Onko bodypump järkevää liikkuntaa laihduttajalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Tavoite laihduttaa täältä normipainon ylärajalta ja alemmas, ehkä noin 10 kg. Mulla on lihasta ihan reippaasti myös, en haluaisi kasvattaa niitä enää ihan hirveästi, vaan laihduttaa, en halua lihaskimpuksi. Mulla kasvaa lihas tosi nopeasti ja paljon, on myös sellainen ruuminrakenne.

Onko järkeä käydä pumpissa jos en kuitenkaan halua hirveästi lihasta? Tiedän, että pumppi ei sinänsä ole sama kuin salitreeni ja naisella ei lihas niin kasva, mut mulla tuo pumppi tehoaa nopeasti ja lihaksen kasvun huomasi jo kuukaudessa kun yhdessä vaiheessa kävin. Reidet pullistuu ja käsivarret. Pitäiskö kuitenkin pysytellä vain aerobisessa?

Haluaisin sellaisen hoikan olemuksen, EN selkeästi erottvuvia lihaksia ja sellaista tanssinopettaja/aerobicohjaaja-kroppaa. Heillä on usein isot reidet ja takapuoli, eivät ole mitenkään liian hoikkia, kun on sitä lihasta tiukassa paketissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
Otat pienet painot. Ja sitä pumppia saa aika reippaasti pumpata että oikeest lihasmassaa tulee, ei se ihan noin vaan napsahda lihakseksi.

Mä yritän juu tehdä mahdollisimman pienillä painoilla. Tanko 6-8 kiloa kyykyissä, reisille ja takapuolelle, käsille 2-5kg , kun tehdään haukkareita, ojentajia jne, riippuu tehdäänkö painoilla vai tangolla ja mitä liikkeitä.

Olisi niin kiva käydä 3 kertaa viikossa, mut ihan oikeasti, mulla se näkyy heti reisien ja takapuolen (on jo muutekin isot).. Samoin haukkari "pullahtaa" aka nopeasti esiin.

kyllä pummi on myös airobista jos teet täysillä ja ne isot painot tekee siitä rankempaa ja syke nousee enemmän mitä isommat pai not on. pumpissa haetaan lihaskestävyyttä, ei lihasten kasvua.

itsellä sama vika että lihakset näkyy helposti, mutta mielummin otat lihaksikkat kädet kun hyllyvät allit, joita en esim. pelkällä spinningillä saavuta. joulusta lähtenyt 8kg ja reeniä n 5x viikosssa 2x pump ja 3-4x spinning. muista myös lepopäivät ja jopa lepoviikot! syö oikein, älä lopeta syömistä!

tsemppiä

Alkuperäinen kirjoittaja jj-t:
kyllä pummi on myös airobista jos teet täysillä ja ne isot painot tekee siitä rankempaa ja syke nousee enemmän mitä isommat pai not on. pumpissa haetaan lihaskestävyyttä, ei lihasten kasvua.

itsellä sama vika että lihakset näkyy helposti, mutta mielummin otat lihaksikkat kädet kun hyllyvät allit, joita en esim. pelkällä spinningillä saavuta. joulusta lähtenyt 8kg ja reeniä n 5x viikosssa 2x pump ja 3-4x spinning. muista myös lepopäivät ja jopa lepoviikot! syö oikein, älä lopeta syömistä!

tsemppiä

Totta, paremmaltahan se lihas näyttää, mut haluaisin löytää sellaisen kultaisen keskitien, en halua olla kovin lihaksikas, mut ilmeisesti mun kroppa haluaa olla lihaksikas. Paidatkin alkaa kiristää hihoista. Syön oikein ja hyvin.

itselläni lihakset ovat kasvaneet pumpissa, mutta johtuu painojen määrästä, esim. kyykyssä painoa on 35kg, rinnassa, selässä ja yhden jalan kyykyissä 25kg jne jne. Ollessani raskaana tein pienillä painoilla (esim. kyykky 10kg) ja lihakset pienenivät ja kutistuivat selkeästi.

Itse haluan megalihaksikkaan vartalon (eikä siihen pelkkä pumppi riitä) mutta siis ei missään nimessä tarvitse pelätä että pienillä pumppipainoilla saisit isot lihakset! Pistät isoihin lihaksiin max. 15kg (=7,5kg/pääty) niin takaan että näillä et mahtimuskeleita vielä saa.

Jos ei halua lihaksia eikä läskiä, täytyy olla syömättä ja liikkumatta. Tai sitten voi miettiä omaa kauneusihannettaan. Outoa, jos ihmisestä ei saa näkyä että hän pitää huolta kunnostaan.

todella pienillä painoilla saat "näkyvät lihakset".
Ei kai se sit muu auta kun tehdä vaan aerobista:)
Mulla on myös todella leveät hartiat ja lihaksikkaat reidet/pohkeet mutta eikö se niin
mene että jos ei jotain voi piilottaa niin kannattaa korostaa:D
Miehen kaverit on oikeesti kadeja mun pohkeille ku ne on niin änärit;)
Mä en tuu koskaan olemaan "siro" hoikka joten mielummin sit ne pienet lihakset ku tasanen pökkylä:D

Yhteistyössä