tein tän ohjeen mukaan ja onnistui imetyskin liinassa samalla kun teki iltahommia http://s48.photobucket.com/albums/f216/blaireg2/Baby%20carriers%20part%202/?action=view&current=P5200237.flv

ja liinaa suosittelen minäkin, on se merkki mikä tahansa :wave: meillä ainakin ollut tarpeen sekä vatsavaivaisen ja itkuisen esikoisen kanssa sekä kengurunpoika-kuopuksen kanssa.
 

Yhteistyössä