Onko ex-sairaanhoitajia? mikä uusi ammatti ja miksi vaihdoit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huokaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huokaus

Vieras
Itse olen sh, valmistuin n 7 vuotta sitten, työkokemusta vajaat 3 vuotta kun olen hoidellut lapsia kotona. mies tässä välissä opiskeli uuden ammatin, jossa epäsäännöllinen työaika... töihin paluu mulla ajankohtainen viim 2 vuoden päästä, mut en yhtään tiedä mitä tekis... 3- tai edes 2-vuorotyö ei enää kiinnosta, koska haluan lapsille säännöllisen elämänrytmin eikä omille univaikeuksillekaan se vuorotyö oikein sovi... lisäks saamani koulutus ei ollu kovin hyvä/tasokas ja kotona vietettyjen vuosien jälkeen ei ole paljon ammatillista itsetuntoa jäljellä.
se täs vaan harmillista että asumme niin pienellä paikkakunnalla että opinahjoja vähän lähietäisyydellä...
olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia =)

En ole sairaanhoitaja, mutta hoitoalalla kuitenkin. Olen joskus aikanani valmistunut perushoitajaksi.
Myöhemmin olen kouluttautunut kauppaopistossa atk-linjalta, nykyään datanomeiksi kutsutaan.
Asumme myös pienellä paikkakunnalla ja toki noita hoitoalan paikkoja täälläkin on, mutta päivätyö on kuitenkin kaikkein ihaninta perheelliselle, minulla mies kuljetusalalla jossa työ todella epäsäännöllistä, joten kiva edes että toisella suht säännöllinen työ, ja mulla kävi niin hyvä tuuri, että sain hoitoalaa sivuten noita toimistotöitä eli pääsin terveyskeskukseen kanslistin sijaiseksi. Tykkään työstä kovasti, sisältää aika paljon koska ainoa hallinnon puolen ihminen on tuo kanslisti meidän terveyskeskuksessa sillä on yksi sivuterveysasema. Työ on monipuolista ja haastavaa ja hoitoalan tuntemus ja kokemus on erittäin oleellista, koska työn olennainen kuva on yhteistyö lääkäreiden kanssa.

Tällä hetkellä tosin itse olen hoitovapaalla ja lupauduin tekemään hoitopuolen keikkoja viikonloppuisin, mutta hoitovapaan jälkeen pääsen todennäköisesti tuohon kansliaan takaisin :)

Harkinnassa on ollut myös terveydenhuoltoalan jatko-opinnot, mutta sairaan- tai terveydenhoitajaksikin jos jatkaisi niin eipä sitä vuorotöistä silti eroon pääsisi...

Valmistuin sairaanhoitajaksi vuonna 1986. Samana vuonna, kun sain esikoiseni. Lähdin opiskelemaan työn ohessa it-alalle syyskuussa 1999. Tein lyhennettyä työpäivää. 21.3.2000 aloitin harjoittelijana eräässä suuressa it-alan konsernissa. Vaikinaistaminen tapahtui 1.1.2001. Valmistuin .... nyt pitää dementin käydä lunttaamassa todistuksesta... 19.6.2002 tietojenkäsittelyn tradenomiksi. Siitä maaliskuusta 2000 lähtien olen tehnyt terveydenhuollon tietojärjestelmiä, työnantajat vain ovat vaihtuneet.

Ap, tuo oli ihan niinkuin oma kirjoitukseni. Valmistuin sh;ksi vasta 4 vuotta sitten. Työkokemusta paljon ei ole, tyttöä olen kotona hoitanut. hän täytti vasta 3 ja nyt ois paluu työhön ajankohtaista, vakityötä ei ole mutta keikkaa olen tehnyt samaan paikkaan jo aika kauan, ja teen tälläkin hetkellä.
Tilanne on minullakin se etten tiedä onko tämä mun ala, mutta en tiedä mitä tekisin...
Mies on vuorotyössä myös ja minulla siis myös 2 vuorotyö, mutta en haluaisi elää sellaista elämää ettei lapsia eikä miestä näe koskaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Valmistuin sairaanhoitajaksi vuonna 1986. Samana vuonna, kun sain esikoiseni. Lähdin opiskelemaan työn ohessa it-alalle syyskuussa 1999. Tein lyhennettyä työpäivää. 21.3.2000 aloitin harjoittelijana eräässä suuressa it-alan konsernissa. Vaikinaistaminen tapahtui 1.1.2001. Valmistuin .... nyt pitää dementin käydä lunttaamassa todistuksesta... 19.6.2002 tietojenkäsittelyn tradenomiksi. Siitä maaliskuusta 2000 lähtien olen tehnyt terveydenhuollon tietojärjestelmiä, työnantajat vain ovat vaihtuneet.

Voi kökkö, oon niiiiiin kateellinen sulle :ashamed: Ite oon kans sairaanhoitaja ja kovasti tekis mieli vaihtaa alaa kokonaan mutta miten sitä onki niin jänispöksy sitten kuitenkin? Vakipaikan sain vuosi sitten omalta alalta mutta koko ajan mielessä pyörii ajatus, että pitäs päästä semmosiin hommiin jossa voisin omaa äidinkieltä (englantia) käyttää hyväksi :/

Eikös sairaanhoitajan koulutuksella saa muutakin työtä kuin pelkkää hoitotyötä?? Jos on hyvä koulutus, niin tarviiko sitä kokonaan uudelle alalle? vaatii kyllä työnantajan vaihtamista :)

Esim. lääkefirmathan hakee usein asiantuntijatehtäviin, joissa koulutusvaatimuksena on opisto tai amk JA käytännön kokemusta terveydenhuollosta!

Käytä nyt aikaa CV:n tekemiseen ja mieti vaikka hyvien ystävien kanssa, mitkä ovat sinun vahvuuksiasi työelämässä ja luonteenpiirteissä. Työkkärissä kannattaa myös käydä, ainakin isommilla paikkakunnilla on jotain "urapalveluita", joissa voi tehdä niitä ammatinvalinnan psyk. testejä. Niistä voisi olla apua, kun mietit seuraavaa työpaikkaa (ei varsinaista hoitotyötä).

Alkuperäinen kirjoittaja the vieras:
Esim. lääkefirmathan hakee usein asiantuntijatehtäviin, joissa koulutusvaatimuksena on opisto tai amk JA käytännön kokemusta terveydenhuollosta!

Mulla on kaksi tuttua just lääkefirmojen palveluksessa, toinen on kätilö ja toinen anestesia sh.
Ei niillä mitään muuta ´koulutusta ole.

Tein sh:n töitä pitkälti toistakymmentä vuotta ja sitten lähdin opiskelemaan toiseen kaupunkiin hoitotyön opeksi. Muutama vuosi sitten valmistuin, ja sillä tiellä olen...

Oon sh ja sh:na pysyn. Nyt pienten lasten aikana on ollut kätevää olla poliklinikkatyössä. Eli työajat 8-16. Palkka aika huono, mutta toisaalta työ mielenkiintoista.

Luin itselleni väärän ammatin, nuorena piti valita. Hoitotyössä on paljon pahoinvointia nykyään. Opiskelen hoitotiedettä johtamisen koulutusohjelmassa, katsotaan mihin se johtaa.

Mie oon se ope... Tykkään hirveästi nykyisestä työstäni. Väsyin hirveään kiireeseen ja vuorotyöhön. Mies myös vuorotöissä, eipäpaljon ollut yhteistä aikaa, elämä lähinnä lastenhoitovuorojen vaihtamista. Alanvaihtoa en ole aktunut!

Mä valmistuin ennen kodinhoidontuelle jäämistäni lähihoitajaksi. Vuorotyö ja alan henkinen rasittavuus ei kiehtonut, tiesin ammatin olevan väärä jo opiskellessa.. Ensin ajattelin vaihtaa kokonaan alaa, mutta sitten keksin hyödyntää koulutustani ja sain ammatin, jossa voin tehdä enimmäkseen päivätyötä- valmistuin hammashoitajaksi. Siisti sisätyö, potilaat vaihtuu, vastuu ei ole henkisesti rasittavaa, mukavaa työtä kaiken kaikkiaan. Olen tyytyväinen etten hylännyt hoitoalaa kokonaan!
Toivottavasti löydät oman alasi! :)

Yhteistyössä