Onko Fazerin sininen jotenkin muuttunut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ostettiin 2 levyä. Loppuviikosta syötiin toinen, josta ihmeteltiin että maistui jotenkin laimealta, mietittiin että johtuuko jostain päivällä syödystä ruuasta josta olis jotain jälkimakua vielä suussa. Nyt syötiin toista, ja sekin maistuu, jotenkin liian imelältä ja rasvaiselta/maitoiselta, ei niin suklaalle kuin ennen. Onko siinä resepti muuttunut? Ei kai suklaa voi pilaantuakaan, eikä tuo pilaantuneelta maistu, ei vaan ole niin hyvää.

Nythän olis hyvä sauma sitten lopettaa suklaan syönti kun toi ei enää maistu :D

Tosta syystä ei ole fazeria tullutkaan syödyksi pitkiiin aikoihin.
Varmaan joku pari vuotta sitten kun maistoin fazeria, niin tuli tuo kauhean rasvainen ja imelä maku suuhun siitä. Sen jälkeen en koskenutkaan fazerin sinisiin.

Parhaiten maistuu ne 70%-80% suklaat, joissa mukana jotain makua. Ainoat suklaat joista ei jää kauheaa rasvaa kitalakeen :D

no on se ihan selkiästi muuttunu, se maistuu nykyjään ihan toffeemaiselta, liian imelältä. ja se on paljon pehmeempääki ku ennen, se oli aiemmin semmosta rapsahtavaa.

liekkö tuotantoprosessimuutokset ja raaka-ainemuutokset takana. :|

Mä oon huomannut myös eron. Mutta fazerin sinisen pieni (100g) suklaalevy maistuu vielä ainakin samalle kuin ennen... Ja muutenkin parempi ostaa vähän pienempi ettei ihan ähkyyn tule syötyä :)

En jaksa millään uskoa, että reseptiä muutettaisiin ratkaisevasti (niin että maistuu) tiedottamatta siitä kuluttajille! Siis sen tuotteen, josta fazer erityisesti tunnetaan. Eivät yritykset toimi niin. Eri juttu on, jos tuotteen vetovoima on laantunut ja on pakko tehdä jotain, niin silloin voidaan tehdä uudistuksia, jotka tietenkin merkitään jotenkin "Entistä parempi maku!" "Uusi resepti!" jne. Tällaisten supertuotteiden, kuten fazerin sininen on, "räntin" kanssa ollaan todella tarkkoja. Nimim. yrittäjä ja graafinen suunnittelija

[QUOTE="Kuula";24568197]En jaksa millään uskoa, että reseptiä muutettaisiin ratkaisevasti (niin että maistuu) tiedottamatta siitä kuluttajille! Siis sen tuotteen, josta fazer erityisesti tunnetaan. Eivät yritykset toimi niin. Eri juttu on, jos tuotteen vetovoima on laantunut ja on pakko tehdä jotain, niin silloin voidaan tehdä uudistuksia, jotka tietenkin merkitään jotenkin "Entistä parempi maku!" "Uusi resepti!" jne. Tällaisten supertuotteiden, kuten fazerin sininen on, "räntin" kanssa ollaan todella tarkkoja. Nimim. yrittäjä ja graafinen suunnittelija[/QUOTE]
mä en kyllä oo sun kans samoilla linjoilla. sori vaan...

No munkin mielestä sen maku on muuttunut, ei ennen maistunut niin imelältä. Ja tosiaan se koostumuskin on pehmeämpi. Ei hyvä. Mutta ei tuo muutos lähipäivinä oo tapahtunut, vaan kenties jo vuosia sitten.

Paljonko on niitä, jotka sanovat, että ei se ole muuttunut? Paljonko niitä, jotka sanovat sen muuttuneen? Voittaako muutamat kymmenet tai muutamat sadat havainnot niiden ihmisten kokemuksen, joiden mielestä suklaa ei ole muuttunut? Fazerin sinistä syöviä lienee satoja tuhansia. Paljonkohan asian tiimoilta on Fazerille tullut yhteydenottoja?

Mikä järjellinen syy olisi reseptin muutokseen? Se olisi äärimmäisen riskialtista mennä tekemään. Jo käärepaperin sininen väri on merkitty tavaramerkkirekisteriin. Mieheni on suurin piirtein elänyt nuoruutensa fazerin sinisellä eikä hän ole huomannut tuossa hurmaavassa suklaassa muutosta. En minäkään.

[QUOTE="Kuula";24568239]Paljonko on niitä, jotka sanovat, että ei se ole muuttunut? Paljonko niitä, jotka sanovat sen muuttuneen? Voittaako muutamat kymmenet tai muutamat sadat havainnot niiden ihmisten kokemuksen, joiden mielestä suklaa ei ole muuttunut? Fazerin sinistä syöviä lienee satoja tuhansia. Paljonkohan asian tiimoilta on Fazerille tullut yhteydenottoja?

Mikä järjellinen syy olisi reseptin muutokseen? Se olisi äärimmäisen riskialtista mennä tekemään. Jo käärepaperin sininen väri on merkitty tavaramerkkirekisteriin. Mieheni on suurin piirtein elänyt nuoruutensa fazerin sinisellä eikä hän ole huomannut tuossa hurmaavassa suklaassa muutosta. En minäkään.[/QUOTE]

Ei sitä huomaakaan helposti koska ne lurjukset on tehneet sen salaa ja hitaaasti sadan vuoden kuluessa.

aah, kiitti vaa teillekkin palstalaiset, nyt alko tekemään helvetisti mieli suklaata :D ja justkun menin lupaamaan miehelle että alotan elintaparempan, ja nyt mä haluun jo suklaata.. ei pyhäsylvi :D

Alkuperäinen kirjoittaja mörrilörripörri;24568261:
aah, kiitti vaa teillekkin palstalaiset, nyt alko tekemään helvetisti mieli suklaata :D ja justkun menin lupaamaan miehelle että alotan elintaparempan, ja nyt mä haluun jo suklaata.. ei pyhäsylvi :D

oleppas hyvä:D mulla tekee mieli abc:n juustoateriaa:p kauhee nälkä...

Kyllä suklaa voi herkästi pilaantua jos säilytetään väärin esim jääkaapissa tai lämpövaihtelut ovat suuria (kuumaa, kylmää säilytystä). Kymmeniä kertoja kun olen tehnyt reklamaation Fazerille pahanmakuisesta suklaasta :D

Mutta itsekin olen huomannut makueron. Ei oikein maistu millekään. Jos haluaa makuelämyksen niin pitää tehdä "yhdistelmiä", eli syödä tai juoda samaan aikaan muuta niin maku tulee eri tavalla esille.

Enemmän olenkin nyt ostanut pikkupatukoita tai sellasen rasian missä on niitä paperikäärellisiä.

Aivan selkeä ero on! Itse suklaan maku latistunut olemattomiin, makua saa oikein etsiä eli palasta lutkuttaa ja välillä kuumaa vettä päälle, jotta maistuisi. Maidon maistan paremmin kuin ennen ja sokeria tullut varmasti lisää.

Kyselin Fazerilta asiasta ja resepti on kuulemma ennallaan. Ja paskat sanon minä. Kyllähän nämä ihmisten kokemuksetkin sen jo sanovat, että muuttunut on. Se on taas näitä säästöjuttuja. Hinnat pilviin ja kustannukset minimiin eli RAHA RAHA RAHA RAHA RAHA.

veikkaan että reseptiä ei ole mitenkään salassa muutettu, vaan teidän makuaistinne on muuttunut mitä se tekee kaikilla vuosien myötä koko elämän. toisilla enemmän ja toisilla vähemmän.

Minä tiedän! Silloin kun tämä aloitus tehtiin, tuli Fazerilta moka-erä jota oli tarjoushinnalla esim. Prismoissa aivan valtavan isoja laareja! Se maistui aivan kamalalle, rasvalle ja sokerille.

Nyt taas "sama resepti" eli se on oikeasti muuttunut niin että itse suklaata, kaakaota on vähennetty sillä sen hinta on noussut alkuperäismaassa rajusti.

Sinisen maku on selkeästi ja yhtäkkiä muuttunut. Muuttumisprosessi maun suhteen on ollut nopea.
Luulen että he jotka eivät muutosta huomaa johtuu esim. tupakoinnista tai heikommasta makuaistimuksesta. Kaikkien makuaisti ei ole yhtä kehittynyt tai yhtä vahva. Sääntö pätee kaikkiin aisteihin.
Fazerin Sinisestä on tullut "halpissuklaan" makuista. Olisi tietenkin ollut hyvä vaihtaa suklaan nimeä.
Se mistä muutos johtuu on itselleni arvoitus. Voi olla että kaikki raaka-aineet ja niiden määrät on samoja mutta että valmistustapa on muuttunut. Voi myös olla syynä suklaan hinnan nousu ja sitä kautta raaka-aineitten muutos.

Huomasin saman. En ole varmaan vuosiin ostanut, ja nyt ostin ja ajattelin, että mitä kamalaa p*****. Maku on muuttunut sellaiseksi Itäblokkilaisen rasvaiseksi, limaiseksi, tahnamaiseksi, sokerikseksi. Suklaan makua saa hakea. Levykin on sitkeä lötkö, kun se ennen katkaistessa rapsahti tai napsahti. En meinannnut pystyä syömään muutamaa palaa enempää, ja mielessä kävi, heitänkö roskiin. Eipä tee mieli ostaa uutta. Törkeä temppu, ja sitten vielä pokkana kiistävät vaihtaneensa raaka-aineita halvempiin ja huonompiin.

Yhteistyössä