Onko asuntolainaa mahdollista saada jos on äitiyslomalla toinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymystä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Saa, jos tulot ovat tarpeeksi suuret. Me saimme lainaa, vaikka olin äitiyslomalla eikä ollut edes vakipaikkaa. Laina oli sen verran pieni, että lyhentäminen onnistui noillakin tuloilla.

Ainakin 3 vuotta sitten saatiin 200 000 laina. Olin hoitovapaalla, mun palkkatuloja ei edes kysytty. (no kai näkivät ne siellä pankissa tileiltä, kun kuitenkin haettiin siitä pankissa missä tilit olleet jo pitkään). Mies ihan ok tuloinen, ei kuitenkaan tienaa ihan älyttömiä, joten vähän ihmettelin että mun palkka ei kiinnostanut...

Me saatin myös, vaikka olen kotihoidontuella. Laina kyllä pieni ja miehellä ok palkka, ja mullakin vakkaripaikka odottamassa.
Mutta laina tosiaan niin pieni, että nytkin selvitään ja vaikka olisin työtön niin saisin enemmän rahaa kuin nyt, joten maksuissa ei ongelmaa.

Ei sillä ole väliä oletko äitiyslomalla lainaa ottaessa, tietävät kyllä pankissa että suurin osa nuorista pariskunnista hankkii lapsia jossain vaiheessa elämää ja jos laina-aika on 20-25vuotta, niin sen lainan maksuaikana se tulee kuitenkin tapahtumaan. Äitiysloman ajaksi voi ottaa vaikka lyhennysvapaata ja maksella pelkkiä korkoja, jos tuntuu ettei tulot riitä sillä hetkellä kattamaan koko lyhennyssummaa. Lainasumma lasketaan luultavasti kuitenkin palkkatulon perusteella, jos on vakituinen työsuhde, johon aikoo palata. Ei muuta kuin pankkiin vaan neuvottelemaan. :)

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä