onko hetkellinen alilämpö vaarallista ja yleensäkään (raskaana)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaana

Vieras
oon raskaana ja meil on muksuil kuumetta niin itekin tullu mittailtua.
äsken oli puolisen tuntia 34,4,josta alko sitten pikkuhiljaa nousemaan nyt 36,3.
aamulla taas oli 37,2 ja mulla on ollut monta viikkoo lämpö 37,0-37,5.

ihmettelin vaan kun laski noin alas,mut onneks nousi. ja kun raskaanahan normaalistikin nousee ruuminlämpö. voiko alilämpö viitata johki sairauteen/tulehdukseen raskaana/muuten?

sairaanhoitaja sanoi mulle ettei mittaamisesta usein ole hyötyä, paremminkin haittaa. kuulemma arvot nousee ja laskee kun oikein ajatuksella mittaa ja huolestuu. jos kuumetta on (itselläni) niin kyllä mä sen tunnen päässäni. ei siihen mittaria tarvita.

ja mistä mittasit???, kuumemittarin ohjeselosteessa lukee ettei kainalosta mitattu arvo ole pätevä lääketieteellisesti. parempi mitata pepusta tai suusta. antaa vääriä arvoja kainalosta.

juu siis kokoajan on ihan P'ska olo,kun ympärivuorokautista pahoinvointia. ja viikolla 10 mennään vasta. se kuitenkin nousi. meinasinki jo lähtee lekuriin jos ei ois alkanu nouseen. mut silti jäi hiukan ihmetyttään.

[QUOTE="terve";21951919]ja mistä mittasit???, kuumemittarin ohjeselosteessa lukee ettei kainalosta mitattu arvo ole pätevä lääketieteellisesti. parempi mitata pepusta tai suusta. antaa vääriä arvoja kainalosta.[/QUOTE]

hehee. kainalosta tietty, emmä ny persreiästä tässä iässä enää mittaile eikä suustakaan niin kivaa oo. kyl ne lääkäritkin mittaa kainalosta yleensä. :)

[QUOTE="terve";21951957]hyvät lääkärit mittaa korvasta. ostappa sellanen. maksaa noin 70euroa. oikeesti kannattais lukea pakkausseloste eikä alkaa uskomaan luuloja.[/QUOTE]

entäs mikä sussa on vialla kun tuut tänne haukkuun luulosairaiks toisia ja toisten mittaustapoja.
kyllä mulle riittää ihan toi tavis mittari. on ennenki riittäny ja ihan osaan mitata. nyt vaan laski noin alas ja kysyin täältä onko tietoo kelllään.
mut hyvää päivänjatkoo vaan sullekin! :)

tuttua täälläkin tuo lämmön alas laskeminen. tosin mulla laskee, vaikka en ole raskaana. ja silloin on tosi kurja olo, yleesä onkin juuri samanlainen olo kuin olisi kuumetta tai että kuume nousussa. harvoin - siis todella harvoin- mulla on "oikeesti" kuumetta , mutta sitten se nouseekin tuonne 40 asteeseen ja oon ihan sekaisin; hourailen enkä pysy pystyssä. Onneksi tuota ei tapahdu kovin usein ehkä tyyliin kerran viidessä vuodessa. Mutta tuo lämmön laskeminen alas on tuttua joka flunssan yhteydessä. Syytä en tiedä miksi tapahtuu noin.

Ei ole vaarallista. Lämpötila vaihtelee. Etenkin kainalosta mitatun "alilämmön" voi jättää täysin omaan arvoonsa. Ei kerro mistään taudista.

mihin perustat tämän tiedon?
itse koen olevani todella huonovointinen kun lämpö on alhaalla. toimintani esimerkiksi työpaikalla tapahtuu hitaampana kuin normaalisti; kuin hidastetussa filmissä. Olen väsynyt, voimaton, paleltaa, tarkkaavaisuus heikkenee... en esimerkiksi tuossa kunnossa lähde ajamaan autolla, koska en tunne olevani ajokunnossa.

Yhteistyössä