Onko äidinmaidonkorvikkeet kalliita?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Tutteli maksaa täällä 44-47senttiä/2dl. Eli noin 2?/litra..
Onko se sitten kallista vai ei, meillä voi sanoa että keskimäärin sitä kuluu litran verran päivässä koko vauvavuoden ajan, kun aatellaan että alussa menee vähän vähempi, sitten on suuremman kulutuksen aika ja lopussa taas vähempi, ku maitoateriat alkaa jäähä pois ja voi antaa ruoalla tavallista maitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hampuusi:
Meillä menee korvikkeisiin tällä hetkellä n. 40e kk.
Mielummin kai sitä korviketta ostaa, kun pitää lasta nälässä..
Tietenkin. Ei kai kukaan oikeasti ajattele, että lapsi alkaa maksamaan ruoan osalta vasta sitten kun alkaa syömään muuta ruokaa. Kyllä imettävä äitikin monesti kuluttaa enemmän, kuin ei imettävä.

vieras
Meillä menee korviketta myös aika paljon viemäristä alas kun lapsi ei juokkaan ja on lämmitetty jo kertaalleen.

Mut kyllä mulla tuli imettäminenkin tosi kalliiksi muutamassa viikossa..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Huldasharks:
Tietenkin. Ei kai kukaan oikeasti ajattele, että lapsi alkaa maksamaan ruoan osalta vasta sitten kun alkaa syömään muuta ruokaa. Kyllä imettävä äitikin monesti kuluttaa enemmän, kuin ei imettävä.
Sekin on aika harhaluulo et pitäis mätätä napa täyteen 2h välein,ku imettää.
Varsinki jos on kiloja raskaudesta niin ihan tervettä antaa imetyksen kuluttaa kaloreita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huldasharks:
Sekin on aika harhaluulo et pitäis mätätä napa täyteen 2h välein,ku imettää.
Varsinki jos on kiloja raskaudesta niin ihan tervettä antaa imetyksen kuluttaa kaloreita.
Kuluttaa ja syödä eivät ole synonyymejä ;)

Minä en ole edes uskaltanut laskea kuinka paljon meidän tyttöjen maitoon on kulunut rahaa. Aluksi apteekin korviketta, sitten sopi vain Tuttelin Omneo ja siitä siirryttin normimaitokokeilun jälkeen riisi- ja soijamaitoon. Miksei kukaan kertonut ennen näiden esikoisten syntymää, että kaikki ei mene aina oppikirjan mukaan. :headwall:

m
mä oon ostranu niitä puolen litran purkkeja hintaan 0,99? kpl..
ja sitte matka evääks 2dl purkkeja 0,40? purkki..
Semperiä käytetään meillä..
vuorokaudessa menee n.6dl korvikkeita ja vauva 7kk vanha

Yhteistyössä