Onko enää vaihtoehtoja, jos luottamus mennyt?

Tiedän tunteen.. mieheni valehteli mulle aika kauan, ennen kuin asia tuli ilmi. Luottamus meni täysin, asia sinänsä sovittiin, mut vieläkin mietin, et jos hakisin eroa. Ja kaikista pahinta ehkä on, et mies ajattelee, et asia on ok ja että kaikki on hyvin. Ero ajatuksista ei tiedä mitään...

Minulla on samanlainen olo. Yritän antaa anteeksi ja unohtaa, mutta... Välillä joku ihan pieni asia palauttaa mieleeni taas KAIKEN ja minuun sattuu syvälle...

Olen kyllä puhunut tunteistani miehellekin. Pariterapia on suunnitelmissa.

Ero olisi minustakin kamala vaihtoehto. Lapset ja koko elämä. Mutta voiko näinkään jatkaa? Vai meneekö tämä joku päivä ohitse...???

Mun elämä suistui raiteiltaan 29.7. Anteeksi lupasin antaa, enkä sitä hetkeäkään ole katunut.
Vieläkin "putoan" pohjalle ihan pienistäkin asioista. Itken ja mietin.
SILTI, tämä tuska on jo hiukan helpottanut enkä periksi anna.
Ihminen on erehtyväinen ja ansaitsee toisen mahdollisuuden!
:hug: Teille kaikille saman asian kanssa painiville. Uskotaan parempaan huomiseen :flower:

vaihtoehto
On!

Itse tipuin kahdesti maahan mieheni pettämisistä,toinen kerta vielä pahempi koska uskoin ettei hän uusisi tekoaan. Uusi kuitenkin!.

Anteeksi en ole voinut antaa,eikä minun enää tarvitsekkaan antaa.

Mitenkö sitten olen sinut asioiden kanssa,voin sanoa että jaksan hymyillä tänäpäivänä ja olla onnellinen.

Maksoin potut pottuina,tein samoin. Petin kahdesti myös itse. Nyt tiedän miltä miehestäni tuntui ja mitä hän haki,,,
Jos hänen tunteet yhtään samat ei hän ole pettämistä lopettanut,itse taisin jäädä koukkuun,,,Niin ihanalta se tuntuikin!

Elämää tämä vain on ja elettäväksi se on tehtykkin! :headwall:

petetty ja pettänyt
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2006 klo 18:56 vaihtoehto kirjoitti:
On!

Itse tipuin kahdesti maahan mieheni pettämisistä,toinen kerta vielä pahempi koska uskoin ettei hän uusisi tekoaan. Uusi kuitenkin!.

Anteeksi en ole voinut antaa,eikä minun enää tarvitsekkaan antaa.

Mitenkö sitten olen sinut asioiden kanssa,voin sanoa että jaksan hymyillä tänäpäivänä ja olla onnellinen.

Maksoin potut pottuina,tein samoin. Petin kahdesti myös itse. Nyt tiedän miltä miehestäni tuntui ja mitä hän haki,,,
Jos hänen tunteet yhtään samat ei hän ole pettämistä lopettanut,itse taisin jäädä koukkuun,,,Niin ihanalta se tuntuikin!

Elämää tämä vain on ja elettäväksi se on tehtykkin! :headwall:
IHAN TOTTA OIKEESSA OLET EIKÖHÄN ME KAIKKI KERRAN PETETYT KOSTETA PETTÄMÄLLÄ NIIN SE VAAN TUNTUU OIKEALTA,MULLA VAAN KÄVI NIIN ETT PETIN KERRAN,MUT TOISTA EN KYLLÄ ENÄÄ MULLE RIITTI YKS KERTA EI OO MUN JUTTUI TOLLASET SALASUHTEET EI!MUT SAMAA MIELTÄ SUN KANS ET ET ELÄMÄ ON ELETTÄVÄKS TEHTY JA ELÄMÄÄ TÄÄ VAAN ON TOSIAANKIN!

vaihtoehto
Pitää kyllä vielä lisätä että tunteella pystyin pettämään,kohdalleni sattui kivasti miehet jotka olivat tunteita ja fyysistä halua herättäviä. Ihastusta jne,,,en voisi kuvitella pettäväni pelkästään fyysisesti,niin ettei toista kohtaan tuntisi mitään.
ja kuinka oikealta kaikki tuntui kun tiesin kokeneeni saman,mitä siis mieheni voisi sanoa. Ei mitään koska on itse asman tehnyt!.
En ole etsimässä hullunlailla saalista,en tosiaankaan. Totean vain että oli se niin ihanaa etten yhtään ihmettele miksi miehet pettävät kerran jälkeen uudetsaan ja uudestan.
Itsellenikin sen soisin vielä jos elämä vie niin,,,
Hyvä asia oli tosiaan se että en enää kanna miehelleni katkeruutta,vihaa,anteeksi antoa ei tarvitse miettiä. Olemme tasavertaisia tässä suhteessamme,niin kuin puolisoiden täytyykin olla.
Enkä toivo kummankaan enää pettävän,jos se kuitenkin tapahtuu ei se enää satuta.
Tässä vain yksi tie antaa "anteeksi" ja päästä eroon siitä vihan ja tuskan tunteesta petetty vaimo,helpottaa. :hug:

Se onko vaihtoehtoja riippuu siitä minkä asian suhteen on luottamus mennyt. Onko se asia kovin merkityksellinen teille ja parisuhteen kannalta. Jos luottamus on mennyt sen suhteen, että puoliso veisi sen roskapussin aamuisin töihin lähtiessään kun on kerran luvannut, mutta ei kuitenkaan vie, niin asia on kiusallinen, mutta itse en sen takia ehkä kuitenkaan eroa pistaisi pystyyn. Jos taas jossakin parisuhteessa tuo nähdään niin tärkeäksi asiaksi, että asian tulee toimia näin eikä sitä pystytä ratkomaan muuten, niin paras erota, kun se ero on kuitenkin edessä sen takia että riita tästä ratkaisemattomasta asiasta tulee jatkumaan.

Eli jos asia on sinun mielestä niin tärkeä että että siinä puolison ei ole enää vara lipsua ja jos on todennäköistä, että tulee siinä lipsumaan, niin hankala luottamusta on sille tasolle saada että homma tulisi toimimaan. Ja jos toinen on sillä sinulle tärkeällä asialla jo ehtinyt satuttamaan sinua niin paljon että et vaan voi luottaa, niin ei se auta mitä se luottamuksen pettänyt osapuoli tekisi. Sinä et luottamusta takasin saa ja koska asia on tärkeä niin asia jää vaivaamaan ja syö lopulta parsuhteen. Joten eipä ole paljon vaihtoehtoja eron lisäksi.

Se tietysti on eri asia mitkä itselle on niin tärkeitä asioita että luottamus voi mennä heti yhdestä virheestä ja se on jokaisen henk. koht. asia. Itselleni tuo roskapussi-juttu ei olisi sellainen, mutta suhde jonkin ulkopuolisen ihmisen kanssa ja väkivalta lapsia kohtaan on sellasia asioita joita en puolisolta pysty hyväksymään ja joihin en enää luottamusta saa takaisin jos se kerran on mennyt.

Yhteistyössä