onko haittaa antaa 3kk ikäiselle soseista jo maistisisia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitenon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ajatar:
miksi pitäisi antaa,jos maitoa riittää..en ymmärrä.. :headwall:
ja vaikka ei riittäisi niin voi antaa korviketta..

Älä hyvä ihminen tao päätäsi seinään, käy kipeetä :D
Mutta asiaan, entisaikaan eli noin 15 vuotta sitten annettiin lapsille soseita jo 3kk ikäisestä alkaen. Silloin ei suolistot menneet pilalle. Voi olla että joidenkin lasten suolistot meni pilalle, ei voi tietää. Mutta jos olisivat menneet niin tänäpäivänä olisi iso joukko lapsia, joilla olisi pilallinen suolisto.

Ja sitten se syy,miksi pitäisi antaa...no siksi että lapsi saattaa tykätä,maiskutella ja nauttia uudesta mausta.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Herää kysymys, onko siitä vauvalle jotakin hyötyä?

Aha, eli aina ruokintatilanteessa pitää olla hyödynmaksimointi? Ettei koskaan voi tehdä asioita vaan sen takia että se olisi kivaa, ja vauva tykkäisi?

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Herää kysymys, onko siitä vauvalle jotakin hyötyä?

Aha, eli aina ruokintatilanteessa pitää olla hyödynmaksimointi? Ettei koskaan voi tehdä asioita vaan sen takia että se olisi kivaa, ja vauva tykkäisi?

Ai 3kk vauva tykkäisi... Just joo. Kyllä mun mielestäni pitää tässä tilanteessa miettiä ennemmin sitä, onko vauvalle hyötyä ja mennä sen mukaan. Ei sen mukaan onko haittaa, ja jos ei ehkä ole, niin valita se. Ja nykytietämyksen mukaan tavallinen, hyvin kasvava vauva ei hyödy mitenkään siitä että saa 3kk kiinteitä. Mutta siitä voi olla haittaa. Ihan turha lätistä miten 80-luvulla tehtiin, tai sitä ennen. Nyt on nyt.

Ja ylläoleva siis mun mielipide. Ei muuten yllätä, että olen taas kerran sun kanssa ihan eri mieltä :kieh: :D

Yhteistyössä