Onko facebookiin ihan pakko liittyä, jotta ei ihan tippuisi maailmankartalta???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jäärä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ap viittasi joihin tietoihin jotka liittyivät kouluun/työhön. Mutta kyllä sen tiedon varmaan vielä sentään jotain toistakin kautta saa. Tai sitten voit tehdä fb-profiilin pelkästään koulu/työtietojen etsimistä varten, eihän sen ole pakko olla omalla nimellä tai kuvalla .
Jos joku nyt ihan käsi sydämellä miettii asiaa ja vähän älylläkin niin facebook on parhaimmillaan helvetillisen oiva työkalu suoraan ja piilomarkkinointiin, seurantaan ,tiedusteluun, sairaalloiseen stalkkaamiseen sekä ihmisten hallinnointiin .
Nuorten turmeltumaton mieli siinä "avoimuuden" houkuttelemana valjastetaan markkinavoimien huimaan käyttöön. Eikä se nyt nopeasti ajateltuna ole mitenkään vahingollista, mutta jos järjellä ajatellaan niin mikä muu työkalu valjastaa yritysten ja tuotteiden mainontaan ILMAISTA työvoimaa. Toisekseen rikolliset osaavat käyttää facebookia oivallisesti hyväkseen.
On hyvä miettiä kaksi tai kolme kertaa tosiaankin onko ihan pakko liittyä , että ei tippuisi maailmankartalta. Jo pelkkä kysymyskin on facebookhysterian synnyttämä jonka ap esitti omana ajatuksenaan, vaikka varmasti tietää hyvin että pärjää ilmankin. Mutta "kaikki" ovat facebookissa. Paitsi minä.

• Tykkää
Reactions: misStar
Minusta se vain on kätevää. Tiedän toki ne uhkat, joita siihen mahdollisesti liittyy. Kuitenkin, kun suku ja kaverit ovat levinneet laajalle maailmalle, on FB ehdottomasti kätevin tapa pitää yhteyttä yllä. On mulla fanaatikkokavereita, jotka eivät suostu liittymään. Mikäs siinä... kukin tavallaan.
Vähän erikoisia sanavalintoja. Ikäänkuin se, että kuuluu Facebookiin olisi se oletusarvo.

Täysin vapaaehtoistahan Facebookissa oleminen tai olemattomuus on...en tajua miksi pitää tehdä iso numero siitä, että minä en siellä ainakaan ole (sellaiseen törmää ihmeen usein).

Mulle Facebook on välttämättömyys. Tai voisinhan toki soittaa esim. mieheni sisarukset & heidän lapsensa läpi pari kertaa viikossa ja kysyä kuulumisia, sekä lähettää & vastaanottaa valokuvia sähköpostitse, mutta se olisi a) paljon kalliimpaa ja b) paljon vaivaalloisempaa. Monta vuosien varrella kadonnutta ystävää olen myös FB:stä löytänyt, ja pidetään sitä kautta yhteyttä.

Kröhöm...:laugh:

Vähän erikoisia sanavalintoja. Ikäänkuin se, että kuuluu Facebookiin olisi se oletusarvo.

No ei, vaan se asenne, joilla nämä totaalikieltäytyjät asiasta puhuvat. Sellaisella saarnatyylillä. On ihimisiä, joita asia ei kiinnosta ja sitten on niitä, jotka silmät leimuten puhuvat Facebookia vastaan. Siksi mainitsin fanaatikot, joillaisina heitä pidän tämän suhteen. Samanlaisia kuin ne muutamat, jotka eivät hommaa kännykkää, koska "laita tähän jokin saarnaava mielipide kännykättömän totaalikieltäytyjän suusta".

Esim. mulla ei ole autoa, mutta en hyökkää sanallisesti tai muutenkaan esim. lasteni koulukavereiden vanhempien kimppuun, koska heillä sellainen on.

No ei, vaan se asenne, joilla nämä totaalikieltäytyjät asiasta puhuvat. Sellaisella saarnatyylillä. On ihimisiä, joita asia ei kiinnosta ja sitten on niitä, jotka silmät leimuten puhuvat Facebookia vastaan. Siksi mainitsin fanaatikot, joillaisina heitä pidän tämän suhteen. Samanlaisia kuin ne muutamat, jotka eivät hommaa kännykkää, koska "laita tähän jokin saarnaava mielipide kännykättömän totaalikieltäytyjän suusta".

Esim. mulla ei ole autoa, mutta en hyökkää sanallisesti tai muutenkaan esim. lasteni koulukavereiden vanhempien kimppuun, koska heillä sellainen on.

Okei ymmärrän.

Höpön löpön! Minä ainakin vastaan vaan kun kysytään, että miksi en oo facessa, tai perustelen sen tarvittaessa. Muuten en sitä mainitse kenellekään. Koskaan. Ei mulla mitään vihoja facea, tai siellä olevia kohtaan ole. Meidän tyttökin siellä porskuttelee...

nimim. Non compos mentis.
Minä saarnasin vain siksi kun mielipidettä kysyttiin. Ei minua oikeasti haittaa jos joku siellä on .
Toisaalta minua ärsyttää se kun minulle saarnataan siitä kun en ole siellä , joten aihe on ilmeisen polttava sekä puolesta että vastaan joillekin.

Höpön löpön! Minä ainakin vastaan vaan kun kysytään, että miksi en oo facessa, tai perustelen sen tarvittaessa. Muuten en sitä mainitse kenellekään. Koskaan. Ei mulla mitään vihoja facea, tai siellä olevia kohtaan ole. Meidän tyttökin siellä porskuttelee...
Meiläkin teinit ovat Facebookissa. Vasta vähän aikaa vasta ovat olleet, mutta myönnän kyllä, että olin vähän pettynyt, kun sanoivat sinne menneensä.:ashamed::)

Niin noh, sanoin, että ihmisiä on erilaisia. Minulla siis pari poikkeavaa ja inhoaan julkisesti jatkuvasti esille tuovaa kaveria. Kirjoitin, että myös muunlaisia on.

Että kyllä se ison numeron tekeminen tuli nyt ihan sun puolelta:D

Miten? Kun kerroin että FB on mulle välttämättömyys ja perustelin sen myös?

Mä en huutele toreilla että FB on välttämättömyys kaikille ja kaikkien pitäisi siellä olla tai ne on ihan idiootteja. FB-vastaisten fanaatikkojen suusta taas olen kuullut monestikin miten turha koko Facebook on (turha siis kaikille, ei vain heille) ja että se pitäisi jopa lakkauttaa. He eivät ainakaan siellä ole, kun ei ole aikaa eikä kiinnostusta jne. Juu, ei ole pakko olla, mutta jos ei ole kiinnostusta niin miksi ne siitä vaahtoaa niin paljon?

Ja turha vastata että "mutta minä en ainakaan...". En puhu sinusta.

No musta Facebook on osa yhteiskunnan kehitystä ja on ihan hyvä tietää, miten se toimii ja mitä kaikkea siellä on. Kyllä ne teidän lapset sinne kuitenkin menee. Vanhemmiten sitä laiskistuu, eikä jaksa enää uusia "hömpötyksiä", mutta pitäisi yrittää pysyä ajassa kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23889421:
Mulla ei ole yhtään työkaveria Facebook-kavereina enkä haluakaan. Jossain sentään pitää saada haahuilla ilman työasioita :D

Sama juttu! Olen ihan suoraan sanonnut että turha pyytää älkääkä ottakok henkilökohtaisesti mutta en tule hyväksymään yhtään kaveripyyntöä työkavereilta! Meillä on firman sisäinen vastaava FB:n tuuraaja jossa olen.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23889143:
. Jos istut vaikka vessassa ja puhelin soi, niin minuutin päästä on jo tekstiviesti "Missä oot?" :D

Mulle on joskus käynyt just noin! Ekalla kerralla sanoin vaan että varattuna, ja kun toinen tiukkasi että missä muka, ettet voi vastata niin tokaisin suoraan että pask***a. :D :ashamed:

Oli sit hetken hiljaista ja kuului hento "ai" ennenkuin asia selvisi

:laugh:

No musta Facebook on osa yhteiskunnan kehitystä ja on ihan hyvä tietää, miten se toimii ja mitä kaikkea siellä on. Kyllä ne teidän lapset sinne kuitenkin menee. Vanhemmiten sitä laiskistuu, eikä jaksa enää uusia "hömpötyksiä", mutta pitäisi yrittää pysyä ajassa kiinni.

Siis, osa ihmisistähän ei tiedä ajasta mitään muuta kuin facebookin ja kavereiden päivitykset. Ja se on olevinaan niin kova juttu se. :D
Jotenkin näyttää, että se toisaalta supistaa ihmisten käsitystä siitä mikä todella olisi ajassa tärkeää.
On niitä näppäriä jotka tosiaan osaavat hyödyntää facebookiakin itsensä kehittämiseen mutta kyllä suurin osa on täyttä skeidaa ja ajan hukkaan heittämistä.
Facebook jotenkin osoittaa miten kritiikittömiä ja narusta talutettavia ihmiset ovat.

Miten? Kun kerroin että FB on mulle välttämättömyys ja perustelin sen myös?

Mä en huutele toreilla että FB on välttämättömyys kaikille ja kaikkien pitäisi siellä olla tai ne on ihan idiootteja. FB-vastaisten fanaatikkojen suusta taas olen kuullut monestikin miten turha koko Facebook on (turha siis kaikille, ei vain heille) ja että se pitäisi jopa lakkauttaa. He eivät ainakaan siellä ole, kun ei ole aikaa eikä kiinnostusta jne. Juu, ei ole pakko olla, mutta jos ei ole kiinnostusta niin miksi ne siitä vaahtoaa niin paljon?

Ja turha vastata että "mutta minä en ainakaan...". En puhu sinusta.

Mietin oikein, että olenko tuollaisia facevastaisia fanaatikkoja tavannutkaan. En nyt ainakaan muista, mutta varmaan jos olisin jotain 20 niin sellaiset jotka ei ole facessa, kiinnittäis enemmän huomiota? Ja ehkä facessa oleminen ja olemattomuus herättää enemmän tunteita? Mulle ei, jos vaan joku ei vänkää ja vänkää, että mun pitää liittyä (has happened). Mutta mun mielestä face on ihan o.k juttu monille, itse pidän enemmän yksityisyydestä (höpöttelen täällä sitten teille:D)

Luulin rehellisesti, että noista fanaatikoista puhuessa tarkoitettiin meitä, jotka täällä parilla lauseella siitä kertoillaan, ja siihen sitten perustin tuon "kröhöm" viestini.

En usko olevani sen enempää maaimankartalla, kuin aikana jona en ollut fb.ssä. Kovin ennakkoluuloisena paikan teinihömpäksi tuomiten sinne liityin. Mutta siellä on mahdollisuus olla jäsenenä ilman hömppäilyäkin ja kaverinsa voi valita.:D Tykkään jopa tykkää napista, koska minusta se on mutkaton tapa ilmaista, jos on pitänyt jonkun kertomasta asiasta. Tekemisestä tai ihan vaan sanoista itsessään. Minulla ei ole satoja kavereita, pääasiassa ihmisiä, jotka tunnen tosielämässäkin. Olen sitä kautta saanut pidettyä yhteyttä sellaisiin sukulaisiin, joihin en muuten kyllä yhteydessä olisi. Muuta kuin sukulaisten häissä ja hautajaisissa. Listalla on serkkuja ja enoja, ja vaikken heidän kanssa naamakirjassakaan kovin aktiivsesti kommunikoi, luo se silti sellaisen tietynlaisen tunteen.. että noihin kaikkiin ihmisiin minulla on sukuside. Listalla on myös vuosia sitten kadonneita lapsuusajan ystäviä <3 ja lisäksi ihmisiä, joihin olen tutustunut vaikkapa tämänkin palstan kautta. Ja olen mukana yhdessä yhteisössä, jonka lukeminen tuo minulle paljon vertaistukea ja tasoa, jota en aina arkielämässä lähiympäristössä saa. Minulla ei ole fb-riitoja, en ärsyynny toisten päivityksistä. En aina lue niitä, en aina päivitä omaa statustani. Joskus on aktiivsempi kausi sen suhteen. En tarvitse ihmeellisiä asioita kerrottavakseni, ihan niitä parjattuja arkielämän asioita ja ajatuksen kulkua jaan omissa päivtykissäni. Sitäpaitsi kun niin moni siellä nykyään on, tavoittaa heidät y-viesteillä aika helposti.

Yhteistyössä