Onko 8000 mm vedenpitävyys hyvä? Entä 3800 martindalen hankaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihan pöpi näistä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
8000 mm vesipilari on ok mutta hankaus ei. Mie vaatisin hankauskestoa ainakin 50 000 kierrossta. Eli kulutus tulee näkymään polvissa ja pepussa jos asulla rymyää... Olisin kuitenkin kiitollinen jos anoppini ostaisi minun lapsille joitain vaattetta, parempi sekään kuin ei mikään!

8000 alkaa olla sellanen vedenpitävyys, että voi nippanappa sanoa vedenpitäväksi. Oikeastaan vedenpitävistä tuotteista melkein sitä alinta luokkaa. Ellen ihan väärin muista niin taitaa olla niin, että kun se veden paine pakkautuu hyvin pienelle alueelle niin saattaa mennä läpi (esim. polvista). Sateelta suojaa kyllä ihan riittävästi. Vertailun vuoksi esim. GoreTexissä on vedenpitävyys vähintään 30 000, joka onkin sitten jo täysin vedenpitävä, esim. polvillaan oltaessa tai reppua kantaessa, yms.

Anoppi osti tänään tytölle Reiman toppahaalarit, 2 housut (farkut ja liilat kangashousut), 2 sukkahousut, hatun, lapaset, farkkumekon.. N. 3vk sitten 2 mekkoa, tunikan, farkkuhameen ja kultaisen kaulaketjun (johon voin ripustaa kultaisen sormuksen jonka Anoppi myös osti). Nyt pidän tytön päällä sellaista pussukkaa, josta yläosasta saa erillisen takin ja alaosa on sellainen pussi.. ovat neppareilla kiinni toisissaan ja samaan sarjaan kuuluu myös hattu. Nekin Anopin ostamia. Tytöllä ikää vajaat 3kk. Minulla onkii mukava anoppi, muutenkii :)

Anoppi osti tänään tytölle Reiman toppahaalarit, 2 housut (farkut ja liilat kangashousut), 2 sukkahousut, hatun, lapaset, farkkumekon.. N. 3vk sitten 2 mekkoa, tunikan, farkkuhameen ja kultaisen kaulaketjun (johon voin ripustaa kultaisen sormuksen jonka Anoppi myös osti). Nyt pidän tytön päällä sellaista pussukkaa, josta yläosasta saa erillisen takin ja alaosa on sellainen pussi.. ovat neppareilla kiinni toisissaan ja samaan sarjaan kuuluu myös hattu. Nekin Anopin ostamia. Tytöllä ikää vajaat 3kk. Minulla onkii mukava anoppi, muutenkii :)

No juu, näyttää olevan :) taitaa olla ensimmäinen lapsenlapsi? :heart:

mie olen kyllä ymmärtänyt että 3000mm voi sanoa vedenpitäväksi ja 10 000mm on hyvä. Kulutus martindale testillä on ok 50 000 kierrosta ja 100 000=cordura eli huippua jo lasten vaatteista kun puhutaan.
T.sama mie (joka myy lasten ulkovaatteita)

[QUOTE="mie";22204584]mie olen kyllä ymmärtänyt että 3000mm voi sanoa vedenpitäväksi ja 10 000mm on hyvä. Kulutus martindale testillä on ok 50 000 kierrosta ja 100 000=cordura eli huippua jo lasten vaatteista kun puhutaan.
T.sama mie (joka myy lasten ulkovaatteita)[/QUOTE]

Kai se 3000 on periaatteessa vedenpitävä, käytännössä ei. Niinkuin tossa aiemmassa viestissä sanoin, että sateen pitää kyllä, mutta en muista oliko niin että 8000:ssa voi vielä mennä (suurella paineella) pienellä alueella läpi. Se on vähän että mihin vertaa ja mitä siltä vaatteelta vaatii. Itse en pidä 8000 kovinkaan kehuttavana.

Niin ja ihana anoppi, mitäpä niistä tonneista, eiköhän tolla kuitenkin pärjää ihan ok. :)

Kai se 3000 on periaatteessa vedenpitävä, käytännössä ei. Niinkuin tossa aiemmassa viestissä sanoin, että sateen pitää kyllä, mutta en muista oliko niin että 8000:ssa voi vielä mennä (suurella paineella) pienellä alueella läpi. Se on vähän että mihin vertaa ja mitä siltä vaatteelta vaatii. Itse en pidä 8000 kovinkaan kehuttavana.

Niin ja ihana anoppi, mitäpä niistä tonneista, eiköhän tolla kuitenkin pärjää ihan ok. :)

tykkään tästä! :)

3000 on jo vedenpitävä, monissa haalareissa on 5000 ja ainakin nämä meillä pitävät yhtälailla vettä kuin esim Reimatec jonka vesipilariarvo 10000...
Minua alkoi ärsyttää tuo sinun asenteesi, anoppisi ostaa sinulle kalliin haalarin ja sinä tulet tänne varmistamaan että ostos oli huono ja anoppisi tyhmä :(. Pistää tommoset miniät niin hermoon, mihinkään ei olla tyytyväisiä :(. Minkälaisen puvun anopin olisi pitänyt ostaa?

Yhteistyössä