onko helppo ajaa helsingin jäähallille?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Nordenskiöldinkatu 11-13. pitäis sinne aamulla löytää, minun joka olen eksynyt Cittarin parkkipaikalle :ashamed:
Alue on kantakaupunkien isojen väylien vieressä joissa on todella helppoa ajaa. Riippuu mistä suunnasta tulet mutta jos eksyt Helsinkiin etsiessäsi jäähallia ei sinulla ole edellytyksiä omistaa ajokorttia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Tampereelta. pakko olis päästä autolla perille asti kun kissa+kamat mukana
Hämeenlinnanväylän jälkeen aja manskua tullinpuomin kohdalle jä käänny rokkimäkkäriltä vasemmalle. ei voi olla vaikeaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Nordenskiöldinkatu 11-13. pitäis sinne aamulla löytää, minun joka olen eksynyt Cittarin parkkipaikalle :ashamed:
Alue on kantakaupunkien isojen väylien vieressä joissa on todella helppoa ajaa. Riippuu mistä suunnasta tulet mutta jos eksyt Helsinkiin etsiessäsi jäähallia ei sinulla ole edellytyksiä omistaa ajokorttia.
:LOL: on kuule yleinen vitsi että mä oon aina eksynyt,todellakin kerran en löytänyt cittarin parkkikselta ulos
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Tampereelta. pakko olis päästä autolla perille asti kun kissa+kamat mukana
Tulet Hämeenlinnanväylää joka muuttuu Ruskeasuon isossa risteyksessä Mannerheimintieksi. Jatkat sitä suoraan kunnes näet vasemmalla Mäkkärin ja käännyt siitä risteyksestä vasemmalla, jäähalli näkyy siinä vaiheessa jo edessäsi =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Mistä olet ajamassa? Suosittelen kyllä jättämään auton jonnekin ja tulemaan paikalle bussilla/ratikalla.
Miksi? jäähallilla ja stadionilla jättimäiset parkkialueet.
Jos ei osaa ajaa?
aivan, maakunnissa ajettu ajokortti voi tietysti aloittajan kohdalla olla yksi kynnyskysymyksistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Mistä olet ajamassa? Suosittelen kyllä jättämään auton jonnekin ja tulemaan paikalle bussilla/ratikalla.
Miksi? jäähallilla ja stadionilla jättimäiset parkkialueet.
Jos ei osaa ajaa?
aivan, maakunnissa ajettu ajokortti voi tietysti aloittajan kohdalla olla yksi kynnyskysymyksistä.
eläs nyt, oon mä siellä isossa kaupungissaki asunu ja ajanu. koskaan tullut vaan käytyä tuolla ja aikaakin jo 10v
 
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Tampereelta. pakko olis päästä autolla perille asti kun kissa+kamat mukana
Hämeenlinnanväylän jälkeen aja manskua tullinpuomin kohdalle jä käänny rokkimäkkäriltä vasemmalle. ei voi olla vaikeaa.
mansku, rokkimäkkäri :eek:
Mannerheimintie ja Rock'n'Roll McDonalds :)

Rohkeesti vaan ajamaan, kyllä sä sinne löydät!! Sunnuntaiaamuna ei oo edes pahoja ruuhkia niin on mukavampi ajaa.
Ja aina saa kysymällä apua :)
 
teeppä näin koska se rokkimäkki on vaikea havaita tarpeeksi ajoissa (ajatelkaa nyt maalaisen silmin!!!!)

kun saavut mannerheimintielle ja jos haluat vetää varmanpäälle niin aja kokoajan vasemmanpuoleista kaistaa.ohitettuasi shellin (oikealla puolellasi),pysy AINA vasurilla niin kaista jolla olet,ohjautuu automaattisesti vasemmalle kääntyväksi.
jos ruuhka aikaan tulet niin bussikaistat ei olekaan käytössäsi mutta kunhan muistat olla vasurilla aina.
Shellin jälkeen kun kaistasi määräytyy siis vasemmalle kääntyväksi,näet tämän rokkimäkin vasemmalla puoelllasi, jonka jälkeen näet koillisessa jäähallin.
Ajat jäähallin ohi (vaihdat oikean puoleisen kaistan) ja käännyt alamäen jälkeen oikealle jäähallin parkkikselle. :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
teeppä näin koska se rokkimäkki on vaikea havaita tarpeeksi ajoissa (ajatelkaa nyt maalaisen silmin!!!!)

kun saavut mannerheimintielle ja jos haluat vetää varmanpäälle niin aja kokoajan vasemmanpuoleista kaistaa.ohitettuasi shellin (oikealla puolellasi),pysy AINA vasurilla niin kaista jolla olet,ohjautuu automaattisesti vasemmalle kääntyväksi.
jos ruuhka aikaan tulet niin bussikaistat ei olekaan käytössäsi mutta kunhan muistat olla vasurilla aina.
Shellin jälkeen kun kaistasi määräytyy siis vasemmalle kääntyväksi,näet tämän rokkimäkin vasemmalla puoelllasi, jonka jälkeen näet koillisessa jäähallin.
Ajat jäähallin ohi (vaihdat oikean puoleisen kaistan) ja käännyt alamäen jälkeen oikealle jäähallin parkkikselle. :xmas:
:flower: mä koitan näillä päästä perille
 
vieras
Moikka,

Tällaisen löysin kun itsekin googlasin Nordenskiöldin katua..
Niin se vaan että eihän toiselta paikkakunnalta (joskus jopa ekaa kertaa pääkaupunkiin tulevana) ole mitään käsitystä, tai näkymää mielessään kaupungista.

Miten se vois näillä alkupään ohjeilla rohkeasti lähteä matkaan??? Helsingissä kun tunnetusti on erilaista ajaa kuin muissa kaupungeissa (saati maalla).

Mäkin annan teille ohjeen ajaa Tampereelle tuletta vaan Helsingin väylää sitten käännytte Atalpan kohdalla vasemmalle ja sit taas yliopiston kohdalla vasemmalle. Mitä näkyy??

Ei se ole niin helppoa.. Ymmärrystä ja kannustusta ja OHJEITA jos joku oikeasti niitä kysyy.
 

Yhteistyössä