Onko "äänetön" pinnallinen hengitys normaalia vauvan nukkuessa?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja telle123
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

telle123

Jäsen
23.11.2007
37
0
6
Meidän pikkuinen on 2 kk vanha ja välillä nukkuessaan hänellä on niin pinnallinen hengitys, ettei sitä kuule. Myös rintakehän liike on silloin lähes olematonta. Tänään kävi niin, että en nähnyt mitään merkkejä hengittämisestä ja hätääntyneenä liikutin häntä, että hän olisi reagoinut. Hän oli kuitenkin sillä hetkellä aivan veltto. Ehkä 10-15 sekunnin päästä hän vähän venytteli, huh! Ehdin olla jo aivan paniikissa. Onko tällainen normaalia vauvan nukkuessa? Arvaan, että minä olen herkkä panikoimaan tällaisessa, mutta toivottavasti turhaan!

Älä huolestu. Noi on tommosia noi vauvat. Jossain kirjassa luki, että ainakin ensimmäisen vuoden hengitys on epäsäännöllistä. Meidän poika on 3kk, sekin kuulostaa välillä ihan kuolleelta (eli ei kuulosta miltään). Välillä se taas hengittää tosi raskaasti ja nopeasti, vaikka nukkuisi. (Täytyy kyllä tunnustaa, että mäkin käyn silti välillä tönäsemässä poikaa, jos se on ihan liikkumatta ja hengittää huomaamattomasti unissaan). Välillä toi on niin sikeessä unessa, että se herää vaipanvaihtoon vasta siinä vaiheessa, kun oon laittamassa jo uutta vaippaa!

Yritän olla huolestumatta :) Mä en ehkä ollut häntä koskaan herätellyt, kun hän on tähän asti pikemminkin ottanut päivällä vain kevyitä torkkuja, ja yöllä hän ilmoittaa selkeästi itse, milloin haluaa herätä syömään tai milloin pitäisi vaippa vaihtaa. Eli ehkä tuo päivällä sikeasti nukkuvan vauvan velttous eniten säikäytti..

Yritänpä tosiaan olla huolestumatta, mutta kyllä odotan innolla sitä aikaa, kun vauvan hengitys on tasaisempaa - ja saisi olla ihan hitusen kuuluvampaa minun makuuni!