onko eskarilaisen pakko mennä toimintaterapeutille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ttp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

ttp

Vieras
Kun kokoajan jälestää eskari ope että poika ei osaa mitään ja toisena päivänä osaakin jne... sanoin toimintaterapeutille että ei tuoda poikaa sinne kun sukulaisten ja meidän vanhempien mielestä poika osaa tarvittavat asiat...tuntuu vaan että ottanu eskari ope meidän pojan silmätikuksi... osaa perus jutut...laskea 1-10 tai 1-40 ilman ongelmia ja osaa aakkoset kun keskittyy ... osaa perheen jäsenten nimet kirjoittaa ja värit siis perus jutut. mutta ei osaanut esim eskari open mielestä piirtää mallista kirkkoa? ja ei osannut lausua takaperin omaa nimeä... onko siis pakko viedä lasta toimintaterapiaan jos itse me vanhemmat koemme että poika ei sitä tarvitse. me kyllä itse otamme yhteyttä jos koemme että tarvitsee apua.

Oletteko käyneet kertaakaan vielä? Voihan olla, että Se toimintaterapeutti on samaa mieltä teidän kanssa ja toteaa ettei sille ole tarvetta. Mä kävisin kyllä käyttämässä, koska joskus sitä ei itse huomaa kaikkea ja ajattelen ettei noista haittaa voi olla. Toki noi syyt kuulostaa naurettavalta.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Mitä mieltä muut eskarihoitajat on?Onko mielipide kaikkien,vai vaan tän yhden hoitajan?Yllensä nää suositukset on vaan hyväksi,mut kyl mä haluisin tietää onko esim erityislastentarhanopettaja nähny tapausta ja onko muut hoitajat samaa mieltä.Voihan nyt kieltäytyä ja alottaa koulu ja kattoo sit uudestaan.Riippuu niin vaatimuksistakin,jotku eskariopet on kauheita nipoja ja löytää jokaisedta vikoja..siks haluaisin kyl muidenkin tahojen mielipidettä.

Terapeutti tekee ensin arvion, jossa katsoo onko tarvetta vai ei. Täälä ainakin on useamman kuukauden jonot jo pelkkiin arviokäynteihin eli älytöntä olisi mennä jonoon, jos ei näe syytä. Ensi vuonna on toinen opettaja ja jos hänenkin mielestä olisi tarve toimintaterapiaan tai jos neuvolasta tulee samankaltaista palautetta, menkää sitten.

olen samaa mieltä että kannattaa käyttää. mitään et menetä ja jos lapsessa terapeutti ei nää mitään "ongelmaa" niin saatpa näyttää pitkää nenää eskari opettajalle ja tuumata että etköhän ota jo toisen silmätikuksi.

ei ole pakkoa, se on pääsemistä.
Ei siellä virheitä osoitella, vaan katsotaan olisiko jotain jossa tarvitsisi tukea ja harjoitusta, että pärjäisi koulussa kuten muutkin, eli ihan lapsen parasta ajatellaan.
Yleensä kyse on kynäotteesta tms, hienomotoriikasta, jota vanhemmat ei välttis edes huomaa.

• Tykkää
Reactions: Saspa
No sinuna veisin ja sitä kautta varmistaisin että lapsella on samat valmiudet aloittaa koulu ensi vuonna kuin muillakin. Kyllähän se terapeutti kertoo jos te menette sinne turhaan..

Mikä siinä toimintaterapeutin arviossa tuntuu niin vastenmieliselle? Joskus lähipiiri ei näe tarpeeksi objektiivisesti lapsen kehitystä ja tärkeitä (vielä tässä vaiheessa helposti korjattavia) juttuja voi jäädä näkemättä. Totta kai otatte ulkopuolisen arvion vastaan!

Meidän poika pääsi toimintaterapeutille 5vuotiaana (vai oliko jo 6). Mun mielestä se mahdollisuus kannattaa käyttää jos sinne pääsee, ei joutuu. Oletteko vielä kertaakaan käynyt? Meidän pojalla oli hyvin pientä ongelmaa hienomotoriikassa esim. kynäote, saksilla leikkaaminen. Tasapainossa pientä ongelmaa. Tykkäsi tosi paljon käydä toimintaterapiassa ja siitä oli paljon apua, vaikka käyntejä ei ollut muistaakseni kuin 9.

Kannattaa käydä siellä ja jos terapeutin mielestä tarvetta käynneille ei ole niin sitten ei.

En minä ainakaan huomannut lapsen tarvitsevan toimintaterapiaa. Nyt kun on käynyt pari vuotta niin olen todella tyytyväinen että saimme sitä ja koulun voi aloittaa ihan kuin muutkin. Ei missään nimessä kannata jätää välistä jos sitä tarjotaan.

Ei ole pakko, ei. Mutta ehdottomasti kannattaa viedä, jos pääsee. Tt tosiaan kertoo, jos hänen mielestään jatkokäynneille ei ole tarvetta, mutta itse äitinä ja opena ajattelen, että apu kannattaa kyllä ottaa vastaan. Ei sitä vanhempana kaikkea huomaa (eikä ammattilaisenakaan aina :D )

Yhteistyössä