Onko aamuliikunta tyhjällä vatsalla oikeasti niin tehokasta laihdutusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja que
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Q

que

Vieras
kuin väitetään. Mä haluaisin henkilökohtaisia kokemuksia aamuaerobisesta ja sen tehosta. Tutkimustulokset olen jo kahlannut läpi, mut kaipaan ihan omia kokemuksia, kun alan suunnitella ja aikatauluttaa kiinteytys/treeniohjelmaani.

Tarkoitus olisi siis pudottaa 10 kg painoa, lihasta en niinkään tarvitse, olen aikamoinen kimppu muutenkin. Pituutta 171 ja painoa 73kg.

Ainakin kun käyn 6.45 alkavalla spinning-tunnilla, niin aina ohjaaja sanoo, et muistakaa syödä kunnon aamupala, et on ollut keholle kova koetus. Yleensä vedän ennen tota tuntii kupillisen kahvia ja elovena välipalajuoman. Tunnin jälkeen lintsaan syömisestä. Tai oon syönyt ehkä omenan tai banaanin. kuukaudessa tippu 4 kg. Oon siis käynyt muillakin tunneilla. 2-4 krt/vk. Mutta aamuspinningtunnin jälkeen olen aina ollut tyytyväinen vaa'an lukemiin :)

just sattui jostain silmiin tutkimus jonka mukaan tehokkainta liikunta on iltapäivällä suoritettuna. Sekä kunnon kohottamisen, että kaloreiden polton osalta. Eli duunin jälkeen tms. Aamulla, ennen töitä suoritettu liikunta, ei ollut yhtä tehokasta.

Kun menet tekemään kovan aerobisen treenin tyhjällä vatsalla et yllä niin hyvään suoritukseen kuin silloin kun ateriasta on aikaa esim. 2-3h ----> et kuluta treenin aikana etkä "jälkipoltolla" yhtä paljon.

Ja vielä suurempaa idiotismia on nälkäkuuri ja rankka liikunta yhdessä. Laihdut kyllä joo, mutta menet helposti ylikuntoon ja elimistö ravinnon suhteen säästöliekille eli kohta alkaa kroppa ja psyyke prakaamaan ja sit kilot tulee kaksin verroin takaisin.
Ei siihen laihtumiseen oo pokkuskonsteja. Mikä menee aikuiseen järkevään ihmiseen et edes haluaa itelleen väkisellä niin uskotella?

Alkuperäinen kirjoittaja sib:
ja liikunta tyhjällä vatsalla suoritettuna ei ole käsittääkseni koskaan mitenkään terveellistä...

Jaa, mikäs siitä tekee epäterveellistä? Kiinnostaa.

Mä laihduin 10 kg normaalipainossa juurikin aamuaerobisella, tietysti ennen kaikkea ruokavaliolla, mut aamuaerobinen auttoi merkittävästi siinä. Ystäväni, joka opiskelee viimeistä vuotta liikunta-ja terveystieteitä teki mulle ohjelman ja suositteli nimenomaan tuota aamuaerobista... En jaksanut alkaa kyseenalaistaa, halusin vain laihtua:D Ennen aamupalaa vettä ja kahvia/teetä ja lenkille tai uimaan 45min. Mulle tuli siitä hyvä olo ja nykyään en pysty olemaan ilman aamuliikuntaa:)

Tehokkuudesta en oikeastaan osaa kommentoida mutta mistään muusta en ole saanut niin paljon energiaa työpäivään kuin aamuliikunnasta.
Eikä sinne tyhjällä vatsalla tarvitse mennä. Itse syön esim omenan tai voileivän ja hyvin jaksan. Aamutreenin ja suihkun jälkeen sitten tukevampaa syötävää.
Käyn siis salilla pari kertaa viikossa aamuisin ennen työpäivää.

Alkuperäinen kirjoittaja JKMS:
Kun menet tekemään kovan aerobisen treenin tyhjällä vatsalla et yllä niin hyvään suoritukseen kuin silloin kun ateriasta on aikaa esim. 2-3h ----> et kuluta treenin aikana etkä "jälkipoltolla" yhtä paljon.

Ja vielä suurempaa idiotismia on nälkäkuuri ja rankka liikunta yhdessä. Laihdut kyllä joo, mutta menet helposti ylikuntoon ja elimistö ravinnon suhteen säästöliekille eli kohta alkaa kroppa ja psyyke prakaamaan ja sit kilot tulee kaksin verroin takaisin.
Ei siihen laihtumiseen oo pokkuskonsteja. Mikä menee aikuiseen järkevään ihmiseen et edes haluaa itelleen väkisellä niin uskotella?

No puhuinko mä nyt mistään nälkäkuurista?:o Ymmärrän kyllä täysin oikeanlaisen ravitsemuksen/laihduttamisen perusteet, ei tarvitse selvittää' perusasioita enää. Mua nyt vain kiinnostaa tuo aamuaerobisen väitetty teho.

Yhteistyössä