onko enää olemassa miehiä, jotka siivoavat ja tekevät ruokaa?

  • Viestiketjun aloittaja "olivia"
  • Ensimmäinen viesti
nöff
No eipä taaskaan voi yleistää - vaikkei tämmöseen vuodatukseen pitäis varmaan ees vastata.

Mulla on ainakin kotona siisti, ruokaa laittava ja siivoileva mies. Ei mikään yli-tiptop, mutta kämppä siivotaan useimmiten yhdessä kerta viikkoon ja jälkiä siivoillaan itsemme ja toistemme perässä tarpeen mukaan. Ei ongelmia.

Suht samankaltaisia on tuttavapiirin miehistä suurin osa, osa on kyllä possuja tai ylihygieenisiä.
 
Mun isä on ihan hiton siisti tavoiltaan. Mun mies on kyllä, mutta hän lipsuu välillä jälkien siivoamisessa. Mesoan asiasta kyllä tarvittaessa. Mutta ruokaa mies tekee ja imuroi, pesee ikkunoita ym. siinä missä minäkin.
 
"Piika-äiti"
Meillä mies on hoitanut 20 vuotta viikkosiivoukset aivan yksittäisiä harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta. Eli on siistejä ja siivoavia miehiä.

Mutta. Minusta näyttää, että aniharvoissa perheissä poikalapset laitetaan siivoamaan. Teinipoikieni kaverit ovat olleet ihan kauhuissaan ja järkyttyneitä, kun omani joutuvat toisinaan jopa pesemään ikkunat...

Eli jostain syystä äidit eivät opeta aina poikiaan siivoamaan tai pyykkäämään tätä nykyä. Se on kummallista.
 
[QUOTE="heppuli";21948086]täältä löytyy...enemmä se siivoo ku minä =)[/QUOTE]

:ashamed:
Meillä kanssa näin.
 
n
Itse tykkään tehdä safkaa, mutta siivoominen ei oikein innosta sellaista pakkopullaa ja sitäpaitsi kyllä te naisetkin osaatte olla aikamoisia sottapyttyjä, kaikki kamat levällään pitkin kämppää :)
 
Non compos mentis
On. Mun veljet ainaskin. Toinen jopa metsästää suuren osan perheen proteiineista. Siivoavat siinä missä toisenlaisenkin haarovälivarustuksen "omaavat" immeiset. Exäkin oppi laittamaan ruokaa, kun esikoista odottaessani olin estynyt tässä toimessa (keittiössä hajut saivat oksentamaan ja elin hedelmillä). Aatelkaas, ikänsä palvelijoiden passattavana ollut mies ryhtyy kokkaamaan ja oppi tekemään vielä ihan kelpo murkinaa. Koulutettavissakin siis.
 
[QUOTE="Piika-äiti";21948113]Meillä mies on hoitanut 20 vuotta viikkosiivoukset aivan yksittäisiä harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta. Eli on siistejä ja siivoavia miehiä.

Mutta. Minusta näyttää, että aniharvoissa perheissä poikalapset laitetaan siivoamaan. Teinipoikieni kaverit ovat olleet ihan kauhuissaan ja järkyttyneitä, kun omani joutuvat toisinaan jopa pesemään ikkunat...

Eli jostain syystä äidit eivät opeta aina poikiaan siivoamaan tai pyykkäämään tätä nykyä. Se on kummallista.[/QUOTE]

Heh, meillä on pieni mies jo mukana siivouksessa eikä ikää ole edes kahta vuotta. Miten se pärjää jos joutuu omilleen vaikka jo 17-vuotiaana opiskelemaan lähtiessä? Pienestä pitää aloittaa :)
 
Ainakin kaikki mun veljet kokkaa mutta niiden siivousinnosta en tiedä. Samoin miespuoliset työkaverit tekee ainakin joskus ruokaa.

Ruuanlaitto on yleinen puheenaihe meidän duuniporukan kahvipöydässä (melkein kaikki miehiä).
 

Yhteistyössä