Onko asuntolainan saaminen ihan mahdotonta jos työsuhde kestänyt alle 6kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja M
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

M

Vieras
Niin, siinäpä kysymys, osaako joku vastata? Mulla vakityö ollut jo 1,5v mutta mies on aloittant uudessa työssä nyt toukokuun alussa.
Ollaan suullisesti ostettu oma koti mutta nyt handelsbanken (eka pankki josta haettiin) ei anna lainaa miehen työtilanteen vuoksi.

Huomenna ja pe sovittu aikoja muihin pankkeihin, miten mahtaa meidän käydä :(

Kuulin, että nyt olisivat aika tiukkoja lainoja antaessaan?

Me otimme tähän lainan kolmisen vuotta sitten ja mulla ei ole työpaikasta tietoakaan. Olin silloin ja olen vieläkin, kotiäitinä. Eikä mieskään isoja summia tienaa. Hyvin saatiin laina, mein molempien isät kyllä takaajina.

OP:sta saatiin ainakin, itse olin ollut 3kk vasta töissä. Nordeasta ei oltaisi saatu. Yllätys sinänsä, siinä puulaakissa moni muukin menettänyt hermonsa ja saanut tyhjiä lupauksia.

Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:

Me otimme tähän lainan kolmisen vuotta sitten ja mulla ei ole työpaikasta tietoakaan. Olin silloin ja olen vieläkin, kotiäitinä. Eikä mieskään isoja summia tienaa. Hyvin saatiin laina, mein molempien isät kyllä takaajina.

Oliko teillä jotain omia säästöjä vai otitteko koko asunnon hinnan verran lainaa?

kai miehen työhistoria merkkaa myös jotain lainaneuvotteluissa, jos on aiemmin tienannut ihan hyvin niin tuskin vaihtaisi paikkaan jossa tienaa huomattavasti huonommin

Alkuperäinen kirjoittaja M:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei mahdotonta, mutta riippuuhan se lainansaanti lainasummasta ja sunkin tuloista?

laina on 250 000,- eli PALJON. ja mulla nyt ei niin kovin isot tulot ole. n. 2000,-/kk

Tuo on jo niin kova summa lainalle että pelkällä provikkapalkalla ja sun tuloilla ei taida muutkaan pankit lainahanoja aukaista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:

Oliko teillä jotain omia säästöjä vai otitteko koko asunnon hinnan verran lainaa?

Koko asunnon verran eli 150 000? + vuoden päästä 10 000? remonttiin.

Niin ja OP:sta otettiin, muualta ei edes kysytty.

Miten edes uskallatte ottaa lainaa noin paljon, jos mies tienaa pelkkää provikkaa?! mitä jos tuleekin vähän kehnompi kuukausi, eikä sitä palkkaa tulekkaan juuri mitään, millä maksatte lainaa?
Meillä molemmilla säännölliset tulot, n2000e/kk ja ollaan ajateltu max 140 000 e lainaa!

mun ystävä pariskunta haki just lainaa, nainen opiskelee vielä mut mies töissä. Haki 160 000e ja yhdestä pankista sanottiin et jos ei takaajia, niin pitäis olla yli 50 000e omasta takaa rahaa heti O_o
Ei ottaneet lainaa sieltä pankista...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten edes uskallatte ottaa lainaa noin paljon, jos mies tienaa pelkkää provikkaa?! mitä jos tuleekin vähän kehnompi kuukausi, eikä sitä palkkaa tulekkaan juuri mitään, millä maksatte lainaa?
Meillä molemmilla säännölliset tulot, n2000e/kk ja ollaan ajateltu max 140 000 e lainaa!

Yritys joss on töissä on vakaa. Moni ollut kymmenenkin vuotta samassa yrityksessä töissä. Myös miehen ystävä on tehnyt samaa työtä samassa firmassa 5 vuotta ja tienaa 3000-6000 kuussa käteen. Nämä ei kyllä varmaan pankille riitä vakuutteluksi :(

Yhteistyössä