Onko abortti oikein tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gathe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gathe

Vieras
Nainen on 24-vuotias, valmistunut aikoinaan hyvillä papereilla lukiosta, lahjakas ja päässyt juuri sisään yliopistoon opiskelemaan sitä alaa, jota on halunnutkin opiskella. Käyttänyt paljon aikaa sisäänpääsyyn ja valmistautumiseen, opiskelujen alku on unelmien täyttymys ja elämä näyttää taas hyvältä ja toiveikkaalta.

Sitten hän tulee raskaaksi pillereistä huolimatta, ei ole ajatellut koko lapsiasiaa eikä se tunnu ajankohtaiselta, päin vastoin. Ajatus vauvasta nyt tympäisee ja ahdistaa, ei tunnu ollenkaan hyvältä. Mies kuitenkin haluaisi pitää lapsen, mutta ymmärtää abortinkin.

Jos naisen on tuollaisilla fiiliksillä, niin on oikea ratkaisu. Ei elämästään kannata tehdä ikävää joos on vaihtoehtoja. Nainen on kuitenkin kiinni siinä lapsessa enemmän kuin mies. Lapsenkin kannalta parempi.

nainen päättää, mut jos kerran ois mies mikä auttais ja tukis niin kannattais aika tarkkaan harkita lapsen pitämistä. voihan se mies jäädä hoitaan lasta heti kun äiti kykenee palaamaan opsikelemaan. ja käsittääkseni yliopistossa voi opiskella aika vapaasti, et ei luulis siit tulevan ongelmia. mut mieluummin abortti jos ei lasta halua antaa adoptoitavaksi kuin pitää lapsi ja pilata oma elämä ja lapsen jos lasta ei oikeesti halua!!!

Se mikä on oikein tai väärin on suhteellista. Näissä on paha antaa mitään absoluutteja vastauksia. Voin vain sanoa, että en tekisi aborttia. Ja minun mielestä miehenkin mielipide painaa, koska kyse on myös hänen lapsestaan, vaikkei hän olekaan siinä yhtä kiinni kuin nainen. Tsemppiä tilanteeseen, kyllä se "oikea" vastaus löytyy vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä vastaat Jumalalle viimeisellä tuomiolla kun hän kysyy että missä on se lapsi??
Just niin. En hyväksy aborttia minäkään! Se murha kalvaa sun omaa tuntoa koko loppuelämän.Oon kuullu niin monelta,et se on tosi raskasta kantaa sellasta taakkaa sisällään!

Alkuperäinen kirjoittaja Petra:
Mitä vastaat Jumalalle viimeisellä tuomiolla kun hän kysyy että missä on se lapsi??
Just niin. En hyväksy aborttia minäkään! Se murha kalvaa sun omaa tuntoa koko loppuelämän.Oon kuullu niin monelta,et se on tosi raskasta kantaa sellasta taakkaa sisällään!

Abortti ei ole murha.

No eikös tämä ole aika selvä asia, kun nainen ei lasta oikeasti halua, silloin abortti lienee paras ratkaisu. En näe järkevänä tehdä väkisin lasta, jos ajatus vauvasta tympäisee ja ahdistaa. Tilanne olisi toinen, jos hän haluaisi lapsen.

Nainen päättää itse, siihen ei ole muilla nokan koputtamista. Kannatan valinnanvapautta. Ei toista voi pakottaa johonkin sellaiseen, mikä ei tunnu hyvältä. Se olisi vääryys.

Alkuperäinen kirjoittaja narikka:
en hyväksy aborttia, opiskella ehtii myöhemminki

Joopa. Huomioikaa hyvät ihmiset tilanne! Jos ei halua niin ei halua. Ap:n olisi ehkä parasta tehdä se abortti ja opiskella, lapsia ehtii myöhemminkin.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:

Abortti ei ole murha.

Murha se on!

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Kai hänet oli sitten raiskattu? Mikseivät naiset vieläkään ymmärrä, että yhdynnästä voi tulla raskaaksi ehkäisystä huolimatta?

Ja miksei jotkut ymmärrä, että jotkut ei vaan halua sitä lasta, mutta silti harrastaa seksiä :headwall:

Abortti ei ole murha.

Vaan mikä????

Alkuperäinen kirjoittaja Jessiinah:

Abortti ei ole murha.

Murha se on!

Huoh.

Yhteistyössä