Onko ammatillinen itsemurha jäädä äitiyslomalle heti valmistumisen jälkeen?

se joku
Kyllä varsinkin jos aikoo olla sen 3 vuotta pois. Lapsen elämästä se on pieni aika, mutta työelämässä monet asiat muuttuvat 3 vuoden aikana. Sitä voi aika pihalla kuin lumiukko palattuaan työelämään hoitovapaan jälkeen.

Ainakin minä olin. Oli tosi vaikea löytää työrytmi, ja ne aamuherätykset oli karseita ja se kellon perässä juokseminen.
 
"Minnie"
On se. Ennemmin niin, että pidät sen äitiysloman koulun aikana. Jätät vaikka joitakin kursseja äippäloman jälkeen suoritettavaksi.

Näin tein ja heti työllistyin sote-alalle...
 
Ei ollenkaan. Melkein kaikki mun kaverit ovat joko lekureita tai hoitsuja ja ovat aikalailla jääneet äippälomalle heti valmistuttuaan ja tehneet yleensä sunnuntaisin keikkaa että vähän pysyy "tatsi".
Tietenkin jollain aloilla taisteluita töistä on niin kiivasta ettei ehkä paras mahdollinen ajoitus vauvalle.
 
nojaa
Sanoisin, että riippuu alasta ja koulutustasostakin. Sairaanhoitajille, kaupan kassoille, putkimiehille ja siivoojille se tuskin on, mutta fyysikolle tai ekonomille saattaa ollakin. Tilannehan on ihan eri yliopistotutkintojen kanssa, kun sieltä ei saa ammattia, vaan sen itse rakentamansa osaamisen ja työllistyä voi niin moneen paikkaan, tiede menee eteen päin todella nopeasti ja kilpailu on kovaa.
 
juuh
[QUOTE="vieras";24724156]Järkevintä olisi hankkia työpaikka heti koulun jälkeen ja hankkiutua raskaaksi vasta sen jälkeen, kun on aloittanut työt tai kun nimi on työsopimuksessa.[/QUOTE]

Tai tehdä lapset opiskeluaikana/ennen sitä kuten minä tein, enpä ole joutunut katumaan. :) On tuokin hyvä, mutta helposti on jo ikää. Tai jos haluaa olla nuorempi äiti niin ei kiva, mutta jos ei väliä niin ei väliä kummin päin tekee. ;)
 
[QUOTE="xxx";24724205]Onko teillä jo kaikki harjoittelut käytynä? Loppuaika varmaan väännetään opinnäytetyötä?[/QUOTE]
Yksi harjoittelu on juuri menossa. Kolme olisi vielä edessä, mutta korvaan yhden niistä kesätyöllä. Eli harjoitteluja, opinnäytetyötä (aloitettiin se jo keväällä) ja jokunen kurssi on vielä tahkottavana.
 

Yhteistyössä