Onko eskimoita oikeesti olemassa? Oikeesti?

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
http://www.bigbrother.fi/uutinen.shtml?940782

:laugh:

Aiemmin päivällä Lotta hämmensi muita asukkaita miettimällä, onko Argentiina Skotlannissa. Asukkaat kuitenkin saivat vielä toisen näytteen neidon maantiedollisista kyvyistä, kun keskustelu siirtyi Grönlantiin.

BB-talon aamupäivää vietettiin rennoissa tunnelmissa. Aiemmin Lotta oli hämmästyttänyt kanssakilpailijoitaan tiedustelemalla, onko Argentiina Skotlannissa. Terassilla asukkaat keskustelivat taas universaaleista aiheista - ja eskimoista.

- Eskimoilla on niitä nenäpusuja, Sami selitti hämmästyneelle Asolle.

- Ne hieroo neniä sillai näin, mies esitelmöi heilutellen päätään ilmassa.

Miehet pohtivat, haluavatko eskimot kenties lämmitellä kylmiä neniään hankaamalla niitä toisiaan vasten, vai onko neniminen vain tekosyy olla riisumatta hanskoja kylmässä ilmastossa.

- Onks eskimoita oikeesti olemassa? Oikeesti? Lotta ihmetteli ääneen.
Keskustelua terassilla.

Miehet kiirehtivät vakuuttamaan, että kyllä moisia ihmetyksiä todella on. Sami tiesi, että eskimoita löytyy Grönlannista. Sampo muistutti väliin, että Lottakin on varmasti päässyt eskimon makuun syödessään sellaisen.

-Niitä puikkoja, Samikin kiusoitteli vakavana.

- Ei, kun mä tarkotan semmosii jotka asuu iglussa, Lotta vänkäsi.

Miehet tunnustivat, etteivät tiedä eskimoiden majoitustyypeistä paljonkaan. Lotta vaati saada tietää, miksi eskimoita kutsutaan eskimoiksi. Jelena heitti, että kenties eskimomaalla on jotain tekemistä nimen kanssa.

- Mut jos mä muutan Grönlantiin, niin tuleeks musta eskimo, Lotta pohti vakavana.

Aso vakuutti, että naisesta vihittäisiin eskimo. Samin mukaan korrekti termi olisi eskimonsuomalainen, joka taas on hieman kuin suomenruotsalainen.

- Sehän ois iha kamalaa, niin kylmää, nainen järkyttyi.
Nööt nööt!

Aso mietiskeli, mitä kieltä eskimot puhuvat.

- Eskimokieltä, Sami vastasi vakavana saaden Ason naureskelemaan.

- Ei vaan, kai te ootte joskus kattonu Pikku Kakkosen sitä nuunuuta, sitä ohjelmaa, tuuttuut? Niin ne puhuu, Sami jatkoi imitoiden innokkaasti piirrosohjelman hahmoja.
Tööt, sanoo Sami.

Tämä sai muut asukkaat hirnumaan hervottomasti ja tööttäilemään. Joku tiesi ohjelman Pinguksi.

- Se on kiva! Lotta huudahti.

- Nööt nööt! Ne on aina ihan armottomia sen nokan kaa, ihan loistavia ne, Sami hehkutti.

Sampon mielestä talossakin kannattaisi kommunikoida tuuttaamalla. Sami katsoi aiheelliseksi imitoida kiimaista jakkihärkää.

Asukkaat jatkoivat jutustelua, ja päivä kului mukavissa merkeissä.

:whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja y:
No eihän eskimoita olekaan, siinä oli kyllä oikeassa. Muu oli tosin puuta heinää.

Ai ei ole?
inuit%20conference.jpg

Meillä on kyllä yksi neekeri tuolla sängyssään, että niitä kyllä on. Neekerihän tulee sanasta negro eli musta ja sitä tuo kaveri kyllä on, sanoi kuka tahansa mitä tahansa. Rysseistä ja hurreista jokainen saa itse muodostaa mielipiteensä, minulla sitä ei ole. :) Mutta eskimoita ei ole. Vai tykkäisitkö itse, että kansaasi kutsuttaisiin nimellä "raa'an lihan syöjä"?

Tämän enempää en jaksa tähän keskusteluun sekaantua.

Yhteistyössä