Onko biologian opiskelijoita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mä olen 27-vuotias kahden pienen lapsen äiti ja haluaisin hakea opiskelemaan biologiaa. Millaista opiskelu on, voiko opiskella suurimman osan etänä (kun on nuo lapset)? Paljonki pitää lukea tentteihin ja onko ala vaikea? kaikkia kokemuksia otetaan vastaan.

Oon jokunen vuosi valmistunut biologiksi. Bilsan opinnoissa on melko paljon pakollisia harjoituksia ja rehellisesti sanottuna luennoillakin kyllä kannattaa käydä, muuten on tenteistä läpi pääsy melkoisen vaikeaa, eli etänä opiskelu ei oikein onnistu. Tentteihin joutuu opettelemaan paljon asioita ulkoa, joten pänttäämistä piisaa. Ja ennen kun edes harkitset alaa niin ota selville millaiset työllistymismahdollisuudet sinulla olisi. Itse harkitsen alan vaihtoa vakavasti, vaikka biologi oli unelmani pienestä pitäen. Töitä kun vaan ei yksinkertaisesti ole... Opettejapuolella voi paikan saada jos hyvä säkä käy ja suostuu muuttamaan työn perässä.

Lisään vielä etten halua sua lannistaa, jos oikeasti haluat lähteä opiskelemaan, koitin vain kertoa hieman miten itse opiskelun koin, eli vaikkakin äärimmäisen mielenkiintoista, niin helppoa ei ollut....

Yhteistyössä