Onko Fjällräven Kånken oikeasti niin hyvä reppu?

  • Viestiketjun aloittaja äitikin
  • Ensimmäinen viesti
Meillä Kånkenit löytyy koko kolmikolla. Isoimmilla on ollut jo vuosia ja edelleen pelittävät päivittäisessä käytössä hyvin. Kuopukselle ostettiin ekaluokan aluksi toivomansa futisjoukkueen reppu. Siinä oli kuitenkin niin leveät olkaimet, että ekaluokkalaisella ei pysynyt selässä. Niinpä ostin Kånkenin, joka on hänelläkin ollut ihan paras. Käytetään varmasti jatkossakin!
 
vierailija
Minulla on tuo frost green-sävyinen reppu ollut kohta kolme vuotta käytössä. Vähän se on kulunut, mutta muuten aika hyvin säilynyt. Joillain tutuillani on ollut kånken vasta vuoden käytössä, mutta paljon kuluneempia ne ovat kuin omani. Johtuu varmaan siitä, että itse käytän reppua vain matkoilla, tutut käyttävät koulussa.
 
vierailija
Fjällräveniä ei osteta siksi, että se olisi ergonominen, superkestävä tai hyvä hinta/laatu-suhteeltaan. Se ostetaan siksi, että se on brändi. Toisin kuin Vuitton tai D&G, Fjällräven symbolisoi hippiaatetta. Sillä voi viestiä ulospäin, että "hei mä oon eko ja äänestän Vihreitä".
 
  • Tykkää
Reactions: Hiletin
vierailija
Ostin kånkenin viime syksynä juuri sen kehutun kestävyyden vuoksi.(isältä pojalle) epäilytti kyllä ohutta materiaalia tutkiessani, mutta myyjän kehutkin vakuuttivat. Nyt koulun alkaessa tutkin vuoden vanhan repun kuntoa. Kangas oli rikki pohjan reunasta kantohihnasta ja heikolta näytti pohjastakin jostain kohtaa. Aion tarkastella,kuvata ja olla yhteydessä valmistajaan. Iso kånkeni ja 99e
 
vierailija
Jällenin ostaa ne, ketkä ei halua ostaa mitään "brändiä". Eli ostavat sitten brändin... mutta se ei ole sama asia, koska kuulemma jälleni on eri asia. Mutta se on brändittömien oma brändi.
 
vierailija
Tappo vehje olkapäille.Lapsi parat kantaapainavaa reppua jossa ergonomia ei millään osa-alueella ole hyvä. Täysin tueton reppu...

Ei jatkoon- olkoon kuin trendikäs hyvänsä.
 
Ostin kånkenin viime syksynä juuri sen kehutun kestävyyden vuoksi.(isältä pojalle) epäilytti kyllä ohutta materiaalia tutkiessani, mutta myyjän kehutkin vakuuttivat. Nyt koulun alkaessa tutkin vuoden vanhan repun kuntoa. Kangas oli rikki pohjan reunasta kantohihnasta ja heikolta näytti pohjastakin jostain kohtaa. Aion tarkastella,kuvata ja olla yhteydessä valmistajaan. Iso kånkeni ja 99e
Nykysin ei vain enää päde tuo laatulupaus ja oletus, että jos "laadusta maksaa, se myös kestää". Kaikki laatuvaatteetkin valmistetaan jossain hemmetin hikipajoissa, joissa oleellista on määrä, ei laatu.
 
vierailija
Että siitä kannattaa maksaa olkainpehmusteineen yli 80, eli kolme kertaa tavallisen koulurepun hinta? Kestääkö sitten oikeasti käyttöä useamman vuoden? Onko kokemuksia? Harkitsen ostoa kolmasluokkalaiselleni.

Oli ennen, ei ole enää. Kestää 2 vuotta ja vetskari päsähtää ja kun vie suutariin ni suutari sanoo että tehty vaikeasti korjattavaksi (eli selvä intentio valmistajalla saada uusi myytyä korjaamisen sijaan). Kolmas uusi fjällraven menossa ja sama kävi taas, en osta enää neljättä. Päivittäiskäytössä ollu aikuisella siis, eli en retuuttele reppua kuten lapset joskus tekee.
 

Yhteistyössä